חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

הרמן שטרוק: רוח וחומר

הרצאות, מפגשים, סיורים

אוצרת התערוכה: לימור אלפרן

הרמן שטרוק, יליד ברלין (1944-1876), נחשב לאחד מאמני ההדפס החשובים בגרמניה ובארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים. הוא נולד למשפחה יהודית אדוקה ואמידה, שהשתייכה לקהילת “עדת ישראל”, אשר דגלה בשמירה על ערכי הדת לצד פתיחוּת לעולם המודרני. דבר זה אִפשר לשטרוק לספוג את ערכי היהדות ובמקביל לפתח את נטיותיו האמנותיות ולרכוש השכלה גבוהה. זהותו הדתית ובחירתו לעסוק בשדה האמנות השתלבו יחד כחלק מהותי מעולמו הרוחני ומפעילותו האמנותית.

שטרוק למד באקדמיה לאמנויות בברלין בשנים 1899-1895. החינוך האמנותי האקדמי השפיע על תפיסת עולמו ועל בחירתו להתמחות בסוגת הגרפיקה האמנותית. לצד פועלו האמנותי העשיר שטרוק היה אדם רב־פעלים בענייני הציבור ואיש חברה ידוע. הוא נמנה עם מייסדי התנועה הציונית הדתית “המזרחי” והשתתף בקונגרסים הציוניים. במלחמת העולם הראשונה התנדב לשרת בצבא הגרמני. ב־1922 התיישב בארץ ישראל והמשיך לעסוק בפעילות אמנותית ובענייני הציבור.

ב-1925 התמקם שטרוק בבניין זה, הממוקם ברחוב ארלוזורוב בהדר הכרמל. הבית התלת־קומתי תוכנן על ידי האדריכל אלכסנדר ברוואלד – אחד האדריכלים החשובים שפעלו בארץ באותה עת. בבית האקלקטי, המשלב יסודות מזרחיים ואירופיים, שִחזר שטרוק את הסטודיו שלו בברלין, ובו המשיך ליצור ולעסוק בהוראת ההדפס.

תערוכת קבע זו מציגה מבחר מגוּון מעבודותיו של שטרוק מתוך אוסף המוזיאון ומכל תקופות יצירתו. כמו כן, היא מאפשרת להתוודע להוויי החיים שאפיין את ביתו באמצעות תצוגה של מבחר פרטי ריהוט וחפצים אישיים של האמן.

התערוכה משקפת את התמקדותו של שטרוק בדיוקנאות ובתיאורי נוף. התצוגה כוללת דיוקנאות של אנשי מדע ורוח מהתרבות היהודית והעולמית, אלבום המתאר שבויי מלחמה מימי מלחמת העולם הראשונה, הדפסי נופים ממסעותיו בארץ ובעולם, ועוד. לעומת הדיוקנאות, המתאפיינים במבט הבוחן מקרוב ובפרטנות את דקויות המבע, תיאורי הנוף מתאפיינים בתיאור פנורמי יותר, במבט מרחוק, בקווים עדינים ומאופקים ולעיתים ברוח פסטורלית. מכלול זה משקף את נטייתו של האמן ליצור את עבודותיו בעקבות מפגש ישיר עם מציאות החיים שסביבו.

למידע נוסף>>> לחצו כאן

הישארו מעודכנים

    הרמן שטרוק: רוח וחומר
    1/30/2023
    2/5/2023
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.