חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

חדשות המועצה

"משב תרבות" באתרי מורשת - שבוע שכולו הצדעה לאתרי המורשת ולאמני ישראל

פורסם: 20.12.2023

“משב תרבות” באתרי מורשת

שבוע שכולו הצדעה לאתרי המורשת ולאמני ישראל

עשרות מופעים ואירועים ללא תשלום – 31-24 בדצמבר

בשבוע האחרון של חודש דצמבר 2023 מובטחת לכולנו חגיגה של פעילויות תרבות ללא תשלום בעשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ * בא לכם על מופעים עם זמרות וזמרים ישראלים? אתם בעניין של סדנת סריגה, פסיפס או טוויה? או אולי הרצאות, שיח עם סופרים, סיורים והדרכות? משרד התרבות והספורט, המועצה לשימור אתרים ומשרד המורשת שמחים להעניק לכם, מכל הלב, את “משב תרבות” – שבוע גדוש של אירועים שיחממו לנו את הלב

מחווה מרגשת לתושבי ישראל פרי שיתוף פעולה של משרד התרבות והספורט, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ומשרד המורשת: בשבוע האחרון של השנה האזרחית, בין התאריכים 31-24 בדצמבר, י”ב-י”ט בטבת תשפ”ד, יוכלו הישראלים, מכל קשת הגילים, לקחת חלק ב“משב תרבות באתרי המורשת” – עשרות אירועי תרבות – שירה, ספרות ותיאטרון – שיתקיימו באתרי מורשת בכל רחבי ישראל. כל האירועים יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

הרעיון מאחורי שבוע מיוחד זה הינו להחזיר לפעילות אתרי מורשת בכל הארץ – שחלקם הגדול שבת מפעילות מאז פרוץ המלחמה – לספק עבודה לאמני ישראל מתחומי התרבות השונים, שגם פרנסתם נפגעה קשה עקב המצב, וכמו כן לתרום לשיפור מצב הרוח הלאומי.

במסגרת שבוע “משב תרבות” ייפתחו אתרי המורשת לציבור הרחב ללא תשלום ויקיימו, בנוסף להדרכות, מגוון פעילויות – מופעי מוסיקה עם חמי רודנר, ג’ימבו ג’יי, מני בגר, דורי בן זאב, יואב קוטנר ואחרים, הצגות ומופעים לכל המשפחה, התנסות במלאכות עתיקות ויצירה, סדנאות אמנות פלסטית, ערבי שירה בציבור ומפגשים עם סופרים ומשוררים.

עוד במהלך השבוע: סדנת מלאכות עתיקות בבוסתן בית ילין במוצא, קבלת “שבת ישראלית” לתושבים מפוני הדרום, מופע שירה באתר חומה ומגדל בתל עמל, סדנת פסיפס בעיר העתיקה, שירת בקשות חלאבית במוזיאון האיסלאם ופעילויות רבות אחרות.

הפירוט המלא של אירועי “משב תרבות באתרי המורשת” באתר המועצה לשימור אתרים

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: “במסגרת מדיניותי להנגיש תרבות בעת הקשה הזאת, ומתוך רצון לאפשר לאמנים הוותיקים, לסופרים וליוצרים מקורות הכנסה נוספים, משרדי, יחד עם משרד מורשת, משיקים את מיזם “משב תרבות באתרי מורשת”, שבו יתקיימו עשרות מופעים באתרי המורשת השונים. התרבות היא משב רוח בכל עת, וביתר שאת בעת הזאת”.

 עמרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל: “גם בעתות מלחמה, המוזות אינן שותקות. אנחנו שמחים לפתוח בפני תושבי ישראל את אתרי המורשת המיוחדים והנפלאים שלנו, המציגים את הסיפור הציוני ואת הדרך שעברנו עד להקמת המדינה. שבוע מיוחד זה הינו חלק מהזדהותנו עם חיילי וחיילות צה”ל ואנשי כוחות הביטחון, עם משפחות החטופות והחטופים ועם תושבי הדרום והצפון כולם. מחכים לכם באתרי המורשת”.

לפרטים נוספים:

אדל נתן-  adele@isebz.com I 054-2373157

יפעת שומרוני-  052-8743030  ifat@isebz.com   

 

הישארו מעודכנים

    חדשות ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.