חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון הנגב לאמנות, באר שבע

במרכזה של העיר העתיקה בבאר שבע עומד מוזיאון הנגב לאמנות במתחם יפה ומטופח. המוזיאון, הממוקם בבניין היסטורי ציורי, נמצא בשנתיים האחרונות בתנופת פיתוח והתחדשות. המוזאון שוכן ב”בית המושל” שנבנה בשנת 1906 בתקופת השלטון העות’מאני בארץ ישראל והוא שייך לקבוצת בנייני ממשל שהיוו את הגרעין להקמת באר שבע המודרנית. לאורך השנים שימש הבניין בתפקידים שונים, ובכללם עיריית באר שבע, ומאז שנות ה-80 הוא משמש כמוזיאון – תחילה כאגף האמנות של מוזיאון הנגב לארכיאולוגיה ולאחר מכן כמוסד עצמאי. בשנת 2004 הוא נפתח לאחר שיפוצים ממושכים שכללו שימור והתאמה של הבניין לייעודו כמוזיאון מודרני ונגיש.

מה באתר: מוזיאון הנגב לאמנות הוא מוזאון מוכר, הנמצא בפיקוח משרד התרבות ומקבל את תמיכתו. עיקר תקציבו מגיע מעיריית באר שבע. בינואר 2011 החלה תקופה חדשה בפעילותו של המוזיאון עם מעברו לניהול החברה העירונית “כיוונים” ועם כניסתה של הד”ר דליה מנור לתפקיד מנהלת ואוצרת. בתקופה זו המוזיאון הציג שש תערוכות: רוח דרומית – מבטים על הנגב באמנות ישראלית עכשווית (תערוכה קבוצתית); מנשה קדישמן – מן הטבע אל האמנות (תערוכת יחיד); בין לבין – אמנות נייר בינלאומית (תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים ובינלאומיים); צבע מקומי – אמנות ישראלית מאוסף הללה טל (תערוכה קבוצתית היסטורית); סיגלית לנדאו – קריאטידה (תערוכת יחיד); מיכה בר-עם – דרומה, צילומים (תערוכת יחיד). בתערוכות אלה יכול היה הקהל לפגוש את יצירותיהם של בכירי האמנות הישראלית המודרנית והעכשווית במגוון אמצעים וטכניקות – פיסול, ציור, אסמבלאז’, וידאו. התערוכות, המוצגות לפי סטנדרטים גבוהים של תצוגה מוזיאונית.

לקהל הרחב: במוזיאון ניתן ליהנות מהתערוכות כיחידים ומהדרכות לקבוצות בהזמנה מראש. כמו כן נערכות בימי רביעי (בשעה 17:00) וכן בימים שישי ושבת (ב-11:00) הדרכות לקהל הרחב ללא תוספת תשלום. במוזיאון ישנו שירות של מכשיר הדרכה קולית אישי המסביר במפורט על התערוכה. בנוסף, ישנו מידע כתוב על התערוכות בשפות שונות בחללי התצוגה. למוזיאון פינת קריאה וחנות ספרים בהוצאת המוזיאון במחירים נוחים.

לילדים: ניתן להזמין הדרכות המותאמות לגיל קבוצות הילדים מגני ילדים ועד תיכון. המוזיאון עובד רבות בשיתוף פעולה עם מערכת החינוך והוא כלול ברשימת המוזיאונים של סל תרבות ארצי לבתי הספר. בנוסף לכך, נערכות במוזיאון סדנאות אמנות בנושאי התערוכות בהזמנה מראש לקבוצות וכן ימי פעילות לכל המשפחה בחגים ומועדים המתפרסמים באתר המוזיאון.

צור קשר עם האתר

    מוזיאון הנגב לאמנות, העצמאות 60, באר שבע

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה: ב', ג', ה' 10:00-16:00. ד' 12:00-19:00.
      ו'-שבת 10:00-14:00

    אירועים, חדשות ומאמרים

    מוזיאון הנגב לאמנות, באר שבע

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.