חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

ימים נוראים עם עגנון

הרצאות, מפגשים

הרצאות לקראת חגי תשרי עם הרב יוסף סאקס

יום רביעי, ט”ו באלול תשפ”ד, 18 בספטמבר 2024, בשעה: 20:00
יום רביעי, כ”ב באלול תשפ”ד, 25 בספטמבר 2024, בשעה: 20:00
 

״עתים נדמה לי כאילו עומד אני ביום הכיפורים עם חשיכה, שהשערים ננעלים ונשמת אפו של יום עומדת לצאת ויום שיוצא אין להחזירו.״ – ש”י עגנון, ״פי שניים״

חגי ישראל תופסים מקום מרכזי בכתביו של ש״י עגנון. רבים מסיפוריו מתרחשים בימי החגים ותיאוריהם משקפים את חיי דמויותיו המטלטלות בין מסורת לקדמה, קודש לחול. מבין יצירותיו של עגנון העוסקות בחגים בולטת במיוחד האסופה ״ימים נוראים״, המכילה סיפורים ומדרשים לראש השנה, יום כיפור ועשרת ימי תשובה. זהו אחד מן הפרויקטים הגדולים והשאפתניים עליהם חתום עגנון, אוצר של חוכמה יהודית להרהור והתחדשות בימים הנוראים. 

בסדרת ההרצאות ״ימים נוראים עם עגנון״, שתתקיים בימי רביעי בשעה 20:00 בבית הכנסת הרמב״ן בירושלים, נקרא יחד עם הרב יוסף סאקס באסופה ״ימים נוראים״ לצד סיפורים עגנוניים נוספים העוסקים בחגי תשרי. יחד ננסה לרדת לעומקם של הכתבים הללו ודרכם נתכונן לקראת הימים הנוראים הקרבים. 

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

״כל העולם כולו אינו אלא פרוזדור לבית הזה״: ימים נוראים לעגנון – 18 בספטמבר

מהו מקומם של ראש השנה ויום הכיפורים בסיפורי עגנון וכיצד משתלבת כתיבת הפרוזה שלו עם קובץ המקורות הפופולרי? מדוע הקדיש הסופר “שתי שנים ומחצה…שש עשרה שעות ביום” למפעל כינוס מאמרי חז”ל לספר “מנהגות ומדרשות ואגדות לימי הרחמים והסליחות” ומהו סודו של חיבור זה? 

“יום שיוצא אין להחזירו”: אימת יום הדין ב”פי שניים” – 25 בספטמבר

קריאה בסיפור הקצר “פי שניים” (מתוך ״סמוך ונראה״), המתרחש ביום כיפור בירושלים. באמצעות רצף חלומותיו חוזר עגנון לנעוריו בבית התפילה הקטן של אביו בבוטשאטש. “פי שניים” הוא מן הסיפורים המרכזיים המטפלים בנושא יום כיפור ואתגרי התיקון והתשובה, באמצעות דמות המספר המשדר את חרדתו כשנשמתו עומדת על הכף ביום הדין.
 

הישארו מעודכנים

    אירועים קרובים
    ימים נוראים עם עגנון
    9/18/2024 8:00 pm
    9/25/2024
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.