חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

המוזיאון ההיסטורי ערד

“ביקשנו להקים עיר חדשה במדבר, עיר מודרנית, שתהווה מעצם הקמתה ומיקומה גורם שישנה את פני החבל כולו… ככל שפנינו מזרחה, כן נתגלו לעינינו נופים נהדרים ביופיים… היינו שיכורים מהנוף, מהאוויר היבש והצלול ומהרגשת הבראשיתיות. בעיני רוחנו ראינו את העיר כבפטה-מורגנה, על בתיה, מגדליה, רחובותיה המוריקים והמוצלים…”

כך אמר בזמנו לובה אליאב, מקים חבל ערד. בשנת 1960 החליטה ממשלת ישראל להקים עיר חדשה במזרח בקעת ערד, שתיקרא “ערד”. כשנתיים לאחר מכן עלו לשטח המתיישבים הראשונים. הייתה זו העיר המתוכננת הראשונה בארץ, והיא מהווה אף דוגמא מוצלחת לאופן הקמתה של עיר חדשה. מיקומה של העיר, בסיסה הכלכלי והרכב אוכלוסייתה, נקבעו לאחר סקרים מוקדמים ותכנון, במטרה להקים ישוב עירוני המותאם לאזור מדברי, שנתוני הפתיחה שלו יהוו בסיס להצלחה עתידית.

המוזיאון ההיסטורי מספר – במוצגים, בקול ובצליל – את סיפורה המופלא של הקמת העיר ערד בשנות ה-60. המיצגים השונים ברחבי המוזיאון מתארים את אופייה המיוחד של העיר – התכנון, ההקמה, ההווי, התרבות והמרקם החברתי שנולד והתפתח במרוצת השנים. הביקור מתאים לגילאי 10 ומעלה.

אל תוותרו: הסרטון המציג את השנים הראשונות של העיר – בנייה, אכלוס, תעסוקה, חינוך ועוד.

במיוחד לילדים: מסך מגע המשמש כחידון טריוויה בנושאים הקשורים לערד והסביבה.

הידעת? בשנת 1962 מגיעים לערד מתיישביה הראשונים, אך מעניין לגלות כי עוד בשנת 1921 היה ניסיון להקים ישוב באזור תל ערד, על ידי חיילים משוחררים מהגדודים העבריים. ניסיון זה נחל כישלון.

 

צור קשר עם האתר

    שעות פעילות ושפות הדרכה

    אירועים, חדשות ומאמרים

    המוזיאון ההיסטורי ערד

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.