חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

חנוכת מגדל תצפית (מגדל מים) בעין ורד

מפגשים

יום חמישי, י”ז בתשרי תשפ”ב, 23 בספטמבר 2021

שעה: 18:30

חנוכת המגדל ותצוגה בפנים המגדל

מגדל המים ההיסטורי בבירוביג’אן שבעין ורד, או- “הבריכה הגבוהה”- הוקם ב1933/34, על ידי המייסדים בעבודה עצמית, כמה שנים לאחר הקמת המושב והבריכה הראשונה. מיקומו על הגבעה הצפון-מזרחית הגבוהה ביותר, בחלק מבודד יחסית, בשכונת הבירוביג’אן (ע”ש הקולחוז הרחוק בסיביר), חיזק את שימושו השני כמגדל תצפית ושמירה, כחלק ממערך ההגנה על יישובי גוש תל מונד. בהקשר הארצי הוא חלק ממערך סדרתי של מגדלי המים,  מבנים המייצגים את ההתיישבות וההגנה בא”י.

לצד שימושיו הפורמליים לאגירת מים ולביטחון, מאז מאורעות שנות ה30′ ועד למלחמת ששת הימים, נמצאו לו שימושים לא פורמליים, לפעולות נוער למשל.

משנת 1978, אז סיים את תפקידו לאגירת מים, חלה הידרדרות מתמשכת של המגדל,  אך בעקבות השקת תחרות ארצית לחידוש ושימור מגדלי מים (ביוזמת בצלאל והמועצה לשימור אתרי מורשת), הוגש תיעוד ותכנון המגדל, עלה לגמר התחרות וזכה לתמיכה ולהתעוררות מוטיבציה רחבה לשימורו כנ.צ. מרחבי, היסטורי ותרבותי.

העקרונות ששימשו לחידושימור המגדל נובעים ישירות מניתוח ערכיו- כאלמנט נופי ונ.צ., בגיאומטריה רדיאלית, עשוי בטון וברזל. לשימושו הלילי כגוף תאורה יש הקשר לסיפורים הרומנטיים על לילות ירח, שנקשרו בעברו. המגדל משמש את הקהילה ומכיל תצוגה תמציתית שמספרת את סיפורו.

שותפים לפרויקט

המועצה לשימור אתרי מורשת

ועד מקומי עין ורד

ועד אגודה חקלאית עין ורד

פרטים והרשמה: einvered@bezeqint.net

הישארו מעודכנים

    חנוכת מגדל תצפית (מגדל מים) בעין ורד
    9/23/2021 6:30 pm
    //
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.