חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל, חיפה

חיפה, 11 באפריל, 1912. חזונו של פאול נתן, מייסד חברת “עזרה” של יהודי גרמניה, מתגשם בטקס הנחת אבן הפינה למוסד חינוכי טכנולוגי חדש – הטכניקום.

נתן ביקש להקים מוסד לימודי שיכשיר עובדים יהודים בתחומי הטכנולוגיה, יתרום לשיפור מצבם של יהודי הארץ תחת שלטון האימפריה העות’מאנית הנחשלת ויעודד את עלייתם של יהודים נוספים. האדריכל שנבחר למבצע היה אלכסנדר ברוולד ולמנהל המקומי מונה ד”ר שמריהו לוין.

עקב פרוץ מלחמת העולם הראשונה נדחתה התוכנית. הגרמנים, הטורקים והבריטים השתמשו במבנים למטרות אחרות, מבתי מטבחיים עד בית חולים.

רק ב-6 בפברואר 1925, עם שישה מורים, 16 תלמידים ושתי מחלקות (ארכיטקטורה והנדסה אזרחית) נערך טקס החנוכה. ב-1965 עברו רוב הפקולטות למתחם הטכניון בנווה שאנן, וב-1984 הוקם המוזיאון.

הביקור יחשוף אתכם להיסטוריה מרתקת ולאדריכלות יוצאת דופן, בצד תערוכות בנושאי מדע, טכנולוגיה וחלל. עוד במקום: פארק אטרקציות מדעי וסינמטריקס – קולנוע רב-חושי בתלת-ממד.

אל תוותרו: לפני הביקור מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט באשר לתערוכות חדשות ופעילויות מיוחדות.

במיוחד לילדים: בשבתות ובחופשות נערכות לעתים פעילויות מיוחדות, הדגמות מדעיות, משחק “בלשי מדע” ופעילויות בתחומי השימור, המורשת וההיסטוריה של המקום.

הידעת? הוויכוח על שפת הלימוד בטכניקום, שזכה לכינוי “מלחמת השפות”, גרר תגובות נזעמות ביישוב היהודי, כולל התפטרותו של ד”ר שמריהו לוין. לבסוף נכנעה חברת “עזרה” והודיעה על שינוי שפת הלימוד מגרמנית לעברית. והטכניקום? הוא שינה את שמו ל”תכניון” – חידוש של חיים נחמן ביאליק, על בסיס המילה העברית “תוכן”. רק ב-1945 שונה השם ל”טכניון”.

 

צור קשר עם האתר

    שעות פעילות ושפות הדרכה

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית, ערבית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות פתיחה ימים א'-ד' 15:00-10:00, שישי 13:00-10:00, ה' ושבת 17:00-10:00, בחגים ובעונות האביב והקיץ שעות הפתיחה מתארכות עד 19:00. בהזמנות מיוחדות של קבוצות אפשר לפתוח את המוזיאון גם בשעות אחרות ולקיים פעילויות ערב ולילה באירועים מיוחדים כגון ימי הולדת, בר/בת מצווה, חתונות, אירועים משפחתיים/קבוצתיים/כיתות בתי ספר ועוד.

    מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל, חיפה

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.