חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

מוזיאון מגדל דויד בירושלים פותח מחדש את שעריו למבקרים  

ימי עיון וכנסים

מוזיאון מגדל דויד פותח את שעריו למבקרים ומציע שלוש אפשרויות סיור עצמאי בעזרת מדריך קולי, אירועי לילה ייחודיים וסיורים ברחבי העיר ירושלים

פברואר – מרץ 2021

|תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”| ירושלים ממעוף הציפור | תעלומת ארמון הורדוס והקישלה| חזיון מופע המלך דוד | מופע החיזיון הלילי | סיור – ירושלים בגאון: הנני כאן | סיור – צפון הר הבית והרובע המוסלמי| ירושלים, הנה אני רץ! מסלולי 5 ו-8 ק״מ| סיור – הר הבית – מבט מקרוב| רופאים ומרפאים בהר הזיתים | סיור – להקדים תרופה | סיור – עיר של טירוף ונביאים | אני וסימון ומואיז הקטן |

בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולצד פרויקט השימור וההתחדשות הגדול במוזיאון, מוזיאון מגדל דוד בירושלים, פתח מחדש את שערי המוזיאון לקהל הרחב וחוזר להציג את תערוכותיו הייחודיות וביניהן, “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”, “ירושלים ממעוף הציפור” ו-“תעלומת ארמון הורדוס והקישלה”. בנוסף עתיד להתקיים אירוע לייב מיוחד לכבוד חג הפורים: פורים בתערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”!

בנוסף, החל מחודש מרץ הקרוב, מופעי הלילה של מוזיאון מגדל דויד יחזרו לפעילות וביניהם: מופע המלך דוד ומופע החיזיון הלילי- על רקע הלילה הירושלמי, וכשחומת מצודת דוד ושרידיה משמשים כתפאורה, מוקרנים המיצגים האור־קוליים, ומובילים את הצופים למחוזות היסטוריים מרתקים. מופעי הלילה יוצרים חוויה רב-חושית, אשר מחברת בין עבר, הווה ועתיד, ומעירה לחיים את סיפורי ירושלים. ההקרנה נעשית באמצעות טכנולוגיות מולטי־מדיה מתקדמות – שידורי וידיאו, סאונד ותאורה – ויוצרת דימויי ענק מוחשיים ועוצרי נשימה.

כחלק מחזרת המוזיאון לפעילות, מוזיאון מגדל דויד מציע לקהל הרחב להצטרף לסיורים ייחודיים ברחבי העיר ירושלים. בין הסיורים אשר עתידים להתקיים, יצאו לדרך הסיורים הבאים: סיור  צפון הר הבית והרובע המוסלמי, ירושלים, הנה אני רץ! מסלול 8 ק״מ, ירושלים, הנה אני רץ! מסלול 5 ק״מ, ירושלים בגאון: הנני כאן, הר הבית – מבט מקרוב, סיור רופאים ומרפאים בהר הזיתים, סיור להקדים תרופה וסיור אני וסימון ומואיז הקטן.

אודות התערוכות:

תערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו” – חוויה מוזיקלית ייחודית של קולות, צלילים ומראות, המספרים את קורותיה של משפחת בנאי, שסיפורה מתחיל בפרס של סוף המאה ה-19 וממשיך אל שכונות שוק מחנה יהודה, משוטט בין נופי הילדות, במרחבי ההשראה, באירועים ההיסטוריים ובהווי המשפחתי חוצה הדורות.

 קישור להרשמה באתר מוזיאון מגדל דויד.

ירושלים ממעוף הציפור – מסלול סיור בין דגמים היסטוריים המציגים את ציר הזמן של ירושלים. המסלול החדש, באוויר הפתוח של חצר המצודה רחבת הידיים, מזמין את המבקרים להכיר את ירושלים ולגלות כיצד השתנו פניה לאורך ההיסטוריה.

תעלומת ארמון הורדוס והקישלה – מסלול המזמין את המבקרים למסע מרתק אל עברה של העיר, אל האירועים הגדולים והסיפורים שעיצבו את פני ההיסטוריה; מסע שנפתח במתחם מצודת דוד וממשיך למתחם החפיר והקישלה.

