חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

האירועים הקרובים בבית עגנון

פסטיבל על כפות המנעול

פתיחה חגיגית בהשתתפות בלהה בן-אליהו ועוד
יום חמישי א׳ בתמוז, 30.6, בשעה 19:00 בבית עגנון (רחוב קלאוזנר 16, ירושלים)

100 שנים חלפו מאז ראה אור לראשונה קובץ סיפורי האהבים של ש״י עגנון ״על כפות המנעול״ ודומה שהעולם השתנה לבלי הכר. השפה עברה תהפוכות, אמצעי ההבעה התרבו והטכנולגיה התפתחה, אך כיסופיה של תרצה מינץ, שברון הלב של הירשל ועיניה החמות והלחות של טוני עודם פועמים וחיים מתמיד. בכל שנה נחשפים קוראים וקוראות חדשים לסיפורי הקובץ, הפותחים בפניהם צוהר לעולם של אתמול ובאותה שעה עצמה מספקים מצע עשיר לבחינת חיינו כאן ועכשיו.

בסוף השבוע הקרוב ייצא לדרך פסטיבל ״על כפות המנעול״, חגיגה ירושלמית ענקית בהשתתפות שישה מוסדות תרבות ירושלמים ועשרות אנשי ונשות תרבות וספרות שיקיימו סנדאות ומפגשים לציון 100 שנים לקובץ הסיפורים האהוב. בין המשתתפים: פרופ׳ חביבה פדיה, בלהה בן-אליהו, חיים באר, דב אלבוים, אמיר מנשהוף, אליעז כהן ועוד ועוד.

הפתיחה החגיגית של הפסטיבל תתקיים ביום חמישי א׳ בתמוז, 30.6, בשעה 18:00 בבית עגנון (רחוב קלאוזנר 16, ירושלים) עם אירוע מיוחד בהשתתפות בלהה בן-אליהו, מופע בהשראת סיפורי האהבה של עגנון ופתיחת תערוכה חדשה לאמנית תמרה ריקמן.

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

לפרטים נוספים על אירועי הפסטיבל ראו כאן

 

אורחת

פתיחה חגיגית לתערוכת היחיד החדשה של האמנית תמרה ריקמן
יום חמישי א׳ בתמוז, 30.6, בשעה 18:00 בבית עגנון (רחוב קלאוזנר 16, ירושלים)

עבודותיה החדשות של האמנית תמרה ריקמן הוזמנו לבקר בביתו של הסופר ש”י עגנון בירושלים, להתלות על כותלי החדרים הפנימיים של הבית בו חיו עגנון ובני משפחתו במשך כארבעים שנה. ריקמן הכירה אישית את עגנון, ואף הייתה אורחת בביתו, והיא זוכרת עדיין את קולו המיוחד בסיפור ובדיבור. אותו קול, היא אומרת, הוא סימן ההיכר של כל יוצר, כמו הקו של הצייר.

כאורחת בביתו של עגנון, ריקמן מתעניינת בעיקר בניגוד שבין מלאכת הסיפור לציור, במתח שבין הספרים, שעדיין ניצבים בחדר העבודה של עגנון לבין עבודותיה, המרחפות בחלל הבית, נוגעות לא-נוגעות, אורחות לכמה רגעים.  
העבודות, שנוצרו בביתה של ריקמן בתל אביב בימי הבידוד של הקורונה, יוצגו בתערוכה ״אורחת״ בבית עגנון. אורחי ואורחות הבית יוזמנו לשוטט בין חדרי הבית ולהתבונן בעבודות הפותחות צוהר לעולם חסר מילים. 

אירוע הפתיחה של התערוכה יתקיים ביום חמישי א׳ בתמוז, 30.6, בשעה 18:00 בבית עגנון (רחוב קלאוזנר 16, ירושלים). הכניסה חופשית.

 

הישארו מעודכנים

    האירועים הקרובים בבית עגנון
    6/30/2022
    //
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.