חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

קיץ כמו פעם

פעילויות יולי-אוגוסט באתרי המורשת ברחבי הארץ
כל הפעילויות הן בהרשמה מראש בלבד, ותחת מגבלות התו הסגול

 

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מנהלת ומפעילה אתרי מורשת בכל חלקי הארץ, ומציעה פעילויות קיץ מיוחדות ומרתקות, השופכות אור גם על מורשת המדינה, והקמתה. הפעילויות מתקיימות בקבוצות קטנות, ומאפשרות בילוי אינטימי ומגבש במרחבים גדולים, כך שניתן לשמור על  הריחוק החברתי שמחייבת התקופה.

בחצר כנרת יתקיימו מדי יום סיורים, יוקרנו סרטים על רחל המשוררת ו”שיבת ציון”, סיורי עששיות ופעילות ערב. במשטרת נהלל יוקרן הסרט “הציפור הכחולה” ויתקיים סיור עששיות חוויתי,  במוזיאון הרעות תיערך פעילות מיוחדת בה יצטרפו המשתתפים לפלמ”ח ויגלו סודות חשובים. ברכבת העמק ייהנו המבקרים מחוויית נסיעה כמו פעם ב”רכבת החופש הגדול”, במחנה המעפילים עתלית יתקיימו סיורים, בהם סיור בדגש מיוחד על פריצת בפלמ”ח למחנה ויוקרנו סרטים. בבית ילין מוזמנים המבקרים לנסות לפצח את קוד הכספת, במקוה ישראל עורכים סיורי ערב, סיורי צפרות לכל המשפחה וסיורים לכרם העתיקה שבה ילמדו על הכנת יין. במכון איילון מקיימים סיורים בתיאום מראש. באתר הפרדסנות תתקיים כל יום פעילות אחרת כולל חצר בריחה, סיורי עששיות וסיורי ערב למבוגרים.

 

צפון

מוזיאון הרעות – מצודת כ”ח

במוזיאון נחשפים המבקרים לגבורת הלוחמים בקרבות נבי יושע במלחמת העצמאות ושומעים על סיפורי הרעות המופלאים שלהם באמצעות תמונות ומיצגים. במקום יתקיימו פעילויות לכל הגילים: כתבי חידה, פעילות פלמ”ח, שחזור הקרב, סרט מרכזי ועוד.

 בנוסף, מחוץ למוזיאון ניתן לראות את המצודה הבריטית עליה לחמו, ובתוכה תמונות ומיצגים שממחישים את הסיפורים הרבים.  

במהלך הקיץ יתקיימו במוזיאון פעילויות לכל הגילאים:

ביום שני, כ’ באב תש”ף, 10 באוגוסט 2020, תתקיים פעילות מיוחדת – “אנו אנו הפלמ”ח” בה יצטרפו המשתתפים לפלמ”ח ויגלו סודות חשובים שיצטרכו לשמור, יתכננו מבצעים ויקחו חלק במשימות מיוחדות. הפעילות תתקיים בשעות 12:30, 15:00, 17:00

שעות פעילות: ראשון, שלישי וחמישי, 16:00-09:00 | שני ורביעי 18:00-09:00 | שישי, 14:00-10:00

מחיר: מבוגר 24 ₪, ילד / אזרח ותיק / חייל / סטודנט- 17 ₪, ברכישת 5 כרטיסים ומעלה תינתן הנחה.

כתובת: מצודת ישע, צומת ישע

לפרטים: 04-6432810 |  hareut@shimur.org.il

להרשמה לחצו כאן

 

משטרת נהלל

משטרת נהלל ההיסטורית נחנכה בשנת 1936, בעיצומם של מאורעות הדמים שהתרחשו בארץ (המרד הערבי). מטרתה הייתה להגן על האוכלוסייה האזרחית בעמק יזרעאל ועל אנשי השלטון הבריטי. במהלך הפעילות המשטרתית, עזרו בחשאי שוטרי התחנה לפעילי ההגנה בפעולות מבצעיות רבות.

