חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון העיר חיפה

מוזיאון העיר הפועל משנת 2000 ממוקם במבנים מרהיבים מתקופת הטמפלרים במושבה הגרמנית, שעברו תהליך שיקום ושימור. מדובר במבנה הראשון שהקימו הטמפלרים בארץ, אי שם בשנת 1869. המוזיאון מהווה חלל תצוגה ייחודי המוקדש להיסטוריה המקומית ומרקם חיי התרבות העירוניים, ומוצגות בו תערוכות מתחלפות מנקודת מבט עכשווית הנוגעות באירועים השונים שהתרחשו בעיר ובשינויים שהתחוללו בעקבותיהם.

מה באתר: תכנית התערוכות של מוזיאון העיר מתאפיינת במתן דגש למספר מטרות עיקריות. ראשית, התמקדות בייחודה של חיפה כעיר רב-תרבותית, רב-דתית ורב-לאומית. המוזיאון מבקש לספר את מגוון ההיסטוריות של האוכלוסיות השונות בעיר תוך יצירת סיפור חדש מתוך מקטעי ההיסטוריה השונים אשר מעניקה הזדמנות לכלול גם נרטיביים בשוליים לצד נרטיבים הגמונים. המטרה השנייה היא בחינת מקומה של חיפה כמיקרוקוסמוס למהלכים שעברו ועוברים על החברה בארץ ישראל ובישראל וייצוג זהותה כעיר חשובה בנוף התרבותי, החברתי והפוליטי. המטרה השלישית היא בחינת תפקידו של המוזיאון כמוזיאון עירוני ומוזיאון היסטורי ומעמדם של האובייקטים המוצגים בו. המטרה הרביעית היא פיתוח קשר בין המוזיאון לקהילה המקומית ולמוסדות תרבות וגופים נוספים הפועלים בעיר.

לקהל הרחב: לצד התערוכות מקיים המוזיאון הרצאות, אירועים, כנסים וסיורים במטרה להוות פלטפורמה דינאמית לפעילות תרבותית נרחבת, למחקר ולדיון ביקורתי בהשתתפות אנשי אקדמיה, יוצרים וחוקרים על מנת להתבונן מנקודת מבט עכשווית באירועים השונים שהתרחשו בעיר ובשינויים שהתחוללו בעקבותיהם.

לילדים: סיורים מודרכים בתערוכה וסדנאות יצירה בעקבותיה, פעילות מרחב בריחה במושבה הגרמנית, “תעלומה במושבה” היא חוויה מלאת הרפתקאות לכל המשפחה, בה נשלחים המשתתפים למשימת בילוש משפחתית במטרה לגלות מסר סודי שהותירו אחריהם הטמפלרים.

למידע על התערוכות המוצגות במוזיאון, לחץ כאן

צור קשר עם האתר

    מוזיאון העיר חיפה, רחוב שדרות בן גוריון 11, חיפה

    • ו‘ וערבי חג:
      10:00 - 13:00
      שבתות וחגים:
      10:00 - 15:00
    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית, רוסית, ערבית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה: א'- ד': 16:00-10:00 I ה': 16:00 -19:00

      בקופת המוזיאון קיימת מערכת הגברת שמע.

    מוזיאון העיר חיפה

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.