חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

פסח במוזיאון העיר בחיפה

אירועי פסח

תעלומה בעקבות הטמפלרים – “משחק בריחה” במושבה הגרמנית, מתחיל ומסתיים במוזיאון העיר

 מוזיאון העיר בחיפה משיק משחק חדש ברחבי המושבה הגרמנית – “תעלומה במושבה”, חוויה מלאת הרפתקאות , בה נשלחים המשתתפים למשימה מיוחדת במטרה לגלות מסר סודי.

 האם תצליחו לפענח את הצפנים ולפתור את התעלומה?

משחק אינטראקטיבי, ברחבי המושבה הגרמנית בחיפה, מושק על ידי מוזיאון העיר חיפה (שד’ בן גוריון 11) לציבור המבקרים בחג הפסח. המשחק הוא ללא תשלום.

המשחק מזמין את המבקרים לצאת למשימה משפחתית בין סמטאותיה של המושבה הגרמנית ושולח את המבקרים למסע מאתגר ומלא במסתורין. הוא משלב רמזים שונים הפזורים במבני המושבה, שיסייעו למשתתפים לפתור תעלומה סודית שהתרחשה בימי ביקורו של הקיסר האימפריה הגרמנית ומלך פרוסיה, וילהלם השני ורעייתו, הקיסרית אוגוסטה ויקטוריה, בארץ בשנת 1898.

המשחק מתפרש על פני 11 תחנות, כאשר התחנה הראשונה היא מוזיאון העיר חיפה בשד’ בן גוריון 11. בין התחנות נכיר את ביתו של ד”ר שמידט, רופא המושבה, שכיהן גם כסגן קונסול בריטניה בארץ, את  המסעדה הטמפלרית הראשונה בארץ של  משפחת פרוס, נבקר גם לביתו של סר לורנס אוליפנט שפעל למען רעיון האוטונומיה ליהודים בארץ ישראל ובכלל לא היה טמפלרי. נקפוץ גם לבית יעקב שומאכר ממתיישביה הבולטים של המושבה, ולבית משפחת דיק שייבא ציוד חקלאי. נכיר גם  בית הקיץ של פרידריך (פריץ) קלר, סגן קונסול פרוסיה בחיפה ונציג הדואר האוסטרו־הונגרי בעיר, שהיה מראשוני המתיישבים הטמפלרים בחיפה וחלוץ המתיישבים על הר הכרמל  ונרחיק עד למפעל לייצור סבון משמן זית, שהקים אנדריאס שטרובה בחצר ביתו, שהיה מגולות הכותרת של המושבה. תחנה נוספת תוקדש לביקור הקיסר ולציר המושבה הגרמנית עצמה.

הפעילות מסתיימת, שוב, בחצר מוזיאון העיר, בעמדת צילום ייחודית למשפחות שהוקמה.

הסיור עצמאי, כמשחק אינטראקטיבי מהטלפון הסלולרי, ללא תשלום.

בנוסף, יוצג במוזיאון העיר אחרי החג, סרט אנימציה משעשע המספר את סיפורם של הטמפלרים בחיפה באמצעות דמותו של בן קהילת הטמפלרים, גוטליב שומאכר, מן האנשים המוכשרים ביותר שפעלו אי-פעם בארץ-ישראל בתחומי ההנדסה, המדידה, התכנון והמחקר הארכאולוגי והטופוגרפי. את הפרויקט מלווה פרופ’ יוסי בן ארצי מאוניברסיטת חיפה, מראשי המאבק לשימור המושבה הגרמנית המתמחה בהיסטוריה המקומית של העיר.

 

סיפורם של הטמפלרים ושימור המושבה הגרמנית מהווים את הרקע לפעילות ענפה שפיתח מוזיאון העיר חיפה בימים אלה ומהווה חלק מפרויקט פיתוח תערוכת קבע וחצר פעילה על סיפור הטמפלרים הנמצאים בתכנית העבודה של המוזיאון . “מוזיאון העיר”, המוזיאון ההיסטורי של העיר חיפה, שוכן בקצה המושבה הגרמנית, במתחם הכולל שני נכסים היסטוריים מתקופת הטמפלרים, אשר עברו שיקום ושימור יסודיים בשנת 2000. סיפורם של הטמפלרים – קבוצה של מתיישבים נוצריים מגרמניה – שהגיעו לארץ עוד לפני שהייתה כאן מדינה מהווים אפוס מרתק ונדיר המתפרש מעל 150 שנה החל מהתקופה העות’מאנית, דרך השלטון הבריטי, ועד למאבק לשימור המושבה הגרמנית בימינו.

 עינבר דרור לקס, אוצרת ראשית מוזיאון העיר חיפה: “מוזיאון העיר, המבנה הראשון שבנו הטמפלרים בארץ הממוקם בקצה של המושבה הגרמנית, מבקש להפוך את נושא הטמפלרים לנושא מוביל בחוויית הביקור בו. משחק הבריחה וסרט האנימציה שאנחנו משיקים ערב חג הפסח, הם רק

מתאבן ראשוני שמבשר בהמשך על אלמנטים רבים נוספים הן בתוך המוזיאון והן במרחב העוטף אותו. כבר כעת התחנה האחרונה של המשחק הממוקמת בחצר המוזיאון מהווה עמדת צילום משפחתית  וכולם מוזמנים להצטלם ולהשתתף בהרפתקה שבישלנו להם.”

 

מרחב הבריחה וסרטון האנימציה הופקו בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל 

 

שעות פעילות מוזיאוני חיפה במהלך חג הפסח:

*הכניסה בין התאריכים 15/4- 23/4 ללא תשלום.

 

ערב חג ראשון 15/4 | 10:00- 14:00

חג ראשון 16/4 | 10:00- 18:00

חוה”מ- ראשון- רביעי 17-20/4 | 10:00- 18:00 (במסגרת מימון בנק הפועלים)

חוה”מ- חמישי 21/4 | 10:00- 14:00 (במסגרת מימון בנק הפועלים)

ערב חג שני 22/4 | 10:00- 14:00

חג שני 23/4 | 10:00- 18:00

 

 

 

הישארו מעודכנים

    פסח במוזיאון העיר בחיפה
    4/15/2022
    4/23/2022
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.