חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

הר הבית במשקפי תלת מימד

מוזיאון מגדל דוד מציג:
הר הבית במשקפי תלת מימד
תערוכת ההר – מסע מצולם אל הר הבית
2019-1839

לוטן תדמיות ומוזיאון מגדל דוד מזמינים לסיור

יום שלישי , 04.06.19, 9:00 – 14:00

רוצים להרכיב משקפי תלת ממד ולבקר בתוך כיפת הסלע או לצפות בתפילה בהר הבית, יחד עם מאות מתפללים במהלך הרמדאן?

לפני שנתיים הוקמה במגדל דוד מעבדת חדשנות דיגיטלית ייחודית ופורצת דרך – TOD Innovation Lab. כחלק מהתערוכה החדשה “ההר – מסע מצולם אל הר הבית”, הושקו בימים אלו

3 חוויות בשילוב VR (Virtual Reality) הראשונים מסוגם בישראל, המספקים למבקרי התערוכה הצצה נדירה וחד פעמית על הר הבית וכיפת הסלע, כפי שלא ראו מעולם.

דרך מחקר צילומי מקיף ומעמיק, מציגה תערוכת “ההר” את סיפורו של הר הבית בהיסטוריה המודרנית של העיר: מהמבט המונומנטלי-ארכיטקטוני ועד ל”חבית חומר הנפץ” של המזרח התיכון. המקום שהפך לבמה המרכזית של הסכסוך הלאומי-דתי בארץ ישראל. אחת מתערוכות הצילום ההיסטוריות המעמיקות בעידן המודרני, המספקת מבט בהיר ומפוכח, אך עם זאת מלא השראה ותקווה, על המתחם הדתי והפוליטי המקודש והחשוב ביותר במזרח התיכון. בין התצלומים המוצגים בתערוכה ניתן לראות את צילומי ההר הראשונים מהמאה התשע-עשרה, את תצלומי האופנה של הצלם מולה עשת משנות השבעים של המאה העשרים עבור “גוטקס” על רקע כיפת הסלע, צילום של המלך חוסיין בתא הטייס בעת טיסה מעל הר הבית, מתוך כתבה שכתב המלך עצמו בשנת 1964 עבור הנשיונל ג’יאוגרפיק, הצילומים הראשונים מהפריצה להר הבית במלחמת ששת הימים, שצילם הצלם עמוס צוקר ועוד.

“המנוע של חוויות ה-VR (Virtual Reality) המוצגת בתערוכה הוא סקרנות”, אומרת אילת ליבר, מנכ”לית מוזיאון מגדל דוד. “כולנו רוצים לראות איך נראית כיפת הסלע מבפנים ואיך נראה הר הבית בעיצומו של חודש הרמדאן – לרובנו אין אפשרות כזו, כך שהחוויות המוצגות כאן מאפשרות הצצה וביקור חד פעמי, באתרים המרגשים והטעונים ביותר במזרח התיכון”.
ואכן, חיבור כה מרתק בין חדשנות, מציאות מדומה וטכנולוגיה, לבין מסורת, היסטוריה וארכיאולוגיה, לא נראה זמן רב במחוזותינו. לפני שנתיים הוקמה במוזיאון מגדל דוד מעבדת חדשנות TOD Innovation Lab לפיתוח טכנולוגיות ייחודיות. המעבדה מפגישה בין אנשי סטארט-אפ, יזמים וחברות היי טק, במטרה לפתח אמצעי הדמיה והמחשה חדשים שישמשו את המבקרים הרבים הפוקדים את המוזיאון ואת אתרי התיירות והמורשת. הכלים המפותחים במעבדה מאפשרים להציג את סיפורה של ירושלים באמצעים אינטראקטיביים המתקדמים בעולם, ולשדרג את חוויית המבקרים במוזיאון. זוהי מעבדת החדשנות המוזיאלית היחידה בארץ, המספקת פתרונות טכנולוגיים ודיגיטליים מעולמות המציאות המדומה (Virtual Reality) המציאות הרבודה (Augmented reality) והמשחוק (Gaming) לצורך שדרוג והעשרת חוויית המבקר.

בנוסף, במסגרת הסיור מציע מגדל דוד את ‘חלון לירושלים’ – סיור מודרך המשלב טכנולוגיית VR – מוצר חדש מבית מעבדת החדשנות של מוזיאון מגדל דוד, בשיתוף חברת LITHODOMOS טכנולוגיה האוסטרלית. הסיור מאפשר מבט על ירושלים בתקופת בית המקדש השני וכן בימינו אנו, דרך ביקור במוזיאון מגדל דוד והמצודה, וכן יציאה אל סמטאות העיר העתיקה והרובע היהודי, תוך שימוש בטכנולוגיית מציאות וירטואלית.

“במשך זמן רב אנו מחפשים דרכים חדשות ומלהיבות להנגיש את המסר של מגדל דוד ולספר את סיפורו של המקום וסיפורה של ירושלים לקהל רחב ומגוון ככל האפשר”, מוסיפה אילת ליבר. “ישראל היא מעצמת הייטק במגוון תחומים, אבל עולמות התוכן של ההיסטוריה והארכיאולוגיה נשארו הרחק מאחור. מעבדת החדשנות במגדל דוד מוקדשת לפיתוח חווית המבקר באתרים ובמוזיאונים, ותעסוק בפיתוח טכנולוגיות חדשות, כדי להעשיר את החוויה, להמחיש תכנים באופן חדשני, ולאפשר לכל מבקר ומבקרת למצוא את מסלול הביקור ואת הסיפור המתאים להם ולטעמם האישי. הגן הארכיאולוגי המרשים, אולמות התצוגה, התצפית של 360 מעלות על העיר, ‘הקישלה’ שנבנה בשנת 1834, בריכות מתקופת הורדוס, מעברים סודיים וגגות בגבהים שונים, כל אלה הופכים את מגדל דוד לאתר ניסוי מיטבי לבדיקת טכנולוגיה חדשות, המעשירות באופן דיגיטלי ואינטראקטיבי את חוויית המבקרים”.

 

מספר המקומות מוגבל, מהרו להירשם!

לפרטים נוספים:
הילה כלפון
טל’: 03-5667474
נייד: 052-2911188
מייל: Hila@lotanpr.com

הישארו מעודכנים

    מועד מיקום האירוע

    • תאריך:
    • שעה:
    • מיקום:
    •  
    • Array 
    • מגדל דוד, ירושלים 
    הר הבית במשקפי תלת מימד
    מגדל דוד, ירושלים
    6/4/2019
    //
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.