חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

פעילויות

דפי צביעה לילדים

מבנה לשימור הוא מבנה ישן בעל חשיבות. ישנם מבנים רבים לשימור מתקופת ראשית ההתיישבות, לפני שהוקמה המדינה או משנותיה הראשונות. מבנים אלה יכולים ללמד אותנו על התקופה, האנשים שחיו כאן ועל אירועים חשובים שהתרחשו בהם.

להורדה להדפסה לחצו על התמונה

 

                

 

 

 

מגדל מים
מבנה שהיה נפוץ בתקופת ראשית ההתיישבות. הוא שימש לאגירת מים וסייע בהזרמת מים לבתי התושבים. מגדלי מים הם פעמים רבות מבנים לשימור. מגדל המים הפך לסמל ביישובים רבים. 

בית כנסת
מבנה חשוב שנמצא כמעט בכל יישוב ומשמש לתפילה ולהתכנסות. בתי הכנסת הראשונים שהוקמו יכולים ללמד אותנו רבות על ההיסטוריה של היישוב ומנהגי הקהילה במשך השנים.

גימנסיה הרצליה
הגימנסיה העברית הרצליה הוקמה לפני יותר ממאה שנה בתל אביב. הגימנסיה הייתה בית הספר העל-יסודי הראשון בו למדו ולימדו בשפה העברית. ב-1959 נהרס המבנה ובמקומו נבנה מגדל שלום. הריסת הגימנסיה עוררה לראשונה התנגדות להרס מבנים היסטוריים בעלי חשיבות והביא את נושא השימור למודעות הציבור. המועצה לשימור אתרים אימצה כסמל את מבנה הגימנסיה, כאות לחשיבות השימור בישראל. 

בית העצמאות
בית העצמאות בתל אביב הוא הבית בו הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינת ישראל. אולם ההכרזה נשאר כפי שהיה בטקס הכרזת המדינה. חשוב לשמר אותו כי זה היה אחד האירועים החשובים בתולדות המדינה. 

 


 

מאמרים ועדכונים אחרונים