חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

שבוע מורשת במוזיאון מגדל דוד

סוד החשמונאים- תעלומה היסטורית לחנוכה

הכירו את אלעזר חרמוני. אלעזר עובד כשומר בכניסה למגדל דוד. הוא איש מקסים, לבבי, ו…מקולל! כן כן, גם הוא לא רצה להאמין לזה, אבל גם עליו, כמו על שאר המשפחה שלו, רובצת קללה. רק פעם בשנה, בחנוכה, במגדל דוד, הוא יכול לפגוש את אבות אבותיו ולנסות לפתור את התעלומה הגדולה של משפחת חרמוני.

אתם מוזמנים לעזור לאלעזר לשבור את הקללה המשפחתית בסיור תיאטרלי חדש וחווייתי במגדל דוד: מפגשים מצחיקים ומעניינים עם דמויות שנעלמו בנקודות שונות בהיסטוריה: ליידי בריטית הלוחמת לצד המחתרות, אביר צלבני עם סוד מפתיע ואלעזר החורני, אחיו של יהודה המכבי. בכל אחד מהמפגשים תקבלו משימה ותחשפו רמז הקשור לתעלומה הגדולה. אספתם את כל הרמזים? תוכלו לעזור להסיר את הקללה!

מועדים: ימים רביעי וחמישי 1-2.12.21  | 10:00-15:00

מחיר כניסה:  משך הפעילות כשעה וחצי  | מתאים למשפחות עם ילדים בגילאי 6 ומעלה  

טלפון /קישור להזמנת כרטיסים  2884*/    https://www.tod.org.il/The_Hasmoneans_secret

 

להאיר את העיר! סיורי חנוכיות למשפחות ברובע היהודי

סיור למשפחות באווירה החגיגית של חנוכה בין חנוכיות, גבורות, ניסים ונפלאות. נשוטט בסמטאות ובחצרות הרובע היהודי לאורן של החנוכיות הדולקות בחלונות ובפתחי הבתים. נשמע על מנהגי החנוכה ועל ניסים שקרו בחנוכה, נאזין ונשיר את שירי החג. נרגיש יחד את אווירת החג ונסיים בתצפית מרגשת לכותל המערבי.

בהרשמה מראש | מתאים למשפחות עם ילדים בגילאי 7 ומעלה | מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ובלבוש חם במזג אויר גשום הסיור יתבטל

מועדים: ימי שני – חמישי 29.11-2.12, יום ראשון 5.12 | 17:00 | משך הסיור כשעה וחצי

מחיר כניסה: 55 ₪  

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים https://www.tod.org.il/tour-light_up_the_city /  2884

 

אור ושמן – חנוכיות וסופגניות- סיור חנוכה בסמטאות הרובע היהודי למבוגרים

נלך בעקבות אורות החנוכיות הדולקות בפתחי הבתים, ונספר על מנהגי החג ומקורותיו ונזמזם ניגונים ושירי חג שנעלמו עם השנים. נבקר במוזיאון חצר הישוב הישן, נטעם ממסורות מאכלי חג החנוכה בקרב העדות השונות בעיר ונברר למה אוכלים סופגניות ואיך העובדה שאין בחג זה סעודת מצווה השפיעה על מאכלי החג.

מועדים: יום חמישי 2.12.21 | 16:00 |  משך הסיור כ- 3 שעות

מחיר כניסה: 105 ₪ (כולל טעימות) |  בהדרכת עדנה עסיס  

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים: https://www.tod.org.il/tour-Chanukah_old_city  /  2884

כתובת האתר: שער יפו, ירושלים

 

 

מופעי הלילה- מופע החיזיון הלילי  / מופע המלך דוד

על רקע הלילה הירושלמי הקסום, וכשחומת מצודת דוד ושרידיה משמשים כתפאורה, מוקרנים המיצגים האור־קוליים, ומובילים את הצופים למחוזות היסטוריים מרתקים.

מופעי הלילה יוצרים חוויה רב-חושית, אשר מחברת בין עבר, הווה ועתיד, ומעירה לחיים את סיפורי ירושלים. ההקרנה נעשית באמצעות טכנולוגיות מתקדמות – שידורי וידיאו, סאונד ותאורה – ויוצרת דימויי ענק מוחשיים ועוצרי נשימה. המיצגים מוגשים בשפה בין־לאומית, באמצעיים ויזואליים ומוזיקליים, ומתאימים לכל אחד ואחת, בכל גיל, מכל לאום ומכל דת. המופעים מיועדים לכולם – לישראלים ולתיירים, למשפחות, לדוברי כל השפות – ולכל אוהבי ירושלים!

המופעים מוקרנים באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים – מומלץ להתעדכן במועדים באתר האינטרנט של המוזיאון.   משך כל מופע כ-40 דקות/  מספר המקומות מוגבל / המופעים נגישים למוגבלים בתנועה / בהרשמה מראש.

