חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תפריט תכניות חינוכיות מספר 15522 במערכת גפ"ן

מוזיאון יהדות איטליה

ההפתעה הגדולה ביותר למבקרים במוזיאון יהדות איטליה ע”ש ש. א. נכון היא ההבנה שמסורת האמנות והעיצוב האיטלקית המפוארת כוללת גם פרק יהודי משמעותי. יופי, אלגנטיות והקפדה על פרטים החוברים יחדיו לכדי יצירה מרהיבה אחת– אלה הם מאפייניה של האמנות היהודית באיטליה, ותשמישי הקודש המוצגים במוזיאון הם משיאיה המובהקים.

מוזיאון יהדות איטליה על שם שלמה אומברטו נכון נפתח לקהל ב-1983, לאחר שנים של איסוף ופעולות הצלה של שרידי הקהילות באיטליה. המוזיאון הוקם במטרה לאסוף, לשמר ולהציג פריטים השייכים לחיים היהודיים באיטליה מתקופת הרנסנס ועד ימינו. אוסף המוזיאון כולל פריטים נדירים וייחודיים וביניהם ארון הקודש השני בעתיקותו בעולם, פרטי טקסטיל מרהיבים, כתבי קודש, כתובות, וכן חפצי יום- יום מיוחדים. הפריטים הראשונים “הועלו” מאיטליה לישראל לאחר מלחמת העולם השנייה ובמהלך שנות ה-50 וה-60, כמבצע הצלה שמנע את הריסתם ואובדנם עקב חורבן הקהילות היהודיות באיטליה.

המבצע, שהונע על ידי ד”ר נכון ואחרים, החל בהבאתם של 40 ארונות קודש שהוצבו בבתי כנסת ובמוזיאונים שונים בארץ, ביניהם ארונות הקודש בכנסת ישראל, בעיריית ירושלים, בהיכל שלמה, ברובע היהודי, במוזיאון ישראל ועוד. כמו כן, הובאו לארץ מאות פריטים נוספים שמהווים הבסיס לאוסף המוזיאון – היחיד בעולם המציג אוסף של כל הקהילות היהודיות באיטליה.

התכנית: סיור מודרך במוזיאון ובית הכנסת האיטלקי

כיתה: א’, ב’, ג’, ד’, ה’, ו’, ז’, ח’, ט’, י’, י”א, י”ב

בואו לגלות את התפוצה העתיקה ביותר בעולם המערבי ואת סודותיהם של פרטי אמנות מתקופת הרנסנס ועד ימינו! הסיור כולל ביקור בבית כנסת בן 400 שנה שהובא ארצה כל הדרך מאיטליה!

עלות הפעילות: 25 ₪ לתלמיד

הערות: ניתן להוסיף סדנאות יצירה בעלות 500 ₪ לכיתה או סדנת דפוס (מתאים לגילאים שונים) בעלות 700 ₪. ניתן להוסיף משחק “תעלומה מארץ המגף” בעלות 500 ₪

 

 

 

 

 

 

FacebookTwitterShare

צור קשר עם האתר

    פרטי יצירת קשר

    מוזיאון יהדות איטליה

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

    Mail Yeuda dekel