חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

מחוזות

מחוז חיפה וגליל מערבי

 

מחוז חיפה וגליל מערבי הינו אחד המחוזות המגוונים והמסקרנים בארץ. בתחום זה נכלל מגוון של אתרים ומבנים לשימור המספרים את סיפורה של הארץ מנקודות מבטן של הקבוצות השונות החיות במקום. המחוז כולל את חיפה, הקריות, עכו, נהריה, שלומי, מעלות -תרשיחא, פקיעין ושפרעם; המועצות האזוריות זבולון, מטה אשר ומעלה יוסף; מועצות מקומיות במגזר הערבי והדרוזי; ישובים קהילתיים, מושבים קיבוצים וכפרים.בערים חיפה ועכו נמצאים הריכוזים הגדולים והמשמעותיים של מבנים לשימור.

ועדות שימור

ועדת השימור בחיפה פעילה ומתכנסת אחת לחודש לערך. היא מקיימת דיונים לגבי מבנים לשימור וכן מכינה הנחיות שימור בתכניות בניין עיר חדשות. לחיפה רשימת שימור חלקית בלבד ומועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מנהלת מאבק על השלמת הרשימה הן באמצעות אישור סקרים שהכנתם הסתיימה, והן על ידי קידום הכנת סקרים חדשים בפריסה עירונית מלאה. כמו כן מלוות המועצה והוועדה הציבורית חיפה את הכנת נספח השימור לתכנית מתאר חיפה. 

בעכו העתיקה ובעכו המנדטורית פועלות שתי ועדות שימור אדריכליות נפרדות, הפועלות מכוחן של התב”עות החלות במקום. עכו כמכלול מהווה מעין מעבדה לנושא השימור. העבודה בעכו העתיקה והמנדטורית מעלה סוגיות בשימור מורשתן של קבוצות שונות ומציבה בפני המתכננים והמבצעים אתגרים כלכליים וחברתיים בצד אתגרי השימור.

ברשויות מטה אשר, זבולון ומעלות-פקיעין הוקמו לאחרונה ועדות שימור שהחלו לפעול באופן שוטף ולגבש רשימות. האתגר שניצב בפנינו באזורים הכפריים הוא ליצור מנגנון שיאפשר פעילות תיעוד ושימור גם ברשויות שבהן אינוונטר השימור קטן. 
 

ועדה ציבורית חיפה

ועדה פעילה מאד המורכבת מאנשי ציבור ואנשי מקצוע שתחום השימור נוגע להם. הוועדה דנה בענייני שימור בנוי ונופי הקשורים לחיפה, ומרכזת קבוצות היגוי ועבודה לקידום פעילויות של המועצה: הכנת תכניות, הגשת התנגדויות ומחאה ציבורית.

שימור פיזי

מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מקדמת עבודות שימור פיזיות במחוז כולו, ובד בבד מעודדת הכנת תכניות ורשימות שיעגנו סטטוטורית את מעמדם של מבנים אלו.

יוזמות חינוכיות 

מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מקיימת שיתוף פעולה פורה עם המוסדות האקדמיים בחיפה: טכניון, אוניברסיטת חיפה ומכללת ויצ”ו ועם בתי הספר היסודיים והתיכוניים בעיר, כמו גם עם מחלקת החינוך בעיריית חיפה. בעכו מתקיים שיתוף פעולה עם החוג לשימור במכללת גליל מערבי. במכללת גליל מערבי גם מתקיים קורס “נאמני השימור”, קורס יחודי של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

אדר’ גיא שחר
מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי
מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל

טלפון/פקס: 04-8552511
guy@shimur.org.il

יצירת קשר עם המחוז

    חדשות, פרויקטים, מאבקים ציבוריים ומאמרים

    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.