חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

בתים מבפנים – ירושלים

  • 31.10.2019 - 2.11.2019
  • |

הפסטיבל האורבני בתים מבפנים יתקיים בין התאריכים 31.10 – 2.11 ברחבי ירושלים. זו השנה ה- 13 להשקתו בעיר הבירה.

בתים מבפנים נערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת בשיתוף עיריית ירושלים, ויכלול תכנית מלהיבה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב. מלבד סיורים בדירות מגורים ומבנים ציבוריים מרתקים יתקיימו גם סיורים בנושאים שונים ובמקומות בלתי שגרתיים.

 ההשתתפות בסיורים והביקורים בבתים במסגרת “בתים מבפנים”, חופשית.

אחדים מהאירועים דורשים הרשמה מוקדמת (מפאת מגבלת מקום) באתר: http://batim.itraveljerusalem.com/

 

“בתים מבפנים – ירושלים”

בסימן 13 שנים להשקתו בעיר הבירה

במסגרת הפסטיבל ייערכו השנה מאות סיורים לקהל הרחב

31 באוקטובר – 2 בנובמבר

הכניסה חופשית

הפסטיבל האורבני “בתים מבפנים” שהספיק להפוך לאחד האירועים המרתקים שמתקיימים בירושלים, מציין השנה 13 שנות פעילות רציפה ברחבי העיר ונערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת בשיתוף עיריית ירושלים, ויכלול תכנית מלהיבה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב. מלבד סיורים בדירות מגורים ומבנים ציבוריים מרתקים יתקיימו גם סיורים בנושאים שונים ובמקומות בלתי שגרתיים.

הפסטיבל הינו חלק ממטרת העיר ירושלים לפתח את התיירות הבינלאומית ולהביא לעיר קהלים נוספים אשר מתעניינים גם באדריכלות, עיצוב ושימור.

בין עשרות המבנים והסיורים שיהיו פתוחים לקהל המבקרים אפשר למצוא בתים פרטיים, מבנים היסטוריים, מבנים עירוניים וסיורים בפרויקטים מסקרנים של תשתיות החל מפנטהאוז במושבה הגרמנית ודירת יוקרה בעיצוב מינימליסטי בשכונת רחביה, דרך סיורים היסטוריים מפתיעים כמו סיור שמתחקה אחר ההיסטוריה של הביוב והאשפה בירושלים העתיקה, הצצה אל מאחורי הקלעים של עיריית ירושלים ובית החולים שערי צדק, סיורי אמנות ואדריכלות במשכן הכנסת, סיורים באתר הארכיאולוגי והמעיין היפהפה של עין חניה שעבודות הפיתוח והשיקום שלו הסתיימו לאחרונה, סיורים במנהרת פרויקט הכניסה לעיר – אתר העבודות התת קרקעי העצום שיהפוך לרובע העסקים ולמרכז התחבורה הגדול בארץ, ביקורים במאגר המים של ירושלים – מאגר המים הגדול בישראל המשתרע על פני שמונה דונמים ומכיל 13 אלף מ”ק מים, תערוכות וסיורים לרגל מאה שנים לקרמיקה הארמנית בירושלים, בשיתוף מוזיאון ישראל ויד בן-צבי ועד הצצה לחלל תת קרקעי מהתקופה הצלבנית שהתגלה מתחת לבית פרטי בעין כרם.
עוד בתוכנית, לרגל 100 שנים לבית ספר באוהאוס בגרמניה: סיורים על באוהאוס בירושלים שיחשפו את המאפיינים המקומיים שאימץ הסגנון הבינלאומי בעיר הקודש והרצאה של פרופ’ רוני שולר מבית ספר באוהאוס בוויימאר על באוהאוס ירושלמי.