פעילויות הקיץ במשטרת נהלל:

הקרנת הסרט הציפור הכחולה

הסרט הציפור הכחולה מספר את סיפורו של “מיג 21” שהוטס על ידי עריק מהצבא העיראקי ונחשב לאחד המבצעים המוצלחים של המוסד. הסרט חושף את סודות המבצע כולל איסוף המדיעין, גיוס הטייס והבאתו של המטוס ארצה. “אלדין קורא לבוסטון” הייתה הסיסמה שאישרה את נחיתתו של המטוס.

מתי: יום שלישי, ז’ באב תש”ף, 28 ביולי 2020, בשעה  19:00,

מחיר: 20 ₪ למשתתף

סיור עששיות

מגלים את סודות הלילה של משטרת נהלל לאורן של העששיות, מתצפתים על כוכבים, לומדים איך לזהות את כוכב הצפון ונחשפים לטבע כשהחושך יורד וכולם ישנים.

מתי: יום שלישי, י”ד באב תש”ף, 4 באוגוסט 2020, בשעה 20:00.

מחיר: 20 ₪ למשתתף

 

משטרת נהלל שעות פעילות: ראשון עד חמישי, בתיאום מראש

כתובת: כביש 75, בכניסה למנשיה זבדה

לפרטים: 04-6415073

להרשמה לחצו כאן

 

חצר כנרת

אתר חצר כנרת מספר על חלוצים וחלוצות שתרמו רבות להקמת המדינה שבדרך. במקום לומדים להכיר כמה מה”כוכבים” של התקופה בהם ברל כצנלסון, רחל המשוררת, חנה מייזל, המורה, וא.ד. גורדון – הזקן והמעדר.

הסיורים יתקיימו בימים ראשון-חמישי, בשעות 11:00 ו-13:30

בסיור מבקרים בחדרים ההיסטוריים, שומעים סיפורים, צופים בסרט “מחלונה של רחל” על רחל המשוררת ולסיום מתלבשים ומצטלמים כמו החלוצים בימים ההם.

בסיור של שעה 11:00 יתקיימו בחצר המתחם סדנאות למשתתפים: בימי שני – סדנה בבוץ, בימי שלישי – סיור מזמר בליווי אקורדיון ובימי רביעי – פעילות יוצרת

משך הסיור: כשעה וחצי, מתאים לכל הגילאים

מחיר: ילד  17 ₪, מבוגר 25 ₪, תוספת 6 ₪ לסדנה – בהרשמה מראש

 

היו לילות – פעילות ערב לקהל הרחב

השקה לספרו של מוקי צור “אומרים ישנה ארץ: 100 שנים לעלייה השלישית”, בשילוב סיפורים ושירה, לציון 100 שנה לעלייה השלישית בהנחיית עופר גביש ומוקי צור.

מתי: יום חמישי, ט”ז באב תש”ף, 6 באוגוסט 2020, בשעה 20:30, במבואה שבחצר כנרת

מחיר: 50 ₪ למשתתף כולל כיבוד קל, בהרשמה מראש

סיור עששיות – “במשעולים בין דגניה לכנרת” 

מסע לילי מרתק לאור עששיות, בו ישמעו המשתתפים סיפורים על חלוצים וחלוצות, על הפרדה בובה, על ביצה שהייתה ויובשה, ועל שיבת התמר לארצנו. בחצר כנרת יצפו בסרטון על רחל המשוררת.

מתי: ימי חמישי, כ”ג באב תש”ף, 13 באוגוסט 2020; ל’ באב תש”ף, 20 באוגוסט 2020, בשעה 20:00

מחיר: 30 ₪ למשתתף, בהרשמה מראש

בוקר תרבות – סינמה קק”ל – 100 שנים לסרט “שיבת ציון”

הקרנת הסרט “שיבת ציון” והרצאה על יעקב בן-דב, אבי הסרט ועל גלגוליו המרתקים של הסרט. לפני מאה שנים יצא חלוץ הקולנוע ואבי הסרט העברי, יעקב בן-דב, למסע מרתק בנופי ארץ ישראל המתחדשת, בימי ראשית המנדט הבריטי האזרחי. הוא צילם את זאב ז’בוטינסקי וחבריו בכלא עכו, את הנציב העליון סר הרברט סמואל, את החלוצים שנשלחו לסלול כבישים בעמק יזרעאל ובאזור צמח, את החפירה הארכיאולוגית הראשונה, וכמובן את העבודות בחווה הלאומית כנרת ואת אנשי דגניה.