LIVE ממגדל דוד: פורים בתערוכת “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”! – הקהל הרחב מוזמן לצאת למסע אל יהדות פרס הקדומה, שבה התרחשו אירועי חג הפורים ולצפות במגילת אסתר שנתן מאיר בנאי לאשתו בכורה-מלכה כמתנת אירוסין, ובעקבותיה – לצעוד ביחד בדרך המופלאה בין פרס וישראל, שושן, שיראז וירושלים, להיחשף לסיפורים שהתעצבו בקהילה היהודית הפרסית סביב דמותה של אסתר המלכה, להכיר את המסורות שהתפתחו בקהילה סביב חגיגות חג הפורים, לבקר במקום בו על פי המסורת קבורים מרדכי ואסתר, לגלות מדוע בני דתות שונות רואים בקברם מקום קדוש ולחגוג במשתה מוזיקלי של מוזיקה פרסית קלאסית ושורשית. בהשתתפות: טל קובו, אוצרת תערוכת ‘הבנאים’  |  אורלי רחמיאן, חוקרת תולדות יהודי איראן  |  מנשה ששון ופרזנה כהן, אנסמבל גולהא – מוזיקה פרסית קלאסית ועממית.

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

יש לרכוש כרטיסים מראש באתר, בשל העבודות במתחם המסלולים אינם נגישים לכיסאות גלגלים בשלב זה. זמנית – דגם ירושלים במאה ה-19 סגור לצרכי שימור וטיפול.

אודות מופעי הלילה:

מופע המלך דוד- סיפור חייו של הנער דוד, שהפך למלך ולמנהיג רב השפעה לדורי־דורות, מתעורר לחיים ומוקרן על חומת מצודת דוד ובינות שרידי התקופות השונות.  במעין סגירת מעגל מוקרן סיפורו על אבני ירושלים, העיר שהקים ובנה בעצמו לפני אלפי שנים.

מופע החיזיון הלילי- סיפוריה ופניה הרבים של ירושלים נשזרים בתוך מיצג מולטי־מדיה עוצמתי ורב-חושי. המופע האור־קולי מוביל את הצופים אחורה בזמן למחוזות היסטוריים ולאירועים משמעותיים, שעיצבו את פניה של העיר.

יש להירשם מראש באתר מוזיאון מגדל דוד.

אודות הסיורים:

ירושלים, הנה אני רץ! מסלול 8 ק״מ (19.2.21, 5.3.21 ו- 19.3.21)

מגדל דוד ו-RUN JLM מזמינים אתכם לרוץ לאורך אלפי שנות היסטוריה ולחוות את ירושלים דרך הרגליים. סיורי הריצה הירושלמיים מיועדים לחובבי ריצה וכושר שרוצים להכיר את העיר תוך כדי תנועה מהירה. במקום ללכת בין נקודות העניין בעיר – רצים! במקום להתיישב לשמוע הסברים ארוכים – עוצרים להדרכה קצרה וממוקדת… וממשיכים לרוץ! בסיורי הריצה הירושלמיים אתם מרוויחים כפליים: מדריכי הסיורים של RUN JLM, מיזם ירושלמי חדש ובועט המשלב בין עולם הריצה להדרכת הטיולים, הם גם מורי דרך מוסמכים וגם בעלי הכשרה כמאמני ריצה וכושר. אתם בידיים (ורגליים) טובות!

תיאור המסלול: מתחם התחנה הראשונה, גיא בן הינום, הר ציון, כיכר החורבה/הקארדו, תצפית גגות, חזית כנסיית הקבר, השער החדש, כיכר ספרא, שער יפו/מגדל דוד, טחנת הרוח ימין משה, גבעת התנ”ך, טיילת שרובר, חזרה למתחם התחנה.

מחיר– 90 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

ירושלים, הנה אני רץ! מסלול 5 ק״מ

מגדל דוד ו-RUN JLM מזמינים אתכם לרוץ לאורך אלפי שנות היסטוריה ולחוות את ירושלים דרך הרגליים. סיורי הריצה הירושלמיים מיועדים לחובבי ריצה וכושר שרוצים להכיר את העיר תוך כדי תנועה מהירה. במקום ללכת בין נקודות העניין בעיר – רצים! במקום להתיישב לשמוע הסברים ארוכים – עוצרים להדרכה קצרה וממוקדת… וממשיכים לרוץ! בסיורי הריצה הירושלמיים אתם מרוויחים כפליים: מדריכי הסיורים של RUN JLM, מיזם ירושלמי חדש ובועט המשלב בין עולם הריצה להדרכת הטיולים. מוזיאון מגדל דוד מזמין את הקהל הרחב לצאת לסיורי ריצות ברחבי העיר ירושלים עם מורי דרך מוסמכים וגם בעלי הכשרה כמאמני ריצה וכושר.