 

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: “ירושלים זוכה בשנים האחרונות לתנופה תיירותית עם גידול של 47% בתיירות הנכנסת וממצבת את עצמה בדומה לערי תיירות אחרות בעולם כעיר תיירות מובילה. כל מבנה ושכונה מספרים את סיפורה הייחודי של העיר ירושלים. פרוייקט בתים מבפנים מאפשר הצצה לעושר האדריכלי והסיפור הייחודי של הרב גווניות של הקהילות כפי שבאים לידי ביטוי במבני העיר ומהווה חלק מפריחתה הגדולה של העיר, המתבטאת לא רק מבנייה למגורים, עסקים ומסחר, שיפוץ ושימור  שכונות ישנות ובניית חדשות, אלא גם בפריחה תרבותית ואמנותית.

אני מזמין אתכם ליטול חלק גם ביתר אירועי התרבות הרבים המוצעים למבקרים בירושלים, כדי שתזכו לחוות את העיר באופן הקרוב והמוחשי ביותר“.

 

“בתים מבפנים” –סופשבוע של בתים פתוחים הינו חלק מהארגון הבינלאומי של ה-Open House World Wide יחד עם ניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי, ועוד. חגיגה אורבנית שגולת הכותרת שלה היא הבתים המיוחדים שפותחים דלת חד פעמית ומאפשרים הצצה לצורות עיצוב, צורות חיים, היסטוריה, תרבות, טכנולוגיה, אקולוגיה ובתים בעלי ערך מוסף ההופך אותם למסקרנים ואטרקטיביים.

בתים מבפנים נוסד נאצר ומנוהל על ידי היזמים אביבה לוינסון ואדריכל אלון בן נון.

 

בין סיורי “בתים מבפנים”:

מי צריך בית?

נקודת מפגש: ליד המעיין, עין כרם.

בני אדם רבים בארץ ובעולם מתגוררים במגורים אלטרנטיביים כגון מערות, קרוואנים, יאכטות ואוהלים. בעין כרם הייתה בעבר שכונה מאולתרת כזאת, וגם כיום ישנם מספר מתחמי מגורים לא מוסדרים. הסיור בהדרכת פנינה עין מור מאגדת עין כרם יעבור בטראסות ויציג צורות חיים שמעלות את השאלה אם חיים בלא בית עשויים להיתפס, לפחות בחוגים מסוימים, כיתרון ולא כברירת מחדל.

שישי, 1.11, 9:00.

סיור ל־30 הבאים הראשונים. אין צורך ברישום מוקדם.

 

הפנטהאוז בדידס

רחוב וינדהם דידס 10, המושבה הגרמנית.

אדריכל (תוספת התמ”א): צביקה רוזנבלום; עיצוב פנים וניהול הפרויקט: Jerusalem Design

2017.

דירת נופש משפחתית ברחוב פסטורלי במושבה הגרמנית. לדירה שתי קומות – בראשונה חלל ציבורי פתוח המאפשר אירוח סביב אי גדול במטבח ובשנייה חדרי השינה. עיצובה נועד להדגיש את הנוף הנשקף ממנה ולהנכיח אותו בכל חלל הבית. כמעט כל הפריטים בדירה עוצבו במיוחד עבור בעליה.  

שישי, 1.11, 10:00־15:00.

בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

 

מוסקוביה (המנזר הפרובוסלאבי גורני)

נקודת מפגש: ליד עמדת השומר בכניסה הראשית לבית חולים הדסה.

סיור בהדרכת אגדת עין כרם בתחומי הכפר הרוסי גורנינסקי הידוע בשמו הערבי מוסקוביה. הכפר הוקם בסוף המאה ה־19 כמתחם לצליינים לצד המקומות הקדושים בעין כרם והוא כולל שלוש כנסיות, כנסייה גדולה בסגנון פרובוסלבי עם כיפות בצל מוזהבות (שבנייתה הושלמה ב־2006), כנסייה קטנה, כנסייה נוספת בתוך מערה, מגורי נזירות, בית הארחה לצליינים ובית קברות. כיום מתגוררים במקום עשרות נזירות, עולי רגל ונזיר אחד.

בסיור יסופר סיפורו של המקום הבנוי על המדרון עוצר הנשימה של עין כרם ויוצג הגשר שנבנה סמוך לחדרי הנזירות עבור הרכבת הקלה ומאיים על אופיו המסתגר של המנזר.

* הכניסה בלבוש צנוע בלבד.

חמישי, 31.10, 15:30.

