חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

שידורי רדיו בנושא מלחמת העולם הראשונה

  • 21.9.2018 - 26.10.2018
  • |

ב-19 בספטמבר מלאו מאה שנה לתחילתה של האופנסיבה הצבאית בצפונה של ארץ-ישראל, שלימים זכתה לשם ‘מערכות מגידו’. מערכה זו נחשבת לאחת המוצלחות ביותר במלחמת העולם הראשונה (יש שאמרו – המערכה המוצלחת ביותר!) וזיכתה את הגנרל אלנבי בתהילת עולם.   

במהלך פחות שבוע, מחצו כוחות הרגלים את הארמיות העות’מאניות בשומרון, חיל האוויר היכה בכוחות הנסוגים ואלו שהצליחו לסגת נפלו בשבי הפרשים, אשר המתינו לנסוגים, לאחר שרכבו במהירות מפתיעה אל עמקי יזרעאל ובית שאן וכיתרו את השומרון כליל. ביממות שלאחר מכן השלימו הכוחות הרכובים את ההשתלטות על אזור הכנרת ועמק החולה. משם המשיכו כוחותיו של אלנבי אל תוככי סוריה ובתוך חודש ימים הביאו לכניעתה של האימפריה העות’מאנית. 

בשבועות הקרובים צפויים מספר ראיונות ברשת ב’ על מערכות מגידו, סיומה של המערכה בארץ-ישראל ובמזרח התיכון. 

התכנית ‘שישי אישי’ בהגשת מושיק טימור (ליל שישי-שבת, בין 23:00 ל- 02.00 אחר חצות) תארח את יו”ר העמותה, ערן תירוש, לסדרה בת 4 שיחות, בתאריכים 21.9, 28.9, 12.10 ו-26.10. השיחות תהיינה במסגרת פינתו הקבועה בתכנית של איש ידיעת-הארץ ומורה-הדרך משה פרנק. בדרך כלל פינה זו משודרת לקראת סיומה של השעה הראשונה או במהלך השעה השנייה של התכנית. 

כמו-כן, מתוכנן שידור אחד לפחות (ככל הנראה יותר) של תכניתו של ד”ר יצחק נוי ‘שבת עולמית’ אשר תוקדש לאירועים הקשורים למערכות מגידו וסיומה של מלחמת העולם הראשונה. השידור המתוכנן יתקיים בשבת, 6.10, בין השעות 08.00 ל- 09.00 בבוקר.

ניתן יהיה לשמוע את הקלטות השידורים באתר כאן רשת ב’:

 https://www.kan.org.il/live/radio.aspx?stationId=3

הישארו מעודכנים

    שידורי רדיו בנושא מלחמת העולם הראשונה
    9/21/2018
    10/26/2018
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.