חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון בית שטורמן - עין חרוד

בית שטורמן הוא המוזיאון הראשון להתיישבות שהוקם בארץ ישראל.

המוזאון קרוי ע”ש חיים שטורמן – איש השומר, חבר ההגנה ודמות מופת לגבורה ולאהבת ארץ ישראל.

בשנת 1938 במסגרת תפקידו כאיש הביטחון של ‘הגוש‘ (יישובי עמק חרוד ועמק בית שאן) ובשליחות הקרן הקיימת לישראל, נסע חיים שטורמן לעמק בית שאן יחד עם חבריו אהרון אטקין והווטרינר ד”ר דוד מוסינזון, לאיתור מקומות בהם ניתן יהיה להקים נקודות התיישבות חדשות. רכבם עלה על מוקש ושלושתם נהרגו במקום.

ב-1941, שלוש שנים לאחר מותו, נחנך בעין חרוד, ביוזמתו של חבר עין חרוד שמואל סבוראי, מכון ומוזיאון ‘לידיעת המולדת‘, בית שיציג את רוחה ודמותה של המולדת כפי שחיים שטורמן גילם באישיותו ובקורות חייו ואת הערכים שהיו חשובים לו – אהבת האדם והאדמה, הטבע, ההתיישבות והחקלאות.

המוזאון מציע מגוון תכניות ופעילויות חווייתיות מרתקות, החל מיום סיור הכולל תצפית על עמק יזרעאל המזרחי כיחידת נוף והיסטוריה, ביקור בתצוגות המוזאון ועד פעילויות מוזאליות קצרות יותר, המותאמות לגילאים ולאופי הקבוצה.

התכנים מתמקדים בנושאי נוף טבע וסביבה, מורשת ודמויות מופת, התיישבות, היסטוריה וארכיאולוגיה וכמו כן תערוכות שונות בנושאי מדע ואומנות המתחלפות מעת לעת.

מומלץ ביותר לבקר באולם הטבע הכולל פריטים מדעיים מרתקים ואוסף פוחלצים מרשים של חיות העמק, חיות משק ובר, זוחלים ועופות מכל המינים ובסליק מתקופת המנדט הבריטי (בתיאום מראש עקב צרכי אבטחה).

באודיטוריום הנוח ניתן לצפות בסרט על המוזיאון ועל משפחת שטורמן אשר שכלה את שושלת בניה במלחמות ישראל ובסרטים ייעודים נוספים.

תערוכה חדשה לכל המשפחה “עוד סיפור אחד “. אוצרת: גליה גור זאב.

התערוכה ממשיכה את חזוננו ומחדדת את התפיסה האוצרותית-קהילתית שמקדם המוזיאון, המבקשת לרענן את הזיכרון התרבותי שלנו באשר למהותו ולתפקידו של הקיבוץ אז והיום. ספרות הילדים היוותה נדבך ראשון ומשמעותי

בבניית תרבות עברית ישראלית. הספרים והשירים שנכתבו לילדים בנו את הקשר החדש לארץ, והטמיעו את ערכי האידיאולוגיה החלוצית-ציונית של ההתיישבות העובדת.

התערוכה נוצרה בהשראת סדרת התעודה “עוד סיפור אחד ודי“ מבית היוצר של ענת זלצר ומודי בר־און, ובשיתוף עם חברת ההפקה “גם סרטים” ו-yes דוקו .

אתם מוזמנים למסע חווייתי וצבעוני למחוזות ילדותכם, לחפש ולמצוא עוד סיפור אחד. (צלם: שגיא מורן).

בית חיים שטורמן מתאים לכל הגילאים. המקום ממוזג ומומלץ ביותר בימי הקיץ החמים. בחצר המוזאון יש שולחנות פיקניק מוצלים. כמו כן המקום מספק מים קרים ושירותים לציבור המבקרים.

אנו גאים להוות מרכז עליה לרגל, שדרכו ניתן לחוות, להרגיש וללמוד את פיסת ארץ חשובה זו , מורשתה המפוארת, וכל הטוב שהיא צופנת בחובה. אנו מזמינים גם אתכם לבקר אותנו ולהיות חלק מהחוויה שהמקום מציע.

הנגשה: הדרכה ופעילות מותאמת למוגבלויות שונות. ועזרי הדרכה שונים-עזרים חושיים, תיאור קולי, פישוט לשוני ועזרי שמע. 

 

 

צור קשר עם האתר

    מוזיאון בית שטורמן - עין חרוד

    • א‘ - ה‘:
      08:30 - 15:00
      ו‘ וערבי חג:
      09:30 - 13:30
      שבתות וחגים:
      11:00 - 15:00
    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      ו' וערבי חג בתיאום מראש.

    מוזיאון בית שטורמן - עין חרוד

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.