חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

סמי שלום שטרית קורא בשירתו של ארז ביטון

ימי עיון וכנסים

״מָה זֶה לִהְיֹות אֹותֶנְטִי״: 

סמי שלום שטרית קורא בשירתו של ארז ביטון
הרצאה נוספת בסדרת ההרצאות המקוונות ״הספרים כמשל״
יום שני, כ״ח בתמוז, 20.7, בשעה 18:00
 

״מָה זֶה לִהְיֹות אֹותֶנְטִי״ כותב ארז ביטון בשורת הפתיחה של שירו המוקדם ״תקציר שיחה״ – מהשירים בודדים בשפה העברית שניתן לכנות בתואר ׳שיר מְכונֵן׳; שיר שמבטא חיפוש של משורר שגדל בהרי האטלס (״אָנָא מִן אֶלְמַגְרַבּ אָנָא מִן אֶלְמַגְרַבּ״) אחר קולו האותנטי ובדרך למציאת קולו יוצר קול של דור שלם בשירה העברית המזרחית, כמו ביאליק בדורו בשירה האשכנזית. שירתו המוקדמת של ביטון, שפורסמה בשני ספריו, ״מנחה מרוקאית״ ו״ספר הנענע״, פרצה דרך לכתיבה האתנית בישראל וניסחה פואטיקה חדשה של גלותיות תרבותית, שהשפיעה על דור שלם של יוצרים מזרחיים.

הסופר וחוקר החברה סמי שלום שטרית, מתלמידיו הבולטים של ביטון, היטיב לתאר את השפעתו הרבה עליו ועל בני דורו בטקסט שכתב לכבודו לפני שנים ספורות:
״תרבות שלמה צריכה רק אחד כזה בדור, ואצלנו זה ארז ביטון! מתוך החניכיים הפקועים שלו נולד לנו קולנו מחדש. קולו של דור שלם שבא אחרי הדור הראשון, המושתק והאילם. היינו חייבים את הקול הזה – קול מלא ושלם, קול משלנו שדרכו נוכל להשתחרר, למרוד, לנבוע, לזעוק, לצהול, לשיר ולשורר ללא העמדת פנים, ללא מורא וללא בושה: בְּלָה חוֹפָא וּבְּלָה חְשוּמָה!״

בהרצאה נוספת בסדרת ההרצאות המקוונות ״הספרים כמשל״ ישוחח פרופ׳ סמי שלום שטרית על שירתו המוקדמת של ארז ביטון ועל משמעותה עבורו ועבור בני דורו.

ההשתתפות בהרצאה חינמית. מספר המקומות מוגבל. 

להשתתפות בהרצאה, לחצו כאן

הישארו מעודכנים

    סמי שלום שטרית קורא בשירתו של ארז ביטון
    7/20/2020 6:00 pm
    //
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.