חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

בית המייסדים מורשת יהדות תימן והעיר, ראש העין

מוזיאון מורשת יהדות תימן ומורשת העיר שוכן במבנה מנדטורי שהוכרז לשימור על ידי הרשות המקומית לפני מספר שנים. המבנה עבר תהליך שיקום והתאמה, ומאז שנת 2005 משמש משכן קבע לבית מורשת ולבית יד לבנים. המבנה בבעלות העירייה ומנוהל על ידה.

המבנה הוא שריד של בסיס התחזוקה של חיל האוויר הבריטי משלהי תקופת המנדט. עם הקמת המדינה הפך המחנה הבריטי הנטוש למחנה מעבר לעולים מתימן (1949–1950), ואז שימש כבית תינוקות. עם הקמת היישוב ראש העין בראשית שנות ה-50, שימש המבנה לצרכים שונים: מגורים זמניים לעולים, בית ספר לבנות, מחסן מועצה ותחנה לכיבוי אש.

בשנות ה-90 החלה הרשות המקומית, בשיתוף עמותת בית מורשת, לשקם ולשפץ את המבנה ובשנת 2005 בקירוב, עבר בית מורשת יהדות תימן למשכן זה לאחר גלגולים במבנים אחרים ברחבי העיר.

בימים אלו שוקדת העירייה על הכנת פרוגראמה חדשה למבנה ולתכנים.

המבנה נמצא בלב לבו של הגרעין ההיסטורי של העיר, בסמיכות למוסדות ציבור חשובים, על צירי תחבורה ראשיים, ועל תוואי היסטורי תיירותי משולט.

בבית מורשת מוצגים ושמורים אוספים הנוגעים ליהדות תימן ולתולדות ראש העין כגון: כתבי יד, תכשיטים, תצלומים, טקסטיל, חפצים – כלי בית ועבודה, ספרים, מסמכים מראשית היישוב, קלטות אודיו-ויזואליות ועוד. במקום תערוכת קבע המציגה את חיי היהודים בתימן, השיבה למולדת והקליטה בה, וכן תצוגות מתחלפות.

בית מורשת מארח קבוצות, משפחות ויחידים, ומציע מגוון פעילויות וסיורים מודרכים בבית מורשת ובאתרים שונים בראש העין:

  • מקיים אירועי תרבות הפתוחים לקהל הרחב: הרצאות, סדנאות, ימי עיון וכנסים
  • נותן שירות למגוון רחב של פונים, המתעניינים או חוקרים את יהדות תימן או סיפורה של העיר
  • הקהילה המקומית שותפה לפעילויות בבית מורשת – בתיעוד ובחקר מורשת יהדות תימן וראש העין, בטיפול באוספים, בארגון אירועים וכדומה.

צור קשר עם האתר

    בית המייסדים, רחוב שבזי 41, ראש העין

    • א‘ - ה‘:
      08:00 - 16:00
    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      ביקורים בתיאום מראש.
      סיורים מודרכים לקבוצות - גם מעבר לימים ולשעות הפעילות.
      הביקור מתאים לגילאי 9 ומעלה

    אירועים, חדשות ומאמרים