חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

פעילויות

אמץ אתר היסטורי

אמץ אתר היסטורי הינה תוכנית פעילות המאפשרת לך לבצע עבודת חקר בסביבתך הקרובה. התוכנית משלבת מגוון רחב מאוד של הצעות לפעילות בתחום השימור משיעורים והרצאות בכיתה, דרך סיורים וסדנאות יצירה ועד לסדנאות של שימור פיזי.

למעבר לחוברת אמץ אתר החדשה לחצו כאן

אז מה זה בדיוק “אמץ אתר היסטורי”?

ברחבי הארץ ישנם מאות אתרים ומבנים אשר נשכחו ונזנחו עם השנים והם ראויים לשיקום, לשימור ולטיפוח. יתכן שאתר מסוג זה מצוי קרוב למקום מגוריכם: במרכז העיר או בשולי היישוב, לעתים אף במרחק הליכה מבית הספר. אחת המטרות של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הוא ליצור זיקה בין רשויות מקומיות ובתי ספר לבין אתרים היסטוריים בסביבתם.

פרויקט אימוץ אתר היסטורי בסביבת בית הספר מומלץ לתלמידי הכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי ולתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. החוברת מציגה יוזמה חינוכית ייחודית ומאתגרת ומזמינה אתכם להצטרף ולקחת חלק במעשה חינוכי חשוב ומרתק – אימוץ אתר היסטורי בסביבת בית הספר. לא במקרה נבחר המונח “אימוץ” להגדרת התהליך המתואר בחוברת, שכן בסופו, מורכב ככל שיהיה, יוצאים שני הצדדים נשכרים. בהתאם להנחת יסוד זאת פותחו מערכי השיעור והפעילויות המובאים בחוברת, ומהווים תכנית בסיסית עליה ניתן להוסיף תכנים ויוזמות, בהתאם לאתר המורשת הנבחר ולמשאבים העומדים לרשותכם.

התוכנית משתלבת בתוכניות לימוד קיימות העוסקות בנושאי ההיסטוריה והגאוגרפיה וייחודה הוא ברב-תרבותיות שבה. כל בית ספר יכול לבחור אתר היסטורי המספר את סיפורה של העיר מזווית שונה וייחודית. המצרף שמתקבל מלמד על המרקם הייחודי של העיר.
המועצה לשימור אתרים תלווה אתכם בפיתוח תכנית שנתית במהלכה התלמידים יבקרו מספר רב של פעמים באתר, ילמדו עליו מזוויות שונות, יחקרו את עברו, יתעדו את מצבו, יתחקרו את ותיקי היישוב ויהפכו למומחים ולמורי דרך צעירים סביב סיפורי האתר ההיסטורי. פעילות זו תשלב מעורבות של הורים וגורמים מהרשות המקומית למען עשייה חברתית והעשרת תכנית הלימודים השגרתית בבית הספר.

אימוץ אתר היסטורי בסביבת בית הספר הינו משאב למידה אדיר וכר נפלא לפיתוח תוכנית לימודים רב-תחומית ומגוונת הקשורה גם לפעילות חברתית ולתוכנית סיורים מחוץ לכיתה. כיום, אין ויכוח באשר לאפקטיוויות הגדולה של הלמידה החוץ כיתתית, בפרט בתוכנית המשלבת עיסוק בשאלות של זהות, סביבה והיסטוריה. תוכנית השיעורים והפעילויות המוצעות בחוברות המובאות להלן, הן מצע עבודה הפתוח לפרשנות על ידי המורה והתלמידים, אנו מאמינים כי תוכנית חינוכית טובה היא זו המקבלת את צורתה הסופית על ידי פעילותם הערנית של משתתפיה.

 

מאמרים ועדכונים אחרונים
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.