סיור ברישום מוקדם מוגבל ל־40 משתתפים.

 

אקסטרים מינימליזם

שדרות בן מימון 39, קומה 4.

אדריכלים: Ollech+Tol, מ־2019.

ביקור בדירה בת 220 מ”ר שתוכניתה יוצרת הפרדה ברורה בין האזורים הפרטיים המשרתים את המשפחה בת שבע הנפשות המתגוררת בה ובין האזורים הציבוריים המשרתים את אורחיה הרבים. עיצוב הדירה נשען על שני חומרים עיקריים – עץ ומשטח לבן (שיש או צבע) – המחפים את הקירות והמערכות ומייצרים מחיצות, מעברים וחללים נסתרים ועוטפים את הבית בתחושה שקטה והרמונית.

שישי, 1.11, 10:00־15:00. הכניסה לדירה בקבוצות של 20 מבקרים כל 20 דקות.

בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

 

בית לוי אשכול

שדרות בן מימון 46, רחביה.

אדריכל: בנימין צ’יקיין, 1933.

ביקור מודרך בבית שנבנה במקור עבור משפחתו של יוליוס ג’ייקובס, סגן מושל ירושלים בתקופת המנדט הבריטי. הבית נבנה בסגנון הבינלאומי, הוא מחופה בטיח ולא באבן כמקובל בירושלים ומשלב מוטיבים מקומיים כמו קשתות. בשנים 1950־1974 שימש המבנה כבית ראש הממשלה והתגוררו בו דוד בן גוריון, לוי אשכול וגולדה מאיר (ה”מטבח” המפורסם של גולדה נמצא אף הוא בבית זה). ב־1977 נמסר הבית ליד לוי אשכול לשם הנצחת זכרו. 

הבית עמד בשיממונו במשך יותר מ־40 שנה, ולאחר מכן עבר שיפוץ יסודי ושימור ומשמש כיום כמרכז מבקרים המוקדש לחייו ולפועלו של לוי אשכול וכמשכנם של החברה להגנת הטבע בירושלים ושל יד לוי אשכול. 

שישי, 1.11, 10:00 ו־11:15 – סיור על ההיסטוריה של הבית בהדרכת פזית שביד, מנהלת קהילות ופעילות עירונית בחברה להגנת הטבע; ב־12:30 – סיור על שימור הבית עם אדריכל השימור משה שפירא.

3 סיורים ל־40 הבאים הראשונים. אין צורך ברישום מוקדם.

 

 

ירושלים על אופניים: טבעת מילטון 

נקודת מפגש חלק ראשון: טחנת הרוח במשכנות שאננים.

נקודת מפגש חלק שני: כיכר אלנבי, שכונת רוממה.

נקודת מפגש חלק שלישי: הכניסה הראשית לבית החייל ברחוב דוד שלתיאל 3.

סיור רכיבה במסלול החדש שהינו חלק מטבעת האופניים העתידית על שם מילטון גוטסמן, המיועדת לייצר שביל רכיבה רציף ממתחם התחנה הראשונה, תחנת הרכבת מלחה, הכניסה לעיר, העיר העתיקה ומשם חזרה למתחם התחנה הראשונה. 

הסיורים יתקיימו בשלושה מקטעים של השביל: הראשון בין ימין משה לבית צפאפא; השני מהכניסה לעיר ועד לעיר העתיקה; והשלישי  – במקטע החדש של הטבעת – בין נחלאות לניות. הסיורים יכללו הסברים על השכונות, הגנים והמבנים הבולטים שלצידם יחלפו. 

טבעת מילטון תוכננה ונסללה ביוזמת הרל”י, בתכנון יאיר אביגדור אדריכלות נוף ותכנון עירוני, בתרומת קרן גוטסמן ובמימון משרד התחבורה ומשרד ירושלים ומורשת. ביצוע: חברת מוריה.

הסיור בהדרכת יוני ליפניק – מורה דרך ורוכב אופניים מנוסה. משך כל סיור כשעה וחצי. יש להצטייד באופניים תקינים, בקסדה, בשני ליטרים מים לפחות ובחטיף אנרגיה או בפרי. דרגת הקושי בינונית. ההשתתפות בסיור באחריות הרוכבים. מומלץ להגיע לנקודת המפגש כרבע שעה לפני תחילת הסיור לצורך התארגנות.