תיאור המסלול: מתחם התחנה הראשונה, גיא בן הינום, הר ציון, כיכר החורבה/הקארדו, תצפית גגות, חזית כנסיית הקבר, השער החדש, כיכר ספרא, שער יפו/מגדל דוד, טחנת הרוח ימין משה, חזרה למתחם התחנה.

מחיר– 90 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

רופאים ומרפאים בהר הזיתים (5.3.21)

סיור בהר הזיתים בעקבות סיפורם של רופאים ומרפאים הקבורים בו. בית העלמין בהר הזיתים הוא מהקדומים שבבתי העלמין בארץ, וקבורים בו כמה וכמה ידוענים בהיסטוריה של ארץ ישראל. נסייר בנחל הקדרון, למרגלות קבר זכריה, ששימש בעבר כמקום התכנסות לתעניות ולתפילות לעצירה מגפות, נטפס לבית העלמין בהר הזיתים ונשמע על הרופאים מהמאות ה-19-18 הקבורים בחלקה הספרדית. נכיר את המתים ממגפת הכולרה בשנת תרכ”ו ונפקוד את קברי הרופאים ששירתו במלחמת העולם הראשונה, אשר חלקם מצאו את מותם במגפת “טיפוס הבהרות”.

מחיר– 80 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

להקדים תרופה (12.3.21)

סיור בעקבות הרפואה העממית וראשית הרפואה המודרנית בירושלים שבין החומות. ירושלים של המאה ה-19 ידעה אתגרים בתחומים רבים, ובהם גם הרפואה. נצא לסיור בעיר העתיקה בעקבות הרפואה העממית, בעיות סניטריה והתפשטות מגפות. ננסה להבין כיצד הרפואה בירושלים התדרדרה עד כי לא נמצא בה רופא, רוקח וגם בית חולים אחד לרפואה. נשמע על בתי החולים הראשונים שקמו בתוך הרובע היהודי וגם על “טיפת חלב” – מוסד שהפך לסטארט אפ מוצלח שקיים עד היום.

מחיר– 90 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

ירושלים בגאון: הנני כאן- סיור בירושלים בעקבות שיריו של יהורם גאון (יום ה׳ 11.3.21 ויום ד׳ 21.4.21)

יהורם גאון נולד ב-1939 בירושלים, בן זקונים למשפחה ספרדית. גאון, זמר ושחקן ישראלי, מגיש טלוויזיה ורדיו, זוכה פרס ישראל על תרומתו לזמר העברי, ויקיר ירושלים, הינו אחד האמנים המוערכים והאהובים ביותר בארץ. בעיני רבים נחשב גאון לזמר הלאומי של ישראל ומאחוריו מאות שירים שהפכו לנכס צאן ברזל ועשרות אלבומים. נהלך בין שכונות וסמטאות בירושלים, ממשכנות שאננים עד לנחלת שבעה, אל המקומות הקסומים עליהם שר יהורם גאון את השירים ‘ לך ירושלים’, ‘ בשערייך ירושלים’, ‘השר משה מונטיפיורי’ שירי לאדינו ואחרים.

מחיר- 80 ש״ח.

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

צפון הר הבית והרובע המוסלמי- סיור בחלקים הפחות מוכרים של הרובע המוסלמי בעקבות המבנים ההיסטוריים המרשימים מימי הממלוכים והעות’מנים (16.3.21).

סיור בצפון הר הבית ובצפון הרובע המוסלמי, אזורים שבהם חיו בימי הביניים צוענים, הודים ופרסים, זה לצד זה. נכיר את המבנים ההיסטוריים של האזור – כיפות, מדרסות, רהטים וצריחים. נבקר בבאב ח’טה – שער הסליחה שבשמו נקראת שכונה ברובע המוסלמי, במדרסת דאודריה ובמדרסת צלאחיה (כנסיית סנט אנה) – ששימשו ללימודי קודש של כתבי האיסלאם ובשער המלך פייסל, שדרכו נכנס מלך עיראק אל המסגד. בנוסף, ייתכן גם מפגש עם נציג מהאוכלוסייה המקומית שיספר על החיים ברובע כיום. הסיור מהווה המשך לסיור ‘הר הבית – מבט מקרוב׳.

