חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

חדשות המועצה

אתר שימור המורשת הכפר סבאי "בית הבאר הראשונה" מתחדש בתצוגת מולטימדיה חדשה למבקרים

פורסם: 19.8.2020

צילום: מתוך הסרטון ההיסטורי החדש

אתר שימור המורשת הכפר סבאי “בית הבאר הראשונה” מתחדש בתצוגת מולטימדיה חדשה למבקרים

מוזאון כפר סבא בשיתוף עיריית כפר סבא והמועצה לשימור אתרי מורשת גאים על התחדשות “בית הבאר הראשונה” בתצוגת מולטימדיה חדשה ומושקעת. בחוויית המולטימדיה יוקרן על קירות בית הבאר סרט היסטורי חדש על בית הבאר שנחפרה ב-1906.

התצוגה החדשה מצטרפת לאטרקציה של הליכה על פי הבאר המכוסה במשטח זכוכית משוריינת.

בית הבאר מוכרז כאתר שימור מורשת ומספר את סיפורה של כפר סבא מכיוון המים והחקלאות. עד לחפירתה של הבאר הראשונה בכפר סבא נאלצו הפועלים להביא מים מבאר שמוקמה בסמוך לקבר בנימין או מכפר מל”ל. כדי להקימה שילם כל פועל ממייסדי העיר 76 פרנק שייעודם להוצאות ציבוריות. עומק הבאר הינו 17 מטרים, ולצידה הוקם מבנה החאן ששימש למגורי הפועלים. באמצע שנות ה-40 סגר ועד המושבה את הבאר שהתגלתה מחדש במקרה במהלך העבודות להרחבת מזכירות העירייה ובתחתיתה סליק לנשק בימי המחתרות.

“כפר סבא משופעת בסיפורי חלוציות ויצירתיות של תושבי המושבה שנאבקו על הפיכת המקום לעיר פורחת ומשגשגת. זכינו באתר שימור מורשת מרשים ומרתק ותוספת תצוגת המולטימדיה החדשה הופכת את האתר לאטרקטיבי לביקורי מערכת החינוך וכמובן הציבור הרחב” אומר רפי סער, ראש העיר כפר סבא.

עמרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מסר כי “המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל תומכת ותמשיך לתמוך בהנגשת אתרים היסטוריים ייחודיים כבית הבאר הראשונה לתושבי העיר ומבקריה. אנו מזמינים את תושבי כפר סבא ואיזור השרון להכיר את ההיסטוריה של אחת הערים הותיקות בישראל בעת החדשה ולבקר באתר”.

“אנחנו מאמינים בחיבור תושבי העיר להיסטוריה ולמורשת שלה. בית הבאר הראשונה הינו אתר לדוגמה בו אפשר ללמוד על היסטוריית העיר והתפתחותה, להכיר את הסיפורים על שורשי העיר הנטועים הרחק בתחילת המאה ה-20” אומרת ירדנה ויזנברג, מנהלת ואוצרת מוזאון כפר סבא. “הביקור בבית הבאר הראשונה הינו אטרקציה ייחודית ומרתקת הנחרתת בליבם של המבקרים בה. אנו מודים לכל השותפים בפרויקט השימור של האתר וערוכים לקבל קבוצות בהתאם למגבלות התקופה”.

מוזאון כפר סבא מקיים סיורים, הדרכות ופעילויות לקהל הרחב ולקבוצות מאורגנות בבית הבאר ובמתחם החאן הכולל גם את צריף הסנדלר, האקליפטוסים הוותיקים ובניין החאן המשמש כיום כמשכן לשכת ראש העיר והנהלתה.

מוזמנים לפנות למוזאון ולתאם סיור ופעילות במקום 09-7640868 | kfar-saba-museum.org

 

הישארו מעודכנים

    חדשות ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.