חמישי, 31.10, 14:00; שישי, 1.11, 11:00, 13:00 ו-15:00; שבת, 2.11, 13:00 ו-15:00.

6 סיורים ברישום מוקדם מוגבלים ל-30 רוכבים.

 

בית ד”ר אפקלידס

רחוב רחל אמנו 3, המושבה היוונית.

אדריכל: ספירו חורי, תחילת המאה ה־20.

ביקור בבית הפותח צוהר לחייה של משפחה יוונית בראשית המאה ה־20 בירושלים – בית משפחתו של ד”ר אפקלידס, מעמודי התווך של הקהילה ומי שהיה מנהלו הראשון של בית החולים העירוני הטורקי בשלהי המאה ה־19. הבית שוּמר כמוזיאון ובו ריהוט, חפצים ותמונות של הרופא ושל בני משפחתו. הדרכה לקבוצות של 25 איש תתקיים בכל חצי שעה.

שבת, 2.11, 10:00־13:00.

בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

 

פרויקט שנלר

רחוב מלכי ישראל 34.

הצצה מיוחדת למבנה בית היתומים שנלר שנבנה ב- 1861 ושימש כבית יתומים עד מלחמת העולם השנייה. בהמשך שימש המבנה כמחנה צבאי בריטי ולאחר מכן עבר להגנה ולצה”ל. לאחר שנים בהן עמד נטוש, עובר המבנה בימים אלה תהליך שימור ושיפוץ קפדני ויהפוך למוזיאון לתולדות עם ישראל של ארגון “קהילות ישראל”.

תוך כדי עבודות השימור נכנסה למבנה קבוצת אמנים ירושלמים שמציגים בה את התערוכה “מסדר שנלר” המספרת את סיפורו של אחד המתחמים היפים ובעלי ההיסטוריה העשירה בעיר. התערוכה כוללת עבודות המציגות את ההיסטוריה של הבניין ומתייחסות למבנה מנקודות מבט שונות, אישיות וביקורתיות. בין האמנים המציגים: קובי ווגמן, איתי רון גלבע, נעה ארד יאירי, נעמי בריקמן, מיכל הרדה ואביב יצחקי. בנוסף יוצגו מבחר עבודות מתוך התערוכה “מקרה שנלר” באוצרות תמי מנור פרידמן וכן מודל מתחם שנלר. אוצר: מידד אליהו. מפיקה: עידן אבידני.

בימי בתים מבפנים יתקיימו הדרכות בתערוכה שיוביל אוצר התערוכה, מידד אליהו וכן סיורים אדריכליים שיובילו ד”ר גיל גורדון ואדריכל משה שפירא, האחראים על תיק התיעוד של המבנה ועל שימורו; חנן בניהו מארגון קהילות ישראל, מנהל פרויקט שימור המתחם; איציק שווייקי מהמועצה לשימור אתרים בירושלים. הסיורים יסקרו את ההיסטוריה של הבניין ואת העבודות המבוצעות בו כיום.

מתחם שנלר – עם הפנים קדימה, חמישי, 31.10, 10:30 ו-12:30 ושישי, 1.11, 12:30: סיורים בהדרכת חנן בניהו, מנהל הפרויקט מטעם ארגון “קהילות ישראל” שיציג את התכניות העתידית למבנה.

מסדר שנלר, חמישי, 31.10, 10:00, 14:00 ו-15:30 ושישי, 1.11, 9:30:  סיורים בתערוכה מסדר שנלר בהדרכת אוצר התערוכה, מידד אליהו.

שימור מתחם שנלר, חמישי, 31.10, 15:00: סיור בהדרכת אדריכל השימור של המתחם, משה שפירא שיציג את עבודות השימור המורכבות הנעשות במבנה ויספר את סיפורו ההיסטורי.