מחיר– 90 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

הר הבית – מבט מקרוב – סיור מודרך בהר הבית – הזדמנות מיוחדת לראות את הר הבית מקרוב  ( 2.3.21 ו- 5.4.21)

הר הבית, שבמרכזו כיפת הסלע ומסגד אלאקצא, הוא הסמל הבולט והמובהק ביותר של קו הרקיע של ירושלים. המתחם המלבני שגודלו כ-150,000 מטר מרובע מהווה שישית מגודלה של העיר העתיקה של ירושלים. כיום נמצאים במתחם מבנים ארכיטקטוניים מהיפים והמרהיבים בעולם ‒ כיפת הסלע המוזהבת ואבן השתייה שמסביבה היא בנויה, ובחלקו הדרומי מסגד אלאקצא. בשגרת החולין של המקום אפשר לראות המונים המתייחדים לתפילה בטקסים חגיגיים, קבוצות תיירים מן העולם כולו המקשיבים בצמא להסברי המדריכים ואף את ילדי הרובע המוסלמי שמשחקים כדורגל ברחבי המתחם המקודש. אך מעבר למראות יומיומיים אלה מדובר בסמל רב-משמעות ובמקום המקודש המרכזי והחשוב ביותר בהקשר המזרח תיכוני, הן דתי הן פוליטי.

מחיר– 80 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

עיר של טירוף ונביאים- סיור בעיר העתיקה בעקבות “סינדרום ירושלים” (19.3.21)

סינדרום ירושלים הוא תופעה פסיכולוגית מרתקת, שבמסגרתה התייר או הצליין שמבקר בירושלים משוכנע שיש לו כוחות משיחיים, שמוטלת עליו משימה משיחית או שהוא התגלמותה של דמות מספרי התנ”ך. בסיור בסמטאות העיר העתיקה, נבקר באתרים ונשמע על מקרים שידגימו את המושג “פסיכו-גיאוגרפיה” ואת התפיסות התיאולוגיות שנרקמו סביב ירושלים ביהדות, בנצרות ובאיסלם. ניזכר בדמויות שחוו על בשרן את “סינדרום ירושלים”,  וננסה להבין: מדוע ירושלים מוציאה אנשים מדעתם?

מחיר– 80 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

אני וסימון ומואיז הקטן- סיור במרכז העיר ובשוק מחנה יהודה בעקבות הזיכרונות והגעגועים של יוסי בנאי לימי ילדותו בירושלים, דרך אתרים המופיעים בשיריו וספריו (4.3.21, 17.3.21, 22.4.21 ו-28.4.21).

הסיור מתקיים בהשראת התערוכה החדשה במגדל דוד “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”. התערוכה מזמינה אתכם לחוויה מוזיקלית רב-חושית של קולות, צלילים ומראות המספרים את קורותיה של משפחה שסיפורה הוא הסיפור של כולנו – משפחת בנאי. הסיפור מתחיל בשיראז הרחוקה אשר בפרס, שממנה הגיעו רחמים בנאי ואשתו רחל בשנת 1881 לעיר העתיקה בירושלים. הוא ממשיך אל שכונות שוק מחנה יהודה, משוטט בין נופי הילדות, במרחבי ההשראה, באירועים ההיסטוריים ובהווי המשפחתי חוצה הדורות. התערוכה “הבנאים – זאת המנגינה שלנו”, עוקבת אחר יצירתם של בני משפחת בנאי, יצירה ששורשיה בתרבות היהודית פרסית בשיראז, אך היא עולה ומתגבשת בתוך הווי ירושלמי מתהווה. לאורך השנים וההיסטוריה, הפכה יצירתם של בני המשפחה לראי התרבות הישראלית, והיא בה עמוד תווך גם היום.

מחיר– 80 ₪

קישור לאתר מוזיאון מגדל דויד לפרטים נוספים.

 

הזמנות, פרטים נוספים ושעות הכניסה העדכניות

ניתן למצוא באתר מוזיאון מגדל דוד ובטלפון 2884*

הישארו מעודכנים

    אירועים קרובים
    מוזיאון מגדל דויד בירושלים פותח מחדש את שעריו למבקרים  
    2/24/2021
    3/31/2021
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.