חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תרומה לפרויקט

מחנה המעפילים עתלית - אתר מורשת לאומי

מחנה המעפילים נמצא בסמוך לכביש החוף מצפון ליישוב עתלית. המחנה הינו אתר לאומי ומשמש כמרכז חינוכי ללימוד מורשת ההעפלה. במחנה נכלאו מעפילים שנתפסו לאחר מאבק עם הבריטים בעת עלייתם לארץ ישראל בדרכי הים והיבשה וכן פעילי היישוב שנאבקו בשלטון הבריטי, ביניהם לוחמי אצ”ל, לח”י ועצורי “השבת השחורה”.

מה באתר: שיקום ושחזור של מחנה המעצר הבריטי על גדרות התיל, מגדלי השמירה, צריף המיון, צריף החיטוי וצריף המגורים שבו; הקרנת סרט על פריצת הפלמ”ח למחנה באוקטובר 1945; “בנתיבי העפלה” – מאגר מידע ממוחשב המכיל את שמותיהם של מעפילים, פעילי העפלה ומתנדבים, וכן מידע מקיף הנוגע לתקופת ההעפלה בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ; אונייה בה עורכים סיור חווייתי להדמיית מסע בים הממחיש את התלאות