ההיסטוריה של מתחם שנלר. שישי, 1.11, 11:00: סיור בהדרכת אדריכל ד”ר גיל גורדון, מתכנן תוכנית השימור של המתחם, שיחשוף את אחד המתחמים ההיסטוריים החשובים של ירושלים שנבנה במאה ה-19 כבית חינוך של המיסיון הפרוטסטנטי ומאז 1948 הוחזק על ידי צה”ל. המתחם נמצא בתהליך שיקום, שימור והתחדשות כללית הכוללים שימור ותוספת בנייה חדשה. הסיור יספר את תולדות המתחם ויציג את שימורו היום.

חמישי, 31.10, 17:00-9:00; שישי, 1.11, 14:00-9:00.

תערוכה פתוחה וסיורים פתוחים. אין צורך ברישום.

 

עמק הצבאים

נקודת מפגש: בחניה הראשית של הפארק. הכניסה מרחוב שחל ליד תחנת מכבי האש.
אדריכלי המבנה: ויינשטיין ועדיה אדריכלים; אדריכלות הנוף: רחל וינר אדריכלות ונוף. 2015.

בואו להכיר את עמק הצבאים – אתר הטבע העירוני הגדול בירושלים. בסיורים יסופרו סיפור העמק, מאבק התושבים והליך התכנון שנעשה בהובלת הציבור. תוצג מערכת המים שמנצלת את מי הנגר לטובת חיות הבר, וכן תתאפשר תצפית על עדר הצבאים המשתקם.
את הסיורים יובילו חברי צוות התכנון ואנשי החברה להגנת הטבע שישתפו מחוויותיהם בתכנונו ובעיצובו של מרחב ציבורי יוצא דופן, ראשון מסוגו בארץ, שמטרתו ליצור חוויית מפגש בין אדם לטבע בסביבה אורבנית מובהקת. 

שישי, 1.11, 10:00 (הסיור מתאים גם לדוברי אנגלית) | שבת, 2.11, 10:00. משך הסיור כשעה.

2 סיורים פתוחים. אין צורך ברישום מוקדם.

         

מאחורי הקלעים של בית החולים שערי צדק

נקודת מפגש: רחוב שמואל בייט 12, בלובי קומה 4, ליד הכניסה הראשית.

הזדמנות נדירה לסייר בחלקים הנסתרים של בית החולים ולגלות את מערכות התפעול המורכבות המשמשות את המרכז הרפואי: מרכז חום-קור המתפעל את מערכות מיזוג האוויר והמים בבית החולים, מרכז האספקה הסטרילית שבו מכינים כלים סטריליים ל־30 אלף ניתוחים בשנה, המחסנים ורובוט בית המרקחת, מערך הבדיקות האוטומטיות במעבדות, חדר החשמל הממוחשב שממנו מגיע החשמל לכל יחידות בית החולים ומערכת ההיערכות לפיגוע לא קונבנציונלי.

את הסיורים יובילו גדי אילן מנהל אגף הלוגיסטיקה וההנדסה ונציג ממחלקת קשרי החוץ, והם ייפתחו במצגת על תוכניות העתיד להתפתחות בית החולים.

חניה חינם בחניון הסמוך לבית חולים, בכניסה לכיוון מגרש ביתר.

שישי, 1.11, 10:00 ו־12:00. משך הסיורים כשעה וחצי.

2 סיורים פתוחים ל־50 הבאים הראשונים. אין צורך ברישום מוקדם.

 

ארכיון איינשטיין

בניין לוי (בניין מספר 8), קומה שנייה, חדר 202, קמפוס א.י.ספרא, האוניברסיטה העברית, גבעת רם.

הזדמנות לגלות את הארכיון שבו שמורים כתבי יד של אלברט איינשטיין, מכתבים שכתב ונכתבו אליו, תצלומים שלו והעתקים מדויקים (פקסימיליות) של טקסטים פרי עטו. המפגשים יכללו הרצאה קצרה שתתייחס גם לתרומתו המשמעותית של איינשטיין להקמתה של האוניברסיטה העברית, בין היתר בכך שהוריש לה את קניינו הרוחני. 

הביקורים מתקיימים לרגל מלאות 140 שנה להולדתו. 