מתי: יום שישי, כ”ד באב תש”ף, 14 באוגוסט 2020, בשעה 09:30

מחיר: 20 ₪ עבור כיבוד, בהרשמה מראש

 

חצר כנרת שעות פעילות: ראשון-חמישי, 09:00–16:00

כתובת: בכניסה למושבה כנרת

לפרטים: 04-6709117 | h.kineret@gmail.com

להרשמה לחצו כאן

 

רכבת העמק – כפר יהושע

הרכבת החיג’אזית נסללה בראשית המאה ה-20, ושלוחתה בארץ ישראל כונתה רכבת העמק.

באתר זה פעלה במשך קרוב ל-50 שנה תחנת אל–שמאם – אחת התחנות הראשיות והמרשימות של רכבת העמק המיתולוגית.

במהלך חודשי הקיץ, מדי יום חמישי אחר הצוהריים, תתקיים באתר “רכבת החופש הגדול”. חגיגה לכל המשפחה, בה יושבים על אדני רכבת מקוריים, צופים בנסיעה של העתק מוקטן ומדוייק של רכבת העמק ההיסטורית ורואים את פעולתו של מנוע קיטור אמיתי, הממחיש את פעולת שאיבת המים ששימשו ל”תדלוק הרכבת”.
נוסף על כך מציע האתר משחקי הרכבה של רכבות, סרט על אודות ההיסטוריה המיוחדת של המקום, תצוגה מרתקת של חפצים היסטוריים ועוד.

שעות פעילות: ימי חמישי בשעות 17:30 ו-18:30.

מחיר: 20 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד

כתובת: רכבת העמק, כפר יהושע

לפרטים: 04-9866196

להרשמה לחצו כאן

 

מחנה המעפילים עתלית

מחנה המעפילים עתלית הוא אתר לאומי שחזונו להוות שער ועוגן לתרבות מורשת העפלה. במחנה נכלאו מעפילים שנתפסו לאחר מאבק עם הבריטים בעת עלייתם לארץ ישראל בדרכי הים, היבשה והאוויר וכן פעילי היישוב שנאבקו בשלטון הבריטי, לוחמי אצ”ל, לח”י ועצורי “השבת השחורה” בין השנים 1948-1940. האתר מציע סיורים מודרכים במחנה בין הצריפים המקוריים והמשוחזרים, בין גדרות התיל ומגדלי השמירה, בצריף החיטוי ובאחד מצריפי המגורים. הסיורים יכללו גם צפייה בסרט המתאר את פריצת הפלמ”ח למחנה באוקטובר 1945; ביקור בצריף  “בנתיבי העפלה” –  מאגר מידע ממוחשב המכיל את שמותיהם של מעפילים, פעילי העפלה ומתנדבים, בנוסף למידע מקיף הנוגע לתקופת ההעפלה בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ; וביקור מרגש וחווייתי באונייה המדמה אוניית מעפילים ובה מיצג הממחיש את תלאות ההפלגה והתקווה הגדולה של המעפילים בדרכם לארץ ישראל.

במהלך הקיץ, יתקיימו בכל יום פעילויות מיוחדות באתר:

בכל יום שלישי בשעה 10:00 יתקיים סיור מיוחד בדגש על פריצת הפלמ”ח למחנה לפני 75 שנה. במהלך הסיור יתכננו המשתתפים את המבצע באמצעות מפה ותצלום אוויר ויתמודדו עם אותן הדילמות שאיתן התמודדו לוחמי הפלמ”ח. בסיום הפעילות יצפו בסרט המתאר את פריצת הפלמ”ח למחנה.

משך הסיור: כשעתיים

מחיר: 38 ₪ לילד, 35 ₪ מבוגר

 

בכל יום רביעי האתר יהפוך למעין בית קולנוע מיוחד:

בשעה 11:00 הקרנת הסרט “צדיק כתמר יפרח” המטיל אור מיוחד ומעורר השראה על משפחה יהודית בארץ ישראל שלפני קום המדינה, ומגולל את סיפורה הטרגי ואת הבחירה האמיצה בחיים.

