חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

תערוכה: השתקפות נופיה של רחובות בציור

אירוע ללא עלות

 

השתקפות נופיה של המושבה רחובות בציור

“משעול צר הובילני אל גבעה קטנה המכונה בפי צעירים “גבעת האהבה”. באמצע הגבעה עמדתי מלכת מבלי לדעת לאן לפנות… לצד מערב במורד בגבעה, לצד העמק השתרעו פרדסים וכרמי שקדים שגמאו קרני השמש הזהבהבים, מבינות לגנים ומאחריהם השתרעו שדות ואחו עטופי-בר ירקרק, והרחק הרחק התנוצצו גבעות החול שעל שפת ים התיכון…”

יהואש (מניו-יורק לרחובות וחזרה 1916)

 

“…הטיח הלבן משווה חן שלום ושלווה על המושבה הנאה אפופת פרדסים וכרמים. יגדל זה רושם השלווה ביחוד בלילות הבהירים, חרש כי יצוף הסהר בתכלת הרווה, הגדושה, יצוף לאט בלי היחפז מעל למושבה הישנה…” דוד שמעוני (יובל העגלונים 1921)

סופרים ומשוררים כתבו על יופייה של רחובות, תיארו את מראותיה מלאי החן, את ריחם המשכר של הפרדסים, עצי השקד, הכרמים ועל האווירה הרומנטית של ימים רחוקים. יש בינינו רבים שעדיין זוכרים את קולם של התנים וקול מוטור (המנוע) המשאבה שנישא למרחקים, מבאר המים בפרדס אל בתי המושבה. במקביל תוארו מראותיה של המושבה ולימים של העיר גם בציורים וברישומים.

ביקשתי להציג בתערוכה זו את נוף ילדותינו המשתקף בציורים, רישומים ואיורים, ולהעביר לכם הצופים את המראות, הריחות והצבעים שחווינו. תוכלו ללמוד מהציורים על התפתחותה ההיסטורית של המושבה ועל עיסוקים שנהגו בה, שהיו ואינם: רפתנים, מקלפי שקדים, אורזי תפוזים, מקלף סברס, כובסת, מתקן נעלים, מבשלי אוכל במטבח לפועלים ועל תעשיית היין ביקב. העבודות נוצרו בתקופות שונות ע”י אמנים ישראלים ידועים ואמנים מן העיר חלקם חובבים ובהם רופא, מסגר ומדענית.

תערוכה זו מסכמת עבודת מחקר שערכתי שהולידה מוזיאון וירטואלי, של יצירות אמנות המתארות את רחובות, המוצג באתר האינטרנט של הארכיון לתולדות רחובות ואתם מוזמנים להיכנס אליו.

לצורכי התערוכה הוכנו רפרודוקציות מהציורים המקוריים ובסיומה תעבור ותשכון קבע במוזיאון הפרדסנות ברחובות.

 

אוצר התערוכה: צבי תדמור

האמנים:

לודוויג בלום, נחום גוטמן, זהר אבי זהר-הרשנזון, דרורה וולקני, מרים טורנובסקי, וולטר יונס, רפאל ליפקין, נעמי סמילנסקי, משה פז, אשר פלדמן, שלום פלש, ורדית בן משולם קורש, עפרה קציר, ראובן רובין, מנחם שמי, ציונה תג’ר

 

השתקפות נופיה של המושבה רחובות בציור

הציבור מוזמן לתערוכת ציורים המשקפים את נופיה ודמויותיה של רחובות. התערוכה תיפתח ב-9 באפריל 2018, יום ב’, כ”ד ניסן תשע”ח, בשעה 19:00 בבית העם רחובות בהיכל התרבות העירוני ותינעל ב-27 במאי 2018.    

שעות הביקור בתערוכה – בהתאם לפעילות בהיכל התרבות

צבי תדמור אוצר התערוכה מבקש להעביר לכם הצופים את המראות, הריחות והצבעים ואת האווירה הרומנטית של ימים רחוקים. תוכלו ללמוד מהציורים על התפתחותה ההיסטורית של המושבה ועל עיסוקים שנהגו בה, שהיו ואינם: רפתנים, מקלפי שקדים, אורזי תפוזים, מקלף סברס, כובסת, מתקן נעלים, מבשלי אוכל במטבח לפועלים ועל תעשיית היין ביקב.

העבודות נוצרו במהלך מאה השנים האחרונות על ידי אמנים ישראלים ידועים ואמנים בני העיר רחובות, חלקם חובבים ובהם רופא, מסגר ומדענית.

לצורכי התערוכה הוכנו רפרודוקציות מהציורים המקוריים. בסיומה תעבור התערוכה ותשכון קבע במוזיאון הפרדסנות ברחובות ע”ש מינקוב.

תערוכה זו מסכמת עבודת מחקר של צבי תדמור שהולידה מוזיאון וירטואלי המוצג באתר האינטרנט של הארכיון לתולדות רחובות ואתם מוזמנים להיכנס אליו.

 

האמנים שיצירותיהם בתערוכה:

לודוויג בלום, נחום גוטמן, זהר אבי זהר-הרשנזון, דרורה וולקני, מרים טורנובסקי, וולטר יונס, רפאל ליפקין, נעמי סמילנסקי, משה פז, אשר פלדמן, שלום פלש, ורדית בן משולם קורש, עפרה קציר, ראובן רובין, מנחם שמי, ציונה תג’ר

 

הישארו מעודכנים

    מועד מיקום האירוע

    • תאריך:
    • שעה:
    • מיקום:
    •  
    • Array 
    • יעקב 48, רחובות, ישראל 
    תערוכה: השתקפות נופיה של רחובות בציור
    יעקב 48, רחובות, ישראל
    4/9/2018
    5/27/2018
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.