חמישי, 31.10, 14:30 ו־16:00; שישי, 1.11, 9:30 ו־11:00.

4 סיורים ל-30 הבאים הראשונים. אין צורך ברישום מוקדם.

 

גן ההפתעות

הגן הבוטני האוניברסיטאי ירושלים, רחוב זלמן שניאור 1.

אדריכלים: האולם החדש: המבנה: אהרונסון אדריכלים. הפנים: מתי רוזנשיין אדריכלים; שביל התגליות לילדים: אדריכלית מיכל טורנר; החממה הטרופית: שלמה אהרונסון אדריכלים וצוות הגן; תכנון חממת ההאב: צוות הגן. 2014־2019.

סיורים מודרכים בגן הבוטני האוניברסיטאי – מאתרי הטבע היפים בלב ירושלים המשתרע על פני 120 דונם ומשמש כמרכז חינוכי ומחקרי שבו מגוון עצום של צמחים בתצוגה גיאוגרפית (הגדול במזרח התיכון). בסיורים יוצגו הגן והפרויקטים החדשים והמלהיבים אשר נבנו בו ושנועדו להופכו למוקד בילוי, תרבות ותיירות – אולם האירועים, שביל התגליות והחממות. 

סיור באולם החדש בהדרכת אדריכל מתי רוזנשיין יתקיימו ב־10:00, 10:20, 10:40, 11:00, 11:20, 11:40 ו־12:00. משך כל סיור כ-20 דקות.

סיור בחממת ההאביטוס (האב לקיימות עירונית), יתקיימו ב־10:00, 10:30, 11:00 ו־11:30. משך כל סיור כחצי שעה.

סיור למבוגרים בשביל התגליות לילדים, בהדרכת אדריכלית הנוף מיכל טורנר, יתקיים ב־11:00. משך הסיור כשעה וחצי. 

סיור בחממה הטרופית בהדרכת צביה אדר, מנהלת מחלקת החינוך ואלי בקר, הגנן הראשי של הגן ושותף לתכנון החממה, יתקיים ב־12:30. משך הסיור כשעה וחצי.

הסיורים בהליכה בשטח הפתוח של הגן. מומלץ להצטייד במים ונעלי הליכה נוחות.

שישי, 1.11, 9:00־15:00. 

בית פתוח ו- 13 סיורים פתוחים ל־30 הבאים הראשונים. אין צורך ברישום מוקדם.

 

שכונות ובתים ברחוב יפו

נקודות מפגש: כיכר צה”ל (ליד הפינה הצפון מערבית של חומת העיר העתיקה).

סיור עם רפי כפיר מחברת אהבת ירושלים בחלקו העליון של רחוב יפו. הסיור יסקור את סיפורם ההיסטורי של השכונות, של הבתים ושל התושבים שחיו ופעלו בהם מהתקופה העות’מאנית עד לאחר קום המדינה. הוא יעבור דרך הכיכרות המרכזיות – כיכר צה”ל, כיכר ציון וצומת שטראוס – ויציג באמצעותן את ההיסטוריה של ירושלים החדשה. הסיור יסתיים בצומת שטראוס.

שישי, 1.11, 11:30 שבת, 2.11, 11:30. משך הסיור כשעה וחצי.

2 סיורים פתוחים. אין צורך ברישום מוקדם.

לאתר של רפי כפיר: www.jerusalem-love.co.il 

 

מאחורי הקלעים של עיריית ירושלים

נקודת מפגש: בכיכר ספרא, ליד הכניסה לבניין 3, מתחם כריות הבטון.

אדריכל: ג’ק א’ דיאמונד; קולקר־קולקר־אפשטיין; אדריכל שימור: פיטר בוגוד, 1992.

איך מתנהלת העיר? לאן מגיעות פניות התושבים ומה קורה במצבי חירום? הצצה מיוחדת אל מאחורי הקלעים של העיר ירושלים. הסיור יסתיים בביקור בארכיון העיר בו יוצגו מסמכים היסטוריים.

חמישי, 31.10, 12:00 (סיור בעברית) וב־16:00 (סיור באנגלית).

