חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

בית כץ, מרכז מורשת קריית ביאליק

בשנת 1924 הגיעו אפרים וסבינה כץ לעמק זבולון השומם. על האדמה שרכשו הקימו את ביתם הראשון והיחיד בכל עמק זבולון. הבית והחווה הצמודה לו נשרפו במאורעות תרפ”ט והביאו לבניית בית האבן העומד על תלו כיום. אנשי העלייה החמישית מגרמיה להקים את “שכונת עולי גרמניה”. בשנת 1934, עם ההכרזה על הקמת עיר הגנים, נפטר המשורר ח”נ ביאליק והוחלט לקרוא לעיר על שמו: קריית ביאליק. במרכז המוזיאלי נמצאים תיקי משפחות הראשונים, תצלומים, חפצים וחומר ארכיוני רב על העלייה החמישית ועל העיר.

מה באתר: חדר מייסדים ובו סיפורם של ראשוני העיר באמצעי המחשה ויזואליים וקוליים; חדר אווירה בו ניתן להתוודע לאורח חייהם; חדר העלייה החמישית עם פריסה ותצוגה של מוצגים, מפות, אנקדוטות ועוד; חדר הקרנה לסרטונים ומצגות על ראשיתה של קריית ביאליק, תולדות העלייה החמישית וגלגולה בעיר.

לקהל הרחב: סיורים קצרים או ארוכים בנושאי העלייה החמישית ויישומה בקריית ביאליק, אנשים טובים באמצע הדרך – מקימי היישוב, אדריכלות כאן ועכשיו – מבנים היסטוריים והקמתם.

לילדים: פעילויות לגילאי בית ספר יסודי ולכיתות תיכון המבוססות על סיפורי מתיישבים ותכני מרכז “דור לדור”: כתבי חידה, פעילויות ייחודיות למשפחות ועוד.

צור קשר עם האתר

    בית כץ, רחוב קרן היסוד 6, קריית ביאליק

    אירועים, חדשות ומאמרים

    בית כץ, מרכז מורשת קריית ביאליק

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.