בשעה 12:00 הקרנת הסרט “הבריחה הביתה” המספר את סיפורה של תנועת הבריחה, אותו מסע של שורדי השואה מאירופה, לאחר מלחמת העולם השנייה, אל ארץ ישראל, מנקודת מבט של שלושה חברי ה”הגנה” והקשר המיוחד עם אנשי המוסד, פרק מופלא במאבק להקמת המדינה.

בשעה 14:00 הקרנת סרט קצר המתאר את פועלו של משה סנה, בדגש על תרומתו הרבה למפעל ההעפלה.

מחיר: סרט בלבד – מבוגר 20 ₪ ילד /גמלאי 15 ₪, סרט + סיור מודרך במחנה – 33 ₪ למבוגר ילד/גמלאי-28 ₪

סיורים מודרכים יתקיימו בימים ראשון-חמישי בשעות 10:00, 12:00, 15:00

משך הסיור: כשעה וחצי

מחיר: 28 ₪ לילד/גמלאי, 33 ₪ למבוגר

 

מחנה המעפילים עתלית

שעות פעילות: ראשון-חמישי, 17:00-09:00 שישי, 13:00-09:00

כתובת: מחנה המעפילים עתלית

לפרטים:  04-9841980  

להרשמה לחצו כאן

 

ירושלים

בית ילין במוצא

בית ילין במוצא הוא המקום שבו הקימה משפחה יהודית בית ראשון במרחב הכפרי שממערב לירושלים, וממנו צמחו ועלו כל היישובים בסביבה. בימי ראשית החקלאות בארץ ישראל, כאשר החל היישוב הישן לצאת מגבולות ירושלים, נטעה משפחת ילין באזור כרם ובוסתן, ניסתה את מזלה בייצור רעפים ורכשה אדמות להמשך ההתיישבות בעמק מוצא.

במהלך חודש אוגוסט בימי רביעי ימי רביעי, בתאריכים: כ”ב באב תש”ף, 12 באוגוסט 2020, כ”ט באב תש”ף, 19 באוגוסט 2020, ו’ באלול תש”ף, 26 באוגוסט 2020, בשעה 17:00, מוזמנים המבקרים לנסות ולפצח את קוד הכספת של ילין, וגם לפתור תשבצי ענק וסודוקו בחצר. במקום יחולקו גם גלידות מצננות כדי לשפר את החשיבה…

שעות פעילות: ראשון-חמישי, בתיאום מראש. שבת קבוצות של מינימום 20 איש.

מחיר: 35 ₪ למבקר, למשפחה: הורה 30 ₪, ילד 20 ₪

כתובת: בית ילין, סיבוב מוצא (כביש 1)

לפרטים: 02-5345443  ,052-2534776

להרשמה לחצו כאן

 

מרכז

 מקוה ישראל – חולון

מקוה ישראל הוא בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל. הוא הוקם בשנת 1870 על ידי קרל נטר כמוסד חינוכי שבו ילמדו את עבודת האדמה וייצאו להקים יישובים חקלאיים ברחבי הארץ. בית הספר לקח חלק חשוב בכל תחומי העשייה הציונית: חינוך, חקלאות, הגנה, עלייה וקליטה. 

פעילויות הקיץ במקוה ישראל:

סיורי ערב ברחבת מקוה ישראל

במהלך חודשי הקיץ יתקיימו טיולי ערב רגליים במקוה ישראל: סיור במבנים מהמאה ה-19; פסלו של האומן מוטי מזרחי, המציג את פגישת הרצל עם הקיסר הגרמני וילהלם השני; שדרת הדקלים המפורסמת; פיקוס בנגלי עצום ממדים; בית הכנסת הבולט בייחודו הארכיטקטוני; וסדנת מכניקה משוחזרת שבה הומצאה המרגמה הישראלית הראשונה, “הדוידקה”..

מתי: ימים ראשון-חמישי בשעה 17:00

משך הסיור: כשעתיים

מחיר: 35 ₪ למבוגר, 30 ₪ לגמלאי, 25 ₪ לילד 

סיור צפרות לכל המשפחה

במקווה ישראל יש גן בוטני עשיר בצמחייה, עצי פרי, מקומות מסתור וקינון, צל וקרירות. בסיור צפרות מודרך בגן הבוטני פותחים את העיניים לסביבה ומחדדים את כל החושים. מגלים דברים חדשים בטבע, סוגים שונים של ציפורים בעזרת מגדירי ציפורים ואפילו מתצפתים עליהן.

