חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

בית זינאתי, פקיעין

“כאגדת קדומים וכבת קול העולה מנבכי הדורות צלצלה באוזנינו הידיעה על דבר שיירי הפלאחים היהודים אשר נשארו מימי קדם בכפר עתיק זה, פקיעין אינה מעבר להרי כוש כי אם בקרבנו, בארץ ישראל” (יצחק בן צבי, שאר יישוב, 1926)

בכפר פקיעין התקיימה קהילה יהודית חיה ותוססת במשך אלפי שנים. הקהילה – שמונה כיום רק את מרגלית זינאתי – מותירה אחריה מורשת מפוארת.

מרכז מבקרים בית זינאתי שוכן בסמטת בית הכנסת בפקיעין העתיקה ומעניק חוויה מרגשת המחברת בין עבר להווה. מרכז המבקרים כולל את מוזיאון אנשי פקיעין, ובו חוויית מולטימדיה באמצעותה תוכלו להתרשם מחיי הפלאח הגלילי, ואת ביתם העתיק של בני משפחת זינאתי, שומרי הגחלת, ובו מיצג אורקולי מרגש. אפשר להזמין סיור מנגן בין אתרי הכפר: מערת הרשב”י, מעיין הכפר, טחנת הקמח, סמטת הדתות, החילוו’ה ובית הכנסת העתיק.

עוד במרכז המבקרים: משחק ניווט סלולארי מגבש המיועד לקבוצות ומשפחות ומתקיים בין סמטאות פקיעין העתיקה; אירוח בדיוואן דרוזי עתיק עם תה ובקלאווה; מפגשים עם בני הכפר וסיפור העדה הדרוזית; מגוון סיורים, חגיגות בר/ בת מצווה וטיולים חווייתיים לקבוצות וליחידים.

אל תוותרו: “פיסות של פקיעין”, מופע תיאטרון אינטימי ומרגש שבו מרגלית זינאתי, שומרת הגחלת היהודית, יחד עם השחקן אוריאל רוזנבאום, מעלים חוויות ממרקם החיים של פלאחית גלילית השומרת על ההיסטוריה וחיה את ההווה. זהו מפגש שבו דמיון ומציאות מיטשטשים והוא שזור בשירים ובסיפורים מרגשים.

מתי: ראשון-חמישי: 16:30-9:00, שישי: 13:00-9:00

ניתן לתאם מופע וביקור בשעות הערב.

 

להרשמה לחצו כאן

 

צור קשר עם האתר

    בית זינאתי, פקיעין העתיקה

    • שפות הדרכה:
      עברית
    • מתאים לילדים בגיל 10-3:
      כן
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה: א'-ה' 16:30-9:00, ו' 13:00-9:00

      ניתן להזמין הדרכה גם באנגלית - בתיאום מראש

    אירועים, חדשות ומאמרים

    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.