חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מרכז נווה שכטר -‬ קפה לורנץ

מרכז תרבות ובית קפה תקופתי השוכנים במבנה שימורי ויפיפה על קו התפר בין שכונת נווה צדק לפלורנטין

בשנת 1886 רכשה משפחת לורנץ הטמפלרית ממשפחה ערבית ביָפו את המקום, שהיווה חלק משכונת ולהלה (Walhalla). הבית שימש כבית קפה ומרכז תרבות לטמפלרים, יהודים ומאוחר יותר גם לבריטים, כמתואר בצבעוניות על ידי ש״י עגנון בספרו ״תמול שלשום״. במקום נערכו נשפים וחתונות רבות, ו״ראינוע הקסם״, אשר נפתח בקומה השנייה של הבית בשנת 1925, הפך את המקום לבעל חשיבות בתולדות הקולנוע בארץ.

בשנת 1933 הזדהו רבים מן הטמפלרים עם המפלגה הנאצית, ובקפה לורנץ התקיימו כינוסים בעלי אופי גרמני לאומני. במהלכה של מלחמת העולם השנייה, הוחרם המבנה שהוגדר על ידי הבריטים כ״רכוש אויב״ והוסב למועדון לקצינים בריטיים.

עם קום המדינה, שימש המתחם במשך 25 שנה כבית החייל של תל אביב-יפו. במקום פעלו מסעדה ומועדון תרבות, והתקיימו בו חתונות אנשי הבוהמה התל אביבית.

במשך השנים המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל פעלה למען שימור האתר, ולאחר שנים רבות בהן היה הבניין נטוש הוא שוקם על ידי מכון שכטר למדעי היהדות, אשר הקים בו מרכז לתרבות ואמנות יהודית עכשווית. עבודות השיקום נערכו בשיתוף קרן לגסי הריטג’, ותהליך שימור המבנה שנערך בקפידה רבה בוצע על ידי משרד קימל אשכולות אדריכלים, בליווי מחלקת השימור בעיריית תל אביב-יפו. בספטמבר 2012 נפתח נווה שכטר לפעילות מלאה.

מה באתר: מרכז נווה שכטר משמש כיום כמרכז לתרבות ואמנות יהודית עכשווית. במרכז מתקיימות סדנאות, הרצאות ופעילויות שונות הפונות לקהלים רחבים ואשר עוסקות בקשר שבין יהדות ועיצוב עכשווי. ‬הצגת הבית,‬ המספרת את סיפורו הצבעוני של המקום מ-1905 ועד היום, מוצעת לקבוצות ולבודדים בתיאום מראש. במקום פועל בית כנסת קהילתי מסורתי שוויוני ובית קפה עם מטבח חלבי המציע שירותי קייטרינג לקבוצות.‬ 
‬ ‬‬‬‬‬‬‬
לקהל הרחב: סיורים מודרכים לקבוצות, כולל הצגת הבית.‬ סדנאות,‬ הופעות והצעות תוכן לכל המשפחה סביב חגי ישראל.‬ תפילות וקבלות שבת שוויוניות בבית הכנסת.‬ בית קפה ומקום לאירועים פרטיים ועסקיים.‬‬‬‬

לילדים: ‬הצגות ברוח פרשת השבוע, תיאטרון סיפור והופעות משתנות.

צור קשר עם האתר

    מרכז נווה שכטר -‬ קפה לורנץ

    • א‘ - ה‘:
      09:00 - 17:00
    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      נגישות לנכים

    מרכז נווה שכטר -‬ קפה לורנץ

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.