מתי: ימי שני, כ’ באב תש”ף, 10 באוגוסט 2020, ד’ באלול תש”ף, 24 באוגוסט 2020, בשעה 17:30

מחיר: 40 ₪ למשתתף מגיל 3

פעילות קיץ בכרם של מקוה ישראל

סיור בעקבות סיפורו של הכרם העתיק שבו יכירו המשתתפים מקרוב את שלבי הכנת היין, ילמדו על חשיבות המים בחקלאות וכיצד נעזרו תלמידי בית הספר בעבר בבורות ובבארות המים. בביקור בכרם הענבים הגדול, יתנסו המטיילים בתהליך הפקת היין.

מתי: ימי שלישי, י”ד באב תש”ף, 4 באוגוסט 2020, כ”א באב תש”ף, 11 באוגוסט 2020, כ”ח באב תש”ף, 18 באוגוסט 2020, ה’ באלול תש”ף, 25 באוגוסט 2020, בשעה 17:30,

מחיר: 40 ₪ למשתתף מגיל 3

 

בית הספר החקלאי מקוה ישראל

שעות פעילות: ראשון-חמישי, 16:00-08:00, שישי, 12:00-08:30

כתובת: כניסה דרך רח’ קראוזה, חולון

טלפון: 03-5030489

להרשמה לחצו כאן

 

מכון איילון – רחובות

מכון איילון מספר את אחד הפרקים המרתקים והמסתוריים בתולדות המאבק על הקמת מדינת ישראל. ממש מתחת לאפם של הבריטים, הוקם מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ. המפעל נמצא בעומק של שמונה מטרים מתחת לאדמה וגודלו כמגרש טניס. המקום פעל בסודיות גמורה מ-1945 ועד 1948, ובמהלך שנים אלו ייצרו בו יותר מארבעה מיליון כדורי תחמושת.

במהלך יולי אוגוסט מתקיימים במכון איילון סיורים בתיאום מראש.

שעות פעילות: הסיורים מתקיימים כל יום בשעות 11:00 ו-13:00, בהתאם להנחיות התו הסגול.

מחיר: מבוגר 30 ₪, אזרח ותיק: 22 ₪ ,ילד (מגיל 6) 22 ₪, הסיור מומלץ למבקרים מגיל 10 ומעלה.

כתובת: פארק המדע, דוד פייקס 1, רחובות

לפרטים: 08-9406552, שלוחה 1 

להרשמה לחצו כאן

 

אתר הפרדסנות – רחובות

אתר הפרדסנות נקרא על שם זלמן מינקוב, שעלה ארצה בעלייה הראשונה, בשנת 1904, ונטע את הפרדס הראשון ברחובות. האתר מספר את סיפורה של משפחת מינקוב ואת סיפור מפעל הפרדסנות בארץ כולה. באתר ניתן לצפות בין היתר בשחזור תהליכי הקטיף, המיון, האריזה, ומערכת ההשקיה מימי ראשית הפרדסנות.

במהלך הקיץ יתקיימו באתר מגוון פעילויות:

בחודש אוגוסט, בימים א’-ה’ תתקיים “חצר בריחה”, חוויה לכל המשפחה הכוללת ניווט ברחבי הפרדס תוך פתירת חידות וביצוע משימות. נוסף לכך, בימי ראשון, בשעה 19:00, יתקיים באתר סיור עששיות; בימי שני, בשעה 19:00, יתקיים סיור עששיות מיוחד בליווי קלינאית תקשורת; בימי רביעי, בשעה 16:30, תתקיים באתר פעילות יצירה שבה יקבל כל משתתף ערכת יצירה עצמית; ובימי חמישי, בשעה 19:00, יתקיים סיור מבוגרים כולל סיפורי מושבה, טיול ברחבי הפרדס והצצה אל חיי החלוצים.

שעות פעילות: 12:30-09:30, 19:30-16:30

מחיר: החל מ-15 ₪, משתנה בהתאם לפעילות

כתובת: אבינועם נחמני, רחובות

לפרטים:08-9469197

להרשמה לחצו כאן

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.