חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אירועים

ט"ו בשבט במוזאון מורשת צאן ברזל בקיבוץ בצאלים

פתיחת אירועי “דרום אדום” במוזאון מורשת צאן ברזל תתקיים באירוע מיוחד:

יום חמישי, ט’ באדר תשפ”ג, 2.2.23,

ב-18:30: סיור מודרך במוזיאון בסימן “נטיעות ואילנות”, התיישבות וצמיחה בנגב – מסע מרתק בעבודות מתכת מימי בצלאל של בוריס שץ בתחילת המאה שעברה ועד שנות האלפיים: הנטיעות ועבודת האדמה כסמל לעצמאותנו, להתחדשות ולצמיחה – כפי שבאים לידי ביטוי בחריטות ובהטבעות פלדה, ברונזה ונחושת.

לאחר הסיור, ב-20:00 נתכנס להרצאה מיוחדת לקראת ט”ו בשבט: הסופרת יוכי ברנדס, בעקבות ספרה “הפרדס של עקיבא”: איך נוסדה היהדות ולמה חיכינו 2000 שנים שוב לטעת עצים בארצנו? 

הרשמה בקישור “שבת ישראלית”: להרשמה חצו כאן 

הציבור מוזמן, הכניסה חופשית!

לפרטים נוספים: 052-3575324 , 08-998921

 

פסטיבל דרום אדום בנגב מערבי : מוזאון “מורשת צאן ברזל” פותח שעריו לקהל המטיילים!

אחרי שנים בהן יצא למרחוק שמעו של “מקלט האוצרות” הקטן בקיבוץ צאלים ועברו בו אלפי מבקרים נפעמים  – נפתח מוזיאון רחב ידיים, המוכר כאתר מורשת לאומית.

המוזאון אוצר בתוכו אוסף  מדהים של עבודות מתכת מיצורם של משפחת בעלי מלאכה ירושלמיים: תבליטים, מדליות, סמלים וסיפורים מאז ימי בצלאל הראשונים, ימי המנדט, המחתרות והמאבק לעצמאות, מאז תקופת הקמת המדינה ועד ימינו אלו..

ההדרכה נעשית ע”י בועז קרצ’מר – נכדו של מקים בית המלאכה בסמטאות ירושלים בתחילת המאה שעברה – המפליא לספר את הסיפור המשפחתי משולב בפרקי המורשת הציונית ולאומית לאורך השנים, ומשאיר המבקרים נפעמים ונרגשים: כל אחד ואחד “מתחבר” לסיפור או לאירוע זה או אחר…

פנינה היסטורית ותצוגה מרהיבה של אומנות חקוקה בפלדה, אוצרת בתוכה הן סיפור אישי מרגש והן את תולדות מורשתנו במאה השנים האחרונות.

במהלך פסטיבל “דרום אדום”, בחודש פברואר מתוכננים עשרות סיורים מודרכים: בימי השבוע, ראשון עד חמישי, בתאום מראש (0523-575324, 9989211- 08).

בסופי השבוע (בכל שישי ושבת בחודש פברואר) יתקיימו סיורים מודרכים חינמיים, במסגרת “שבת ישראלית”. כל שיש לעשות הוא להירשם באתר שבת ישראלית : להרשמה חצו כאן 

 

 

 

הישארו מעודכנים

    ט"ו בשבט במוזאון מורשת צאן ברזל בקיבוץ בצאלים
    2/2/2023 6:30 pm
    //
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.