חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

חדשות המועצה

מהנעשה במכון איילון - אפריל 2018

פורסם: 6.5.2018

לידידינו שלום,

בחודש אפריל השנה חלו כמה ארועים מיוחדים: פסח, יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות ואכן כמות המבקרים החודש הייתה גדולה במיוחד כ–30% יותר מהחודש הקודם ובסה”כ לרבעון הראשון של 2018 עליה של 10% לעומת השנה שעברה.

אורי אור הגיע לסיור ואירוח של חברי העמות לשיקום נפגעי ראש.

תעש ממשיכים בהשתלמויות והחודש הגיעו חברי המעבדה המרכזית לסיור ויום עיון.

החודש ערכנו שתי ארוחות פלאפל לתיירים מארה”ב.

מנכ”ל “ה.ל.ר” הנכנס ניסים סלמן ערך סיור בזק בלווי צוותו והבטיח להגיע לסיור מעמיק. ובאותו שבוע עיריית רחובות אירחה משלחת מהח.מ.ת והפתיעו אותנו בביקור בזק לא מתוכנן.

עברנו גם חויה קשה כשלאחר ליל הסערה נותק החשמל ליום שלם שהיה עמוס בסיורים. בתחכום ובתושיה העברנו את הסיורים ללא ביטול אחד!!! ועל כך תודה לצוות.

מיכה תלם ממעגן מיכאל ואחד מהמייסדים חגג יום הולדת 90 בבית המשלחות בחיק המשפחה, כולל סיורים ארוחה ותוכנית אמנותית.

בהזדמנות זו נאחל מזל טוב לחוגגי החודשיים האחרונים: אסתר נצר, מיכה תלם, אברהם אשכנזי וכמובן שלמה הלל בן ה-95 , הרבה בריאות, אריכות ימים ואושר.

עלי לציין בתודה והערכה את חברי הוועד הציבורי אשר מקדישים מזמנם ומירצם והחודש נפגשנו להעברת מידע, דיונים בנושאים שונים ובעיקר חשיבה על עתיד מכון איילון בתקופה הקרובה.

***
ותשמעו סיפור:
המשך ליומנה של יהודית איילון, מתוך הספר “בין כרמל לים”

גיבוש התוכנית
מסתבר שלמהלך זה קדמו כמה צעדים שעליהם לא ידענו אז דבר, ביניהם העובדה ששני באי הכוח שלנו, נקראו למטה ה”הגנה” באמתלה של הסדרת התשלומים עבור עבודת חברים במפעלי תעש. שלמה הלל, שהיה ברבות הימים פעיל העלייה מבבל, יושב ראש הכנסת ויו”ר המועצה
לשימור אתרים, ובימים ההם מזכיר הקבוצה – זוכר את הלבטים שלו ושל דן אמיר. מה יעשו אם לא תסכים הקבוצה להצעה הסודית? האם יהיה עליהם לעזוב? האם יוכלו להמשיך לחיות כחברי הקבוצה עם “הסוד”?

עד לאות זמן, התגלגלו הדברים כך: לאחר שנים מייגעות של רכש מכונות וניסיונות שונים ב”הגנה”, חייב ייצור התחמושת הקמת “מכון'”בסדר גודל אחר מזה שהיה במכונים החשאיים המאולתרים של תעש, במחתרת. עתה היה צורך במבנה משוכלל שחייב גם “כיסוי” הולם. לאחר בחירת המקום, גבעת הקיבוצים שליד רחובות, ניגשו לחפש גרעין להתיישבות שאפשר יהיה להעבירו לשם, בלי שיעורר הדבר תמיהה.

סיפר יוסף אבידר: “חיפשנו קבוצה בעלת תודעה ביטחונית מפותחת, שתיאות להתאים את אורח חייה, במידה מסוימת, לצורכי העבודה והביטחון של מכון כזה”. ישראל גלילי, שהיה ראש מטה ה”הגנה” באותה עת, גילה כי הוא תר אחרי “חבורת ארץ ישראלית מושרשת, ‘חבר’ה לעניין’, שאם יקבלו על עצמם את המשימה אפשר יהיה לסמוך עליהם”.

תשובה לשאלת חודש אפריל: שמו של רופא ההגנה אשר ייעץ בנושא ויטמין A + D  הוא ד”ר יוסף קוט.

זוכה שאלת חודש אפריל: תומר לוקר מירושלים

שאלת חודש מאי: אילו קליעים ייצרו במכון איילון?

היכנסו לדף הפייסבוק של מכון איילון בפייסבוק ושלחו את התשובה הנכונה.

בידידות,
רני אורן
וצוות מכון איילון

הישארו מעודכנים

    חדשות ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.