חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תרומה לפרויקט

בית ילין - תרמו ועזרו לנו להמשיך בפיתוח

על אם הדרך לירושלים, במרכזו של עמק מוצא ובצמידות לבית הכנסת של המושבה, ניצב בית ילין ההיסטורי – הבית הראשון שנבנה במוצא בשנת 1890. הבית מסמל את ראשית ההתיישבות החקלאית ב”י. הוא נבנה על ידי יהושע ילין, בנו של דוד טביא ילין, שרכש את הקרקע מערביי קולוניה, יחד עם חותנו יחזקאל יהודה בשנת 1860. בשנת 1890 בנה יהושע את ביתו הפרטי מאחורי החאן שנבנה על ידו 20 שנה קודם לכן ולימים הפך לבית כנסת. בנוסף הוא נטע כרם ובוסתן, ניסה את כוחו בייצור רעפים ורכש אדמות להמשך ההתיישבות במוצא. היו אלה ראשיתן של החקלאות, התעשייה והיזמות הפרטית בארץ ישראל, בימים שבהם החל היישוב הישן לצאת מגבולות ירושלים שבתוך החומות.

מה באתר: ביתו הפרטי של יהושע ילין – מבנה אבן שעבר עבודות שיפוץ ושימור נרחבות המשמש כיום כמרכז למבקרים במוצא ובאזור. הבית מספר את סיפור המעשה החלוצי יהודי על פי חזונו האישי של ילין. הוא משמש גם כמרכז מידע והדרכות לתולדות ההתיישבות במוצא ובסביבתה וכמרכז שדה חינוכי בתחומי החקלאות. ניתן לצפות בסרטון קצר על משפחת ילין; במקום בחלקת קרקע חקלאית בת חמישה דונם, בית כנסת עתיק ומעיין. לקהל הרחב מוצעים ביקורים מודרכים בתיאום מראש בבית ילין ובבית הכנסת העתיק, בשילוב סיורים בין בתי המשפחות הראשונות במוצא, כולל סיור ותצפית במוצא תחתית, טיולים רגליים באזור, בנחל חלילים ובעינות תלם.

פרויקטים לפיתוח באתר: לאחר שלב השימור הראשוני שבוצע בבית בעזרת תרומתם הנדיבה של ה-JNF, כעת ברצוננו להמשיך לפתח את המקום ולהפוך אותו למרכז מבקרים שוקק ומלא פעילות. אנו שוקדים על הכנתה של תכנית אב למקום בעזרתו של אוצר מוביל, מתוך כוונה לאפשר למבקרים ליהנות משכיות החמדה שיש לאתר להציע ובכלל זה הבור הצלבני שהתגלה ונחפר לאחרונה במקום.

 
לפרטים נוספים ולתרומות לבית ילין ניתן לפנות בדוא”ל: noa.gefen@shimur.org.il
 
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.