חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

פעילויות

נשים שעשו היסטוריה

טקסי בר המצווה הינם ריטואל מסורתי המתייחס בעיקר לבנים. ההתייחסות לבנות מצווה, המקדימה את טקסי בר המצווה בשנה, תופסת מקום צר יותר ופחות מרכזי במערכות החינוכיות בארץ. לפיכך ראוי לציין פרק זה באופן מיוחד ומותאם, הן בתכנים והן במיקום הטקסים והמשמעות הניתנת להם.

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והממונה על השוויון בין המינים במשרד החינוך יזמו וכתבו תוכנית חינוכית ייחודית לציון שנת הבת המצווה – “נשים שעשו היסטוריה”. התוכנית כוללת למידה חווייתית על פועלן של נשים שהטביעו את חותמן על ההיסטוריה של עמנו ומולדתנו בבתי הספר ובאתרי מורשת בהם דמות נשית הינה דמות מרכזית בסיפור המקום.

התוכנית חושפת את התלמידות והתלמידים לתרומתן של נשים במאבק על הקמת מדינת ישראל, ומעמתת אותם עם דילמות ערכיות הקשורות בהתבגרות, בגבורה ובהקרבה.

התוכנית מציעה מגוון רחב של פעילויות לימודיות וחוויתיות לשנת בת המצווה, שמטרתן חשיפה לתרומתן של נשים לעיצוב המורשת והעצמת ההזדהות עימן, תוך יצירת הקשרים משמעותיים בין דמות האישה ופועלה לבין מקום ההתרחשות.

 

מטרות התוכנית

• חשיפתם של בני מצווה, בנות כבנים, לסיפורי מורשת של גבורת נשים בהקשרים היסטוריים, תרבותיים, גיאוגרפיים ואישיים.

• חיזוק התודעה בדבר תרומתן של נשים לבניין המדינה והחברה בישראל לקידום ולמימוש שוויוניות מגדרית.

• עיסוק ערכי בנושא בר/בת המצווה כחלק מטיפוח תרבותי של מערכת סמלים יהודיים לחיזוק הזהות והמסורת היהודית והישראלית, באמצעות סיפורן של נשים שמילאו תפקידים מרכזיים בתולדות עמנו.

• התמודדות אישית וכיתתית עם ערכים אנושיים של התבגרות, לקיחת אחריות, גבורה והקרבה.

• יצירת מודל אחיד ומסורת לחגיגת בת המצווה במערכת החינוך.

התוכנית תעניק לתלמידים ולאנשי החינוך הפועלים במסגרתה חוויה מהנה ותשתית לגירוי סקרנותם לחקור ולתעד את סיפורן של נשים נוספות באתרים נוספים, שהרי אין יישוב בארץ בו פעל חלוץ שלא היתה לצידו אישה חלוצה, גיבורה. 

מאמרים ועדכונים אחרונים
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.