חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

חדשות המועצה

מהנעשה במכון איילון - דוח יולי 2018

פורסם: 5.8.2018

לידידינו שלום
בחודש יולי הגיעו למכון איילון תיירים רבים ובניהם בלטו משפחות רבות ממקסיקו. משרד רוה”מ ערכו יום עיון וסיור.

ביוזמת טל בן נון הגיעה רב גונדר עו”ד עפרה קלינגר נציבת בתי הסוהר עם הסגל הבכיר לסיור ויום עיון בחדר האוכל המשוחזר.

משרד התחבורה ערך כנס בבית המשלחות בו השתתפו מנכ”לי המשרד ועובדים נוספים.

בשעה טובה עיריית רחובות אישרה את בקשת הבינוי למדרגות החרום.

ברכות למיכל לפידות בהצטרפות כעובדת חודשית למשפחת מכון איילון והמועצה לשמור אתרי מורשת בישראל. מיכל תעסוק בשיווק ובקשר של המכון עם בתי ספר, פיתוח תוכניות הדרכה ובשיבוץ המדריכים והכשרתם, אנו מאחלים לה בהצלחה.

***

ותשמעו סיפור:
כיצד שלמה הלל “מצא” את מכון איילון, מתוך ספרו “רוח קדים”

המשך מהגיליון הקודם

הייתי אז חבר כנסת וזימנתי את עצמי לבקר אצל מנכ”ל התעש מיכאל שור. הכרתי את מיכאל מאז התחלנו בהקמת “מכון איילון” ב–1945. הוא התמנה ע”י התעש לעמוד בקשר עם “מכון איילון”, והיה בא והולך בקביעות מביא ומוציא. ידענו כי שמו מיכאל, אך באותם הימים לא היה מקובל לשאול לשם משפחתו של אדם, ומאחר שעמד לרשותו טנדר יפה, קראנו לו “מיכאל הטנדר”. עתה מסתבר לי כי מיכאל הטנדר הוא מיכאל שור, המכהן כמנכ”ל התעש. מיכאל הסכים, בהיסוס מה, לשלוח כמה מאנשי התעש לבדוק מה קורה ב”מכון איילון” וגם לגול את המכסה מפתח הכניסה למכון.

צריך היה לבקש ממכון ויצמן לוותר על אחיזתו במקום, כדי להפכו לאתר לאומי. אפרים קציר, נשיא המדינה הרביעי ומבכירי מכון וייצמן הבטיח לעזור, ועשה כמיטב יכולתו, בנפש חפצה. הוא הפנה אותי לגוף חדש דאז, המועצה לשימור אתרים, וגם עזר לגייס את התרומה הראשונה לשימור המקום. יהודה דקל, יו”ר הוועד המנהל של המועצה לשימור אתרים, ויוסי פלדמן, המנכ”ל, אימצו בהתלהבות את “מכון איילון”, והם גם אימצו אותי להיות פעיל בשורות המועצה. את יהודה דקל הכרתי והוקרתי כאחד האנשים המרכזיים במעשי ההתיישבות בארץ, אך בפגישתנו הוא גם הזכיר לי עבר משותף לשנינו, תלמידים בגימנסיה “הרצליה” בתל אביב, בוגרי תנועת הצופים. אני מקבוצת “הצופים א”, ממקימי “מכון איילון” וקיבוץ מעגן מיכאל, הייתי בא לחבורתו של יהודה לשכנע אותם שעל בוגרי תנועת הצופים להתמיד במעשה ההתיישבותי-חלוצי שאנו התחלנו בו. עתה הגיע העת שהוא ידריך אותי ברזי שימור אתרים, ובחובה המוטלת עלינו
לשמר אתרים בעלי ערך היסטורי ואנושי, שעומדים בפני סכנת הרס ושכחה, בכל רחבי הארץ. ואכן, “מכון איילון” נוקה, שופץ ושומר – מעט בזכותי והרבה בזכות המועצה לשימור אתרים – בהנהגת יהודה דקל, יוסי פלדמן ואנשים טובים. הם גם גייסו אותי לשמש כנשיא המועצה, תפקיד שאני ממלא בשמחה ובגאווה מאז שנת 1993.

תשובה לשאלת חודש יולי: למכון איילון הובאו מפולין 12 מכונות לייצור כדורים

זוכת שאלת חודש יולי: תמרה שטייבר

שאלת חודש אוגוסט: כיצד כונו אנשי הקיבוץ שלא ידעו על קיומו של המפעל?

היכנסו לדף של מכון איילון בפייסבוק וענו נכונה

בידידות,
רני אורן
וצוות מכון איילון

הישארו מעודכנים

    חדשות ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.