חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אמץ אתר היסטורי

בית הספר זיו רעננה אימץ את היער הקטן

58 תלמידי בי”ס זיו אימצו את “היער הקטן” שבסוף הרחובות רמב”ם, ברנר, ארלוזרוב, אשכול וקזן. “היער הקטן” הוא חורשת אקליפטוסים נעימה ומוצלת, שבעבר הייתה בו ביצה. ילדי רעננה, שאז הייתה מושבה, היו נוהגים לבלות שעות רבות ביער במשחק ובהשטת רפסודות וגיגיות בביצה. לימים, יובשה הביצה, אך “היער הקטן” המשיך להיות מקום בילוי ומשחק לילדי רעננה. צביקה גפנוביץ’, תושב העיר, שיתף את הילדים בזכרונות ילדותו מ”היער הקטן”.

ביום השיא הגיעו התלמידים ליער ושיחקו ב”משחקים של פעם”, כמו “חמש אבנים”, גומי”, קפיצה בחבל וכן, השטת סירות מנייר בגיגיות מים. בנוסף, אירחו תלמידי כיתות ד’ את תלמידי
כיתות ב’ מבי”ס “זיו”, ששיחקו יחד איתם במשחקים השונים.

מה היה לנו?
סיור במוזיאון לתולדות רעננה והיכרות עם חיי המתיישבים הראשונים
סיור ממונע ברחבי רעננה להיכרות עם אתרים היסטוריים בעיר
סדנה בנושא שימור אתרים
הרצאה מפי תושב רעננה שסיפר על זכרונות ילדותו מ”היער הקטן”
יום שיא משותף לכל בתי הספר בעיר, בו שיחקו הילדים ב”משחקים של פעם” ב”יער הקטן” ואירחו את תלמידי כיתות ב’ מבית-ספרם
***
אמץ אתר עירוני – רעננה

בעיר רעננה פועל בקרב תלמידי כיתות ד’ מיזם עירוני המכונה “אמץ אתר- סיפורה של מושבה”. כל בתי הספר היסודיים בעיר בוחרים אתר הסמוך לבית הספר, לומדים את ההיסטוריה שלו, נפגשים עם ותיקי העיר או אנשים שפעלו בו, וחוקרים במשך השנה את עברם של רעננה ושל האתר. ביום השיא, המתקיים סמוך ליום הולדתה של רעננה, מציגים התלמידים את האתר בפני תלמידים צעירים מהם ובפני הקהילה. הצגת האתר נעשית באמצעים חווייתיים, כגון: המחזה, משחק הפעלה, מצגת, תערוכה, המחשה באמצעות כלי עבודה של פעם, כיבוד האורחים במאכלים אופייניים לתקופה ועוד.

מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מלווה ותומכת במאות מיזמים המתקיימים מדי שנה בכל רחבי הארץ. הפרויקט מופעל בסיוע אגף מורשת במשרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט.

רוצה לאמץ אתר?

    פרויקטי אמץ אתר נוספים