חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מבנים היסטוריים – רעננה

לעתים יש לחדד את הראייה כדי להבחין בימי העבר. זה בדיוק התפקיד שלקחו על עצמם המרכז ללימודי תולדות רעננה ומוזיאון חדר ראשונים, העורכים סיורים חווייתיים במתחמים היסטוריים שבהם מצויים המבנים הראשונים של העיר.

המושבה הוקמה באפריל 1922 על ידי חברת אחוזה מניו יורק, ורחובה הראשון נקרא על שמה. בצדי רחוב זה ממתין לכם המתחם ההיסטורי של העיר, ובו מרוכזים מבניה הציבוריים הראשונים. מרחב זה כולל את בית העם שנוסד ב-1925 וכלל מזכירות, מרפאה, בית כנסת, בית ספר, גן ילדים, דואר, אולם אספות, חדר תרבות ומקום התכנסות לוועד המושבה. עוד באזור: בית הכנסת שנחנך בסוף שנות ה-30 ומשמש את תושבי רעננה עד היום, בריכות המים ומגדל השמירה, בית הספר העממי שפעל משנת 1933 וכן המרפאה – מבנה משנות ה-30 שבו ניתן תחילה שירות רפואי חינם. הוא שירת לאורך שנים רבות את המושבה, וכיום משמש המבנה את משרדי העירייה.

לא לוותר: סיורים במבניה הראשונים של המושבה – מסע בזמן אל האנשים, הסיפורים והאתרים תוך מפגש תיאטרלי עם דמויות ססגוניות מן העבר (בתיאום מראש).

במיוחד לילדים: הדרכה פעילה, הדרכה מומחזת ודפי פעילות שיסייעו לקטנים לראות את ההיסטוריה המקומית באור אחר.

הידעת? בתחילה נקראה המושבה “רענניה” ורק בהמשך שונה שמה ל”רעננה”. ערביי הסביבה כינו אותה “אמריקייה”, מאחר שרוב תושביה היו דוברי אנגלית.

צור קשר עם האתר

    שעות פעילות ושפות הדרכה

    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.