חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

כפר הנוער החקלאי כדורי

בית הספר החקלאי כדורי הוקם בשנת 1933 הודות לעיזבון של הנדבן סר אליהו (אליס) כדורי, שהורה בצוואתו להקדיש חלק מהונו לטובות החינוך בארץ ישראל ומסופוטמיה (עיראק של היום). מיום הקמתו זכה בית הספר למוניטין יוצא דופן ביישוב. התלמידים התגאו במורשת כדורי שבאה לידי ביטוי באחריות ובמעורבות שגילו בנעשה בבית הספר, בניהול העצמאי ובבחינות הכבוד. הבוגרים השתלבו בהתיישבות החקלאית, בצבא ובאקדמיה. המפורסמים שבהם היו יגאל אלון ויצחק רבין. עם קום המדינה התרחב בית הספר, נקלטו תלמידים רבים יותר בכל מחזור, ומבית ספר דו-שנתי היה לכפר נוער ממשלתי בו לומדים כ-1650 תלמידים. גם כיום כפר הנוער הוא תופעה יחודית בנוף ארצנו כשהוא משלב בתוכו תלמידים מהאזור לצד תלמידי פנימייה – תלמידים יהודים ותיקים ועולים, צ’רקסים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים. מתוך מציאות זו צמחה תכנית הניסוי “רב תרבותיות – דרך חיים”, שמטרתה לחנך את התלמידים לחיים בחברה רב-תרבותית המעודדת סובלנות וכבוד לתרבויות השונות. המבנה המרכזי והמשק החקלאי עברו בשנים האחרונות תהליך שימור ביוזמת כפר הנוער, עמותת הבוגרים והמועצה האזורית הגליל התחתון – בסיוע המועצה לשימור אתרים.

מה באתר: המבנה המרכזי של בית הספר שתוכנן על ידי האדריכל המנדטורי אוסטן הריסון, ובו מרכז מבקרים ותצוגה נושאית המספרת את סיפורו של בית הספר לצד תמונות הבוגרים, מצגת וסרט; אנדרטה לחללי כפר הנוער ובו לצד שמות החללים החרוטים על לוח זכוכית מול התבור, פסלה של בתיה לישנסקי לזכר הבנים; המשק החקלאי ההיסטורי, חי בר והמשק העכשווי.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים והיכרות עם ההיסטוריה המרתקת של המקום, מורשת כדורי והווי החיים המיוחד מאז ועד היום, האישים והרעיונות שצמחו בו, התרשמות מעבודות השיקום והשחזור שבוצעו במבנה ההיסטורי ובמשק.
 

צור קשר עם האתר

    כפר הנוער החקלאי כדורי

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      ביקור והדרכה בתיאום מראש.

    כפר הנוער החקלאי כדורי

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.