חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

אתרי מורשת

מוזיאון בית המאירי בצפת

בשיפולי הרובע היהודי העתיק בצפת ניצב בית אבן היסטורי בן שלוש קומות, כשבכל קומה מבוכים ומעברים משונים הטומנים בחובם את סיפור חייהם של היהודים בצפת ב-200 השנים האחרונות. עולמה של הקהילה היהודית על פלגיה ועדותיה מועבר דרך סיפורם המרתק של זקני צפת, דרך חפצי לבוש וריהוט, כלי בית, מלאכה וקודש, כשהכל מעשה ידיו של איש אחד – בן צפת, יחזקאל המאירי (1934-1989), שהקים בעירו האהובה מוזיאון ייחודי לצפת ולאנשיה.
 
מה באתר: במוזיאון תשעה חללי תצוגה. המבנה הוא אחד השרידים היחידים מבתי הגרעין העתיק בצפת. קומותיו ומפלסיו נבנו בתקופות שונות ולצרכים שונים. בקומה התחתונה שרדו מבני מגורים ומקווה טהר מהמאה ה-16, אשר עץ תאנה גדול פרץ וצמח מבין כתליו. בבית שני אולמות גדולים ששימשו באמצע המאה ה-19 את בית הדין הרבני הספרדי. מעל האולמות שוכן מבנה בית הספר לבנים שהוקם בסוף המאה. בין החצרות והכוכים בורות מים חצובים ודליות גפן עתיקות.
 
לקהל הרחב: תכניות מגוונות ומותאמות בשעות גמישות, בתיאום מראש. שיאו של הביקור: מפגש עם “זקני צפת”, המגולמים על ידי מדריכים שחקנים. ניתן להזמין סיורים ברובע העתיק, אירועים משפחתיים ועוד. למבקרים הבודדים ניתנת הדרכה קצרה לסיור עצמי במוזיאון.
 
לילדים: ניתן לרכוש חוברת הפעלה לחוקרים הצעירים, אשר תלווה את הילדים בין חדרי המוזיאון.
 
המחברות של כרסנטי – הפקת מקור של המוזאון.
מוזיאון “בית המאירי” גאה להציג את המחזה: המחברות של כרסנטי שבע מחברות, שכתבה חסונה כרסנטי (1899 – 1979), לעת זקנתה, שמורות לבקשתה האחרונה בארכיון “בית המאירי”, למען פרסומם כספר זיכרונותיה. כתבי-יד אלה עדיין לא ראו אור. עתה, אנו מבקשים לתת להם במה ולראשונה, להציג מתוכם פרקים נבחרים מחייה הסוערים של חסונה כרסנטי, בת הישוב הישן של צפת מראשית המאה שעברה.
המחזה, “המחברות של כרסנטי”, בביצוע השחקנית רינה לביא, מתבסס כולו על מחברות אלה, והוא רוקם לנגד עינינו עלילה שובת – לב, המתרחשת על רקע האירועים ההיסטוריים שפקדו את העיר באותם זמנים. מנקודת מבטה ובשפתה הייחודית של המספרת, מתגלה דמות של אישה רבת מעשים, המעיזה לפעול כנגד המוסכמות של זמנה, ובנחישות להזיז אבן ועוד אבן, מהחומות שהקיפו אותה כל חייה.
המחזה מוצג באולם המרכזי של המוזיאון, שמהווה תפאורה מרשימה לדרמה סוחפת ומטלטלת.
חוויה שאסור להחמיץ.

צור קשר עם האתר

    מוזיאון בית המאירי בצפת

    • שפות הדרכה:
      עברית, אנגלית, רוסית
    • טלפון:
    • דוא''ל:
    • הערות:

      שעות וימי פעילות:

      שני - חמישי 14:30-08:30

      שישי וערבי חג 8:30 - 13:30 - בתיאום טלפוני בלבד

      מוזיאון בית המאירי, רחוב קרן היסוד 158, צפת

    מוזיאון בית המאירי בצפת

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.