חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

רכבת העמק אלרואי

רכבת העמק המיתולוגית, שפעלה בתקופת השלטון העותמאני, נעה באיטיות בין מספר תחנות בין היישובים הפזורים בעמק, ביניהן תחנה קטנה באלרואי ששימשה כמקום מפגש לתושבי היישוב אשר נלחם בפורעים ובקשיי היום יום. התחנה שימשה את תושבי אלרואי, קריית עמל וקיבוץ שער העמקים. עם השנים חדלה הרכבת לפעול, התחנה הוזנחה, מסילת הברזל נעלמה, כאשר קוצים ושממה מכסים את המקום. תושבי המקום נטלו על עצמם את מלאכת השיקום של המקום והחליטו לחדשו ולשחזרו.

מה באתר: תחנה הרכבת ששוקמה ומסילת הברזל שחודשה, קרונות של רכבת וגן פורח להנאת המבקרים. באחד הקרונות הוקם מוזיאון לתולדות היישוב המציג את סיפורו של המקום; בקרון אחר מוקרן סרט המתאר את תולדות ההתיישבות באלרואי ורכבת העמק.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בתיאום מראש והצעות לטיולים באזור.

משפחות: הביקור במקום מתאים לילדים ולמשפחות, כמו כן מתקיימת פעילות “אימוץ אתר” של תלמידים מהאזור. לקבוצות עם ילדים המונות 20-60 משתתפים, ניתן לארגן פעילויות מגוונות הכוללות: הדרכה חווייתית, סרט, טיול מודרך באזור ופעילויות יצירה ייחודיות.

קבוצות: אנחנו מציעים לכם לערוך ימי גיבוש וכנסים לקבוצות של 20-60 איש. לרשותכם: שני קרונות סגורים ומספר מקומות פתוחים, מערכת מולטימדיה למצגות וסרטים, תשתית לקייטרינג ופעולות העשרה מגוונות.

המלצה לטיול באזור: מסלול הליכה קצר במעלה הדרך מוביל למעיין ששימש ליישוב כמקור מים חיים. בצמוד למעיין יש בריכת מים מלאכותית המהווה אטרקציה אזורית בימי הקיץ. קרוב למעיין נמצא כבשן ישן לייצור סיד, המספר את סיפור בניית הבתים במקום. הכבשן שוקם ע”י המועצה לשימור אתרים בעלות של מאות אלפי שקלים והוא דוגמה לראשית התעשייה בעמק. מהמעיין ניתן לצאת לטיול קצר במסלול המים עד לשפך הקישון ומשם לאורך הקישון בשביל שנכבש ע”י הקקל וראשות נחל הקישון בחזרה עד לחווה חקלאית שממנה מוביל שביל חזרה לתחנת הרכבת.

 טיולי אופנייםבמקום חנייה מרווחת והוא מהווה נקודה מצוינת ליציאה לטיולי אופניים.

 

 

 

 

 

צור קשר עם האתר

    רכבת העמק אלרואי

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה: הגן פתוח בכל שעות היום, הדרכות בתיאום מראש.

    אירועים, חדשות ומאמרים

    רכבת העמק אלרואי

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.