חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

חדשות המועצה

חיקי כספי-יחזקאל זילברפרב ז"ל 1928 - 2022 קווים לדמותו

פורסם: 4.1.2023

חיקי כספי – יחזקאל זילברפרב ז”ל 1928 – 2022 קווים לדמותו

חיקי נולד בעיר בויטן בגרמניה ב-28.7.1928  . עם עליית הנאצים עזבה המשפחה את ביתם ועלתה לארץ ישראל. את ילדותו ונעוריו עבר חיקי בחיפה , שם הצטרף למכבי-צעיר ושיחק כדורסל ובענפי ספורט שונים. כחבר בגרעין מכבי, עבר הכשרה ברעננה, שפיים, וגבעת חיים.  בכט’ בנובמבר בשנת 1947 כחלק מן הפל”מח , נשלחו הוא וחבריו להגן על קו המים לנגב. שרת בגדוד השני של חטיבת הנגב והיה בין משחררי באר שבע ונטל חלק במסע לשחרור אילת. עם שחרורו ב-1949 עלה במסגרת  ההכשרה והיה ממייסדי קבוץ הסוללים.  כדרכו, תרם רבות לפתוח המשק הקיבוצי ולא בחל בעבודות שדה , בנייה, הקמת מפעל, והרחבה וביסוס המשק.

חיקי היה חבר פעיל בחוג לידיעת-הארץ , למד ארכיאולוגיה ונטל חלק בסקר איזור מנשה, חפירות הר עיבל,  ובשיא פעילותו ניהל וחפר את תל חנתון בהנחיית אוניברסיטת חיפה. חקר וחשף גתות לאצירת שמן ויין בשמורת אלוני התבור שסביב לקבוץ הסוללים. ביזמתו של חיקי ובעזרת המועצה האזורית הוקם גן ארכיאולוגי בקיבוצו הסוללים, שחשף לצבור את עושר האוסף של אבני דרך עתיקות , אבני מיל רומיות ושרידי גתות. הגן עוצב והוקם כחלק מהוקרתם של החברים לדמותו ואישיותו המיוחדת של חיקי.

כאשר חלתה רעייתו מרגו במחלת הסרטן, נרתם חיקי להקמת קבוצות תמיכה להתמודדות בתופעות המחלה והשפעתה על חיי המשפחה. הצלחת הפעילות בקבוצות התמיכה ועבודתו הבלתי-נלאית , הובילה להקמת קבוצות תמיכה נוספות ברחבי הארץ והקמת עמותת ח.ס.ן.  בשיא פעולתה מנתה העמותה עשרים ושתיים קבוצות תמיכה בפריסה ארצית. בהנהלתו והנהגתו הוקמה ספרייה ייעודית, הודפסו חוברות מידע , נוהלו סדנאות וכנסים  ונוסד קו תמיכה טלפוני. חיקי עמד בראש העמותה חמש-עשרה שנה . דליה רעייתו השנייה נרתמה אף היא לפעילות  בעמותה והייתה לעוזרתו הנאמנה.  עם פרישתו מניהול העמותה לא השכילו יורשיו להתמיד ולשאת בעול הניהול ופעילות העמותה הלכה ונמוגה.

צמאונם הרב של חיקי ודליה לידע , הובילו אותם להצטרף לקורס נאמני שימור של המועצה לשימור אתרים  שמתקיימת עד היום במכללת גליל מערבי  כתלמידים מן המניין. חיקי כדרכו תרם מנסיונו וידיעותיו והיה אחד מן הבולטים בקורס . לאחר קבלת התואר – נאמן שימור, המשיכה החבורה ביזמתה ללמוד, לסייר, לבקר באתרי מורשת ברחבי הארץ ולחוות מיד ראשונה את מלאכת השימור ושימור המורשת ברמה הארצית וכל זאת ביוזמה עצמית ובארגון עצמי. חברי החוג ממשיכים גם היום את הסיורים כשעד לאחרונה היה חיקי משתתף נאמן.

חיקי כספי היה איש משפחה , איש רעים להתרועע, דוד אהוב ואב נערץ לילדיו , נכדיו, וניניו.   בן 94 היה חיקי בהפרדו מן העולם שבע ימים ומעשים. קשה עד בלתי אפשרי לסכם תקופת חיי אדם מיוחד כחיקי , שידע בדרכו להשפיע על כל מי שפגש והכיר. אנו- חבורת נאמני השימור  מחזור ב’ נוצרים את דמותך בלבנו וחשים כמי שאבד להם אח אהוב.

ת.     נ.       צ.      ב.       ה.

הישארו מעודכנים

    חדשות ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.