ביטולים יבוצעו עד 7 ימי עסקים מקיום המופע. במזג אוויר סוער לא יתקיימו מופעים והודעה תימסר לנרשמים

מועדים: בשעה 19:00 – מופע החיזיון הליליסיפוריה ופניה הרבים של ירושלים נשזרים בתוך מיצג מולטי־מדיה עוצמתי ורב-חושי. המופע האור־קולי מוביל את הצופים אחורה בזמן למחוזות היסטוריים ולאירועים משמעותיים, שעיצבו את פניה של העיר.

בשעה 20:00  – מופע המלך דוד

סיפור חייו של הנער דוד, שהפך למלך ולמנהיג רב השפעה לדורי דורות, מתעורר לחיים ומוקרן על חומת מצודת דוד ובינות שרידי התקופות השונות.  במעין סגירת מעגל מוקרן סיפורו על אבני ירושלים, העיר שהקים ובנה בעצמו לפני אלפי שנים. 

מחיר כניסה: מבוגר 65 ₪  ילד (3-18) 55 ₪  אזרח ותיק 60 ₪ סטודנט: 60 ₪

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים: www.tod.org.il/night-shows    /  2884

 

 

ביקור במגדל דוד

בימים אלו המוזיאון מחדש את פניו, בשל העבודות תצוגת הקבע של המוזיאון סגורה ותפתח מחדש בקיץ 2022 ומסלולי הסיור נגישים חלקית לכיסאות גלגלים. הביקור במוזיאון כולל תצפית מרהיבה ממגדל פצאל 360° אל העיר ושני מסלולי סיור באוויר הפתוח בחצר הארכיאולוגית ובחפיר והקישלה.

הסיורים מלווים במדריך קולי ללא עלות נוספת (בשפות עברית ואנגלית)

תצפית מגדל פצאל- 360° על ירושלים – בראש מגדל פצאל בגובה 777 מעל פני הים שוכנת התצפית היפה ביותר בירושלים!  360° של נוף מרהיב אל עבר המזרח והמערב, העיר העתיקה והחדשה, העבר והעתיד. מהתצפית מראש המגדל שבנה המלך הורדוס לפני כאלפיים שנה נשקפים אתרים מקודשים, שכונות ומבנים מרכזיים בירושלים;  הר הבית ומעליו הר הזיתים והר הצופים, רובעי העיר העתיקה והאתרים המיוחדים שבהם המושכים אליהם מאות אלפי מבקרים בכל שנה, שכונות ומבנים בעיר החדשה והמתחדשת. זוהי הזדמנות לראות בעיניים מנקודה אחת – את הסיפורים שהופכים את ירושלים לעיר חשובה וקדושה לכל כך הרבה אנשים.  

ירושלים ממעוף הציפור – מסלול סיור באוויר הפתוח של חצר המצודה, מזמין את המבקרים להכיר את ירושלים ולגלות כיצד השתנו פניה לאורך ההיסטוריה. הסיור משמש כמעין חלון להיסטוריה העשירה של ירושלים וכולל תצפית מרהיבה וסיור בין ממצאים ארכיאולוגים ודגמים היסטוריים הממחישים את סיפור התפתחותה של העיר במהלך כ-3,000 שנות היסטוריה.

תעלומת ארמון הורדוס והקישלה – מסלול סיור המזמין את המבקרים למסע מרתק אל עברה של העיר, אל האירועים הגדולים והסיפורים שעיצבו את פני ההיסטוריה. בשנת 1999 ביצעה רשות העתיקות חפירה ארכיאולוגית נרחבת בקישלה בה נחשפו סודותיה של העיר מימי בית המקדש הראשון ועד ימינו וכעת נפתח האתר לראשונה לביקורים עצמאיים. הסיור עובר דרך שרידי ארמון המלך הורדוס, מפעל יהודי מימי הביניים ובית המעצר שבקישלה, וכולל ממצאים נדירים, סיפורים ועדויות מרתקות. מארג הסיפורים והעדויות מתחבר יחדיו, ומציג את ציר הזמן רב האירועים וההתרחשויות בעיר העתיקה במשך 3,000 שנה – עד לימינו.

***חדש למשפחות*** משחק משימות עצמאי: תעלומה במצודה – סיפורו של המפתח האבוד

מפתח קטן, עתיק ויקר ערך אשר התגלה במצודת מגדל דוד מוביל לגילוי סודותיה של המצודה העתיקה.

בערכת המשחק תקבלו מפה של המצודה, מדבקות וכרטיסיות עם מידע ומשימות ותוכלו לצאת לדרך. במהלך המשחק תשוטטו ברחבי חצר מצודה, על המגדלים ובתצפית, תפתרו את החידות, תגלו את סודותיה השמורים של מצודת העיר ואולי תצליחו גם לפתור את תעלומת המפתח העתיק.

