חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון ראשון לציון

בלב ההיסטורי של המושבה,שוכן מוזיאון ראשון לציון המספר את סיפורה של המושבה, בכורת מושבות העלייה הראשונה (1882) ואת תרומתה לעיצוב התרבות הישראלית. המוזאון פרוס על מתחם היסטורי ומשלב מסלול לסיור עצמי משולט בין בתי הראשונים בנוף המושבה של פעם. במוזיאון תצוגות מרהיבות החושפות את המבקרים לחיי המתיישבים הראשונים ולמעשיהם שהיוו את המסד למדינה שבדרך. בתערוכות מציג המוזיאון את יצירת סמלי הלאום בראשון לציון: הדגל, “התקוה”,חידוש השפה העברית, בית הספר העברי הראשון ועוד.

מה באתר: המוזיאון שוכן במבנים היסטוריים מראשית ימי המושבה. המבנים משוחזרים ומציגים ריהוט ופריטים אותנטיים של אותה תקופה ומוצגות בהם תערוכות שונות כמו: “אדם ואדמתו” המציגה את ראשית החקלאות בראשון לציון, “בגדי ראשונים” דמויות מהמושבה הלבושות בבגדי התקופה, “בעבודה ובמלאכה” המציגה רחוב של בעלי מלאכה משנותיה הראשונות של המושבה ועוד. בבאר המרשימה של המושבה מוצג מיצג אורקולי חוויתי המספר את סיפור מציאת המים שחרץ את גורלה של ראשון לציון לחיים. חדש! המרתף בו התגורר נפתלי הרץ אימבר, מחבר “התקוה”,אשר בו מוצגת תערוכה אודות ראשון לציון כערש הולדת ההמנון.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בתצוגות המוזאון בשלל של נושאים וכן סיורים עצמיים “בשביל הראשונים” המוביל בין אתרים היסטוריים משולטים. במסגרת הסיור על “שביל הראשונים” תוכלו לראות את פעמון המושבה וכן קיוסק ומספרה של פעם.

חוגגים יום הולדת: צוות המוזאון שמח לארח ולעצב עבורכם אירוע ייחודי למשפחות וחברים הרוצים לחגוג יום הולדת ברמה אחרת. האירוע כולל הדרכה בתצוגות בהזמנה ודגשים אישיים וחצר יפייפיה לעריכת החגיגה. מוזמנים ליצור קשר.

לתלמידים: המוזיאון מציע שלל תוכניות חינוכיות מגוונות ומותאמות לתלמידים בגילאים השונים בהתאם לתוכניות המאושרות על ידי משרד החינוך ובתאום מראש.

הדרכה: מדריכי המוזיאון אמונים על הדרכת קבוצות רבות ומגוונות בעברית, אנגלית, ספרדית,רוסית ופינית. לכל קבוצה תכנית ודגשים המתאימים לה ולנושא הסיור לשמו הגיעה כמו סיורי נשים פורצות דרך, סיורי סליחות, סיורים בעקבות סיפורי אהבה וסיורים למערב בדגש מים, התפתחות עירונית גאוגרפית ואנדרטאות.

שבת פתוחה: בשבת הראשונה בכל חודש פותח המוזיאון את שעריו ללא תשלום, מתקיימות בו הדרכות בתצוגות בכל שעה עגולה וחזיון אורקולי מוקרן בבאר המושבה. סיורים עם ותיקים: מוזיאון ראשון לציון יוצא במיזם חדש לסייר עם ותיקי העיר אל מחוזות ילדותם ואל אתרים הקרובים לליבם. הסיורים ללא תשלום. פסטיבלים,אירועים,חגים וחופשות: במהלך החופשות פותח המוזיאון את שעריו ומציע הדרכות ופעילויות מקוריות וחוויתיות לכל המשפחה, בדגש על ערכי החג ובשילוב שחקנים המשחזרים אירועים היסטוריים. צור קשר: נשמח לעמוד לשרותכם ולתפור ביחד כל פעילות על פי בחירתכם.

חדש! סיור 360 במוזיאון ראשון לציון לחצו כאן

גמישות ומתן שירות זו הסיסמא שלנו!!!

צור קשר עם האתר

    מוזיאון ראשון לציון, רחוב אחד העם 2, ראשון לציון

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית, רוסית, ספרדית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה: א', ג', ד', ה' 09:00-14:00
      ב' 09:00-13:00, 16:00-19:00.

    מוזיאון ראשון לציון

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה: