חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

האירועים הקרובים בבית עגנון

מפגשים

איך לקרוא ולתרגם עגנונית?
הרצאה מקוונת בהנחיית יוסף (ג׳פרי) סאקס
מחר, יום שני, ט”ז בסיוון, 8.6, בשעה 18:00

בחודש שעבר התחוללה סערה זוטא ברשתות החברתיות סביב ציטוט “עגנוני” שכתב הפעיל החברתי אלון מזרחי. מזרחי חיקה בכישרון רב את סגנונו של עגנון והצליח לבלבל את מיטב חוקרי עגנון, שהביטו במבוכה בציטוט והתקשו לאתר את מקורו. שניים מבין החוקרים – יוסף (ג’פרי) סאקס, מתרגם עגנון לאנגלית וראש אגף המחקר בבית עגנון, ואבי שמידמן, חוקר ספרות וחבר האקדמיה ללשון עברית – חברו זה לזה בניסיון לגלות האם מדובר במקור או בזיוף. הם התחקו אחר סגנון הכתיבה של הציטוט ואחר מילים מסוימות בו. חילופי הרשמים ביניהם הפכו לחקירה בלשנית מרתקת, שהקיפה את מכלול כתביו של עגנון והעמיקה ברבדים השונים של השפה העגנונית.

האפיזודה המשעשעת הזו עוררה עד כה בעיקר תגובות בעד ונגד ה״הטרלה״ של אלון מזרחי, אך בחלוף הזמן מעניין לדון בה מחדש, ולהעמיק בשאלות שהיא מעלה אודות השפה העגנונית – מה מייחד אותה? מהם מקורותיה? האם היא ניתנת לחיקוי? האם ניתן לתרגם אותה, על רבדיה השונים, לשפות אחרות?

בהרצאה נוספת בסדרת ההרצאות המקוונות “במראה עגנונית” ישוחח יוסף (ג’פרי) סאקס על המחווה של אלון מזרחי ועל הקשיים הכרוכים בתרגום יצירותיו של עגנון.

כל כתבי עגנון זמינים לרכישה באתר הוצאת שוקן.

להשתתפות בהרצאה, לחצו כאן

 

 

שיחה על ספר הילדים ״אַיֵּה פּלוּטוֹ״ 
הרצאה מקוונת בהנחיית פרופ׳ אריאל הירשפלד
יום רביעי, י״ח בסיוון, 10.6, בשעה 18:00

 

״פְּלוּטוֹ כְּלַבְלַב מִקִבּוּץ מְגִדּוֹ,
יֵשׁ לוֹ הַכֹּל: מָרָק וָעֶצֶם.
זֶה טוֹב וְיָפֶה. אֲבָל, בְּעֶצֶם,
נִמְאַס לוֹ לָשֶׁבֶת כָּךְ לְבַדּוֹ.״

 

מסעו של הכלב פלוטו בספר הילדים הקלאסי ״אַיֵּה פּלוּטוֹ״ מאת לאה גולדברג מחזיק בחובו ממדים גדולים בהרבה מאלה הגלויים. הסיפור הקליל והעליז נראה במבט ראשון כסיפור שוטטות של כלב שובב בסביבות ביתו, אך מתגלה בהדרגה כמסע מקיף המגולל עלילת לימוד מרתקת. פרסומו הרב של הספר ואריכות ימיו הבלתי רגילה במחזור הדם של התרבות הישראלית אינם מקרה. סיפור המסע הזה פועל על הדמיון במעין פעולת שרשרת כמוסה, המרחיבה את משמעותו ומעמיקה אותה. הוא מצליח לגעת ברבדים עמוקים וגורליים בנפש האדם, והנגיעה הזו קובעת אותו בזכרון כאירוע המסרב לדהות ולהיעלם.


בהרצאה נוספת בסדרת ההרצאות המקוונת ״יַלְדוּת הָיְתָה בִּי״ ישוחח פרופ׳ אריאל הירשפלד על ספר הילדים האהוב ״אַיֵּה פּלוּטוֹ״.

ההשתתפות בהרצאה חינמית. מספר המקומות מוגבל.

להשתתפות בהרצאה, לחצו כא

הישארו מעודכנים

    האירועים הקרובים בבית עגנון
    6/8/2020
    6/10/2020
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.