*הערכה מחולקת חינם בקופות המוזיאון – בקשו את הערכה בכניסה למצודה!

מועדים: ימי א’ – המוזיאון סגור  ימי ב’ – ה’ ושבת –  10:00-16:00 ימי ו’– 10:00-14:00

מחיר כניסה:  מבוגר: 40 ₪  ילד (5-18) 18 ₪  אזרח ותיק: 20 ₪  סטודנט: 30 ₪

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים www.tod.org.il  / 2884

 

 

ירושלים מחוץ לקופסה

קופסת בריחה – משחק חשיבה ויזואלי מהנה ומאתגר. משחק מאתגר שמזמין אתכם לחשוב מחוץ לקופסה – ולפתוח אותה! על קופסה נעולה מודפסות חידות ויזואליות המבוססות על אתרים וסמלים של ירושלים.

כדי לפתוח את הקופסה עליכם לפענח את החידה ולגלות מהו הקוד הפותח את המנעול. פתרון החידה מבוסס על חשיבה יצירתית ועבודת צוות ולא מחייב ידע מקדים, היכרות עם דת או שפה.

המשחק מיועד לגילאי 13-99 ומותאם כפעילות במעגל משפחה, חברים, מוסדות חינוך וארגונים. משך פעילות משוער: 45 דק’. הקופסה נשלחת במעטפה בה תמצאו: קופסא שטוחה שמרכיבים בקלות, מנעול פתוח המכויל לקוד הסודי, חוברת רמזים ודף הסבר. כל מה שנשאר לעשות הוא: להרכיב, לנעול, לשחק!

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים: www.tod.org.il/Jerusalem_out_of_the_box_game

 

 

משחקים אותה בירושלים (בשיתוף BEETRAVEL)

סיורים חוויתיים לכל המשפחה באמצעות הטלפון הנייד – יוצאים לסיורים היסטוריים עם חוויות ומשימות שמחכות לכם באפליקציה! בזוג, במשפחה, לבד, בקבוצה ואפשר גם להתחרות.

יוצאים לסיור-משחק מהנה ומעשיר בסגנון “חפש את המטמון”. במשחק בין רחובות וסמטאות העיר תתמודדו עם שאלות ומשימות שיעודדו אתכם להתבונן, לחשוב יחד, לצבור חוויות ולהצטלם במקומות שכיף שיש מהם תמונה למזכרת.

אם אתם מכירים את ירושלים מצוין או ביקרתם בה פעמים ספורות – המשחק הזה הוא בשבילכם! הסיור מתאים לזוגות המחפשים ערב חוויתי, משפחות המבקרות בעיר העתיקה, קבוצות ויחידים

רכישת המשחקים באתר. לאחר הרכישה תקבלו הרשאה לשימוש ללא הגבלה במשך 14 יום

הסיורים אורכים כ-3 שעות |  מחיר: 129 ₪ | מתאים לקבוצה / משפחה עד 7 אנשים

יש פה אריה! האריה הוא סמלה של העיר ירושלים ובמרכזה של העיר, לאורך רחוב יפו הארוך ושוקק החיים, ניצבים פסלי אריות רבים שהוצבו באתרים ובזמנים שונים. כל אריה מספר סיפור של אדם, מקום, תקופה או קהילה ויחד הם מספרים את סיפור התפתחות עיר הבירה! במשחק נצעד לאורך רחוב יפו – משוק מחנה יהודה ועד לעיר העתיקה, נחפש את פסלי האריות, נתמודד עם משימות, ונכיר את העיר – את המקומות המוכרים יותר והמוכרים פחות. משחק חוויתי ליחידים, משפחות וקבוצות!

לא ידעתי את זה! חומת ירושלים בנויה מאבנים ומה שמחבר אותן זו לזו הם סיפורים של אנשים ונשים שחיו בעיר היפה הזו בתקופות שונות. בשעת השקיעה כשהעיר נשטפת באור מוזהב, מוזמנים לצאת לסיור סביב החומות אל תוך הלילה. נצעד משער יפו ועד לשער האשפות – הכניסה לרחבת הכותל המערבי. נחפש רמזים ונגלה את הסיפורים של החומות – המוכרים יותר והמוכרים פחות. משחק משימות חוויתי ליחידים, משפחות וקבוצות עם הטלפון הנייד! שילוב מושלם של סיור יפיפה אל תוך הלילה בירושלים והיכרות עם ההיסטוריה דרך הרגליים.

טלפון / קישור להזמנת כרטיסים www.tod.org.il/tour-PeopleandWall      www.tod.org.il/tour-lions_JLM

 

כתובת האתר : שער יפו, ירושלים

 

 

 

הישארו מעודכנים

    שבוע מורשת במוזיאון מגדל דוד
    11/29/2021
    12/2/2021
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.