2 סיורים ברישום מוקדם מוגבלים ל־25 משתתפים בסיור.

לפרטים: מרכז המבקרים של עיריית ירושלים: 6295363־02.

visitorcenter@jerusalem.muni.il

 

מודרניזם בתנועה

אודיטוריום המחלקה לארכיטקטורה בצלאל, בבניין ההיסטורי ברחוב בצלאל 1 (קומת הקרקע). 

באוהאוס והעיר הלבנה מקושרים בדרך כלל לתל אביב, אבל הסגנון הבינלאומי באדריכלות היה נפוץ לא פחות בשנות ה־20־40  בירושלים, בחיפה ובקיבוצים, ואף פיתח בכל מקום מאפיינים מקומיים ייחודיים.

הרצאתו של פרופ’ רוני שולר מבית ספר באוהאוס בוויימאר אשר בגרמניה תסקור את התופעה האדריכלית המרתקת של המודרניזם שהתפתח בארץ בתקופת המנדט ותציג את המחקר אשר מפורט בספר “The Transfer of Modernity” (שערכו שולר ופרופ’ יורג סטבנאו) הבוחן את שגשוגו של הסגנון הבינלאומי בארץ ישראל של תחילת המאה ה־20 ואת הטכניקות, התפיסות והדמויות אשר השפיעו עליו ויצרו את התופעה הייחודית בתולדות האדריכלות המודרנית.

ההרצאה מתקיימת בשיתוף המחלקה לארכיטקטורה באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל.    

חמישי, 31.10, 18:00.

הרצאה פתוחה. אין צורך ברישום מוקדם.

 

100 שנים לבאוהאוס: הגרסה הירושלמית

נקודת מפגש: ליד המנורה בגן הסוס ברחוב המלך ג’ורג’ 44.

עד כמה השפיע בית ספר באוהאוס הגרמני על סגנון הבנייה בירושלים בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה? הסיור בהדרכת שלמה צזנה – עיתונאי, מורה דרך ומומחה לירושלים מהמרכז להכרת ירושלים – יסקור את ההיסטוריה האדריכלית של ירושלים ואת השפעתם של אוכלוסיות וכובשים שונים על המבנים בעיר. הוא יתמקד במרכז העיר ובשכונת רחביה, במבנים שנבנו החל משנות ה־30 של המאה הקודמת – שנים שבהן שלט בארץ הסגנון הבינלאומי באדריכלות – ויציג את האדריכלים והמבנים הבולטים שפעלו בעיר בהשראת באוהאוס.

שישי, 1.11, 10:00; שבת, 2.11, 10:00 ו־17:00.

3 סיורים מוגבלים ל־35 משתתפים ברישום מוקדם. להרשמה: 6742065־054.

 

גרפיטי בשכונת ממילא

נקודת מפגש: בשער הכניסה למדרחוב ממילא מרחוב שלמה המלך, ליד חנות התכשיטים פנדורה.

כיצד משפיעה האבן הירושלמית על הגרפיטי בעיר? מה מבדיל את סצנת אמנות הרחוב של ירושלים מערים אחרות בישראל? מיהם אמני הרחוב התל אביביים והחיפאים שיצרו עבודות ברחובות ירושלים ומיהם צמד האמנים הירושלמי שנחשבים לשם החם ביותר בתחום?
סיור בהדרכת שחר בן נון מהסיירת סיורי אמנות שיסקור את השדה הרחב, העשיר והמגוון של האמנות האורבנית בעיר. משך הסיור כשעה וחצי.

חמישי, 31.10, 18:00.  

סיור ברישום מוקדם מוגבל ל־30 משתתפים.

בית דר אפקלידס ,צלם נתן דביר

בית לוי אשכול, צלם טל פסס

בניין ימקא, צילומים באדיבות ימקא הבינלאומית ירושלים

הבית ברחוב יפתח, צלם אילן נחום

עמק הצבאים, צלם עמית גירון

המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה ,צלם גיא יצחקי

מוסקוביה, צלם גיא יצחקי

הישארו מעודכנים

    בתים מבפנים – ירושלים
    10/31/2019
    11/2/2019
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.