חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אמץ אתר היסטורי

בתי הספר אגם ושקד אימצו את גן הריחות והצלילים

כבכל שנה, משתפים תלמידי בית ספר שקד פעולה עם תלמידי בית ספר אגם המיועד לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. לאחר שעברו שיחת הכנה עם יועצת בית ספר אגם, החלו תלמידי שקד לפקוד את בית ספר אגם ולקיים בו פעילויות משותפות עם תלמידיו. הנושאים שנבחרו: פרחי חורף, פירות הדר ושותפות ביום השיא שהתקיים בגן הריחות והצלילים. שני בתי הספר קיבלו מהמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל זו השנה השנייה ברציפות תעודת “בית ספר נאמן שימור”.

מה היה לנו?
פעילות יצירתית משותפת בנושא פרחי החורף
הכרת פירות הדר והכנת מיץ מתפוזים, קלמנטינות, אשכוליות ולימונים.
הכנות ליום השיא של “אמץ אתר” מפגש משותף לאיסוף עלים, ייבושם
והכנת סימניות.
השיתוף, השמחה, החיוך והקבלה היו מעבר למצופה.

***
אמץ אתר עירוני – רעננה

בעיר רעננה פועל בקרב תלמידי כיתות ד’ מיזם עירוני המכונה “אמץ אתר- סיפורה של מושבה”. כל בתי הספר היסודיים בעיר בוחרים אתר הסמוך לבית הספר, לומדים את ההיסטוריה שלו, נפגשים עם ותיקי העיר או אנשים שפעלו בו, וחוקרים במשך השנה את עברם של רעננה ושל האתר. ביום השיא, המתקיים סמוך ליום הולדתה של רעננה, מציגים התלמידים את האתר בפני תלמידים צעירים מהם ובפני הקהילה. הצגת האתר נעשית באמצעים חווייתיים, כגון: המחזה, משחק הפעלה, מצגת, תערוכה, המחשה באמצעות כלי עבודה של פעם, כיבוד האורחים במאכלים אופייניים לתקופה ועוד.

מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מלווה ותומכת במאות מיזמים המתקיימים מדי שנה בכל רחבי הארץ. הפרויקט מופעל בסיוע אגף מורשת במשרד ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט.

 

רוצה לאמץ אתר?

    פרויקטי אמץ אתר נוספים