חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

חוות הרצל - בית תרבות עונתי

בית האבן המפואר, בלב יער חולדה, אשר נבנה בשנת 1909, נקרא “בית הרצל” לזיכרו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל אשר נפטר 5 שנים טרם הקמתו. 

הבית שימש כמקום משכנם של מנהל החווה החקלאית (קומה עליונה) והפועלים שעסקו בעבודה החקלאית ובנטיעות (קומת הקרקע). סביב הבית ניטע יער חולדה – יער נטע אדם ראשון בארץ אשר היווה במבט לאחור, נדבך משמעותי בעיצוב המרחב הישראלי וסימן את תחילתו של מפעל הייעור ארוך השנים של קק”ל. 

האתר הינו בעל היסטוריה עשירה ומשמעותית וחשוב לציין כי בסמוך לבית ניתן למצוא את קברו של אפרים צ’יזיק ואת אנדרטת “עבודה והגנה” מעשה ידיה של הפסלת בתיה לישנסקי. באנדרטה שלוש דמויות: אפרים צ’יזיק ואחותו שרה, ודמות חלוץ נוספת. אנדרטה זו הוקמה לזכר גבורתם ועמידתם האמיצה במתקפה על הבית במאורעות תרפ”ט.

לאחר הפרעות החווה חודשה ע”י מקימי קיבוץ חולדה החלוצים, שהתגוררו במקום במשך 7 שנים עד שעברו למיקומו העכשווי של הקיבוץ וב-1948 יצאה מהמקום שיירת חולדה לכיוון ירושלים. השיירה הותקפה קשות ו – 22 לוחמים ולוחמות קיפחו את חייהם. 

במהלך השנים עברו על החווה שתי מלחמות עולם, פרעות, התנכלויות, שריפות ומכת ארבה ועל אף כל אלה הפכה לחווה חקלאית פורצת דרך.

הוכשרו בה מאות צעירים מכל הארץ לעבודת אדמה וייעור והיא פעלה כמעין מעבדה חקלאית ניסויית, אשר תרמה רבות ליצירתה של תמונת הנוף הארץ ישראלית המוכרת לנו כיום.

הפרויקט הוקם בהובלת הקרן הקימת לישראל והמועצה האזורית גזר, בתמיכתם של משרד המורשת והחברה הממשלתית לתיירות ובניהול חברת רן וולף.

מה באתר: 

בית הרצל סגור זמנית.

לשאלות ניתן לפנות למוקד מועצה אזורית גזר בטלפון: 08-9274001 או בוואטסאפ 052-3319900

לשאלות בנושא היער (לא המבנה) יש לפנות לקק”ל במוקד קו ליער 1-800-350-550

 

צור קשר עם האתר

    שעות פעילות ושפות הדרכה

    חוות הרצל - בית תרבות עונתי

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.