חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון בית אוסישקין

מוזיאון בית אוסישקין של החברה להגנת הטבע, אשר בקיבוץ דן, הוא מרכז לטבע ונוף הייחודיים והמרהיבים של אצבע הגליל: עמק החוּלה, ארץ-מקורות-הירדן, הגליל, הגולן והחרמון. היוזמה להקמת המוזיאון באה בעקבות התכניות לייבוש החוּלה בראשית שנות ה-50, מתוך חשש שהתעורר, שמא יעלם חלק מהנוף ומעולם החי והצומח של החוּלה עם ייבושה.

המוזיאון הוקם בידי חברי קיבוץ דן בראשותו של אלימלך הורביץ, והמימון להקמתו הושג בעזרת קק”ל, כמפעל הנצחה לזכרו של מנחם אוסישקין, שעמד שנים רבות בראש הקרן. לשם כך תוכנן בידי הארכיטקט-אמן ליאופולד קרקואר מבנה אבן ייחודי ומרהיב. כיום מנוהל המוזיאון בידי החברה להגנת הטבע, בעזרת המועצה האזורית הגליל העליון, משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט.

התצוגות במוזיאון מתמקדות בשני נושאים עיקריים: אגן החולה ועולם החי והצומח של האזור כולל החרמון, הגולן, הגליל העליון והמזרחי, ומקורות הירדן.

במוזיאון מוצגות דיורמות (תצוגות תלת ממדיות) של סביבות חיים המייצגות בתי גידול אופייניים לאזורים הנ”ל וכן נושאי לימוד כמו התאמה מורפולוגית של בעלי החיים לסביבתם, הבעיות האקולוגיות העיקריות שנוצרו בעקבות ייבוש החולה והניסיונות של השיקום בטבע תוך כדי התחשבות והתפשרות בין ערכי הטבע לבין פעילות האדם באזור. סביב ובין הדיורמות מוצג אוסף פוחלצים עשיר ביותר של עולם החי הגלילי, חדר מיוחד מוקדש לגיאולוגיה של החרמון והגולן.

נדידת הציפורים באזור והכרת המינים: היציבים, החורפים, המקייצים ועוברי אורח. נוסף על תצוגות סיסטמתיות של רוב קבוצות בעלי חיים באזורנו, במוזיאון מבחר פעילויות ומשחקים המותאמים לתלמידים מגילאים שונים, מגיל הגן ועד סוף בית ספר תיכון. בנוסף, ניתנות הדרכות למוסדות להשכלה גבוהה ולמבוגרים, ההדרכה ניתנת על ידי צוות המוזיאון.

מומלץ לשלב ביקור במוזיאון עם סיור בתל דן הסמוך, ואו בשמורת החולה. ניתן לצפות במופע אור קולי הקושר את טבע החרמון אל מקורות הירדן, ארץ ירדן וחרמונים, הקושר את אזור הנחלים בצפון עם משק המים הכללי של מדינת ישראל. ניתן לצפות בסרטים קצרים שעוסקים בטבע, שימור ובאצבע הגליל. הביקור במוזיאון הוא פתיחה או סיכום של כל טיול באזור עמק החולה, מקורות הירדן החרמון הגולן והגליל העליון המזרחי. זהו גם הקצה הצפוני של שביל ישראל, נקודת הזינוק/ סיום למסע.

להרשמה לחצו

צור קשר עם האתר

    שעות פעילות ושפות הדרכה

    • א‘ - ה‘:
      09:00 - 15:00
    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית, ערבית
    • מתאים לילדים בגיל 10-3:
      כן
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      ימים שישי ושבת - בתיאום מראש, לקבוצות בלבד

    אירועים, חדשות ומאמרים

    מוזיאון בית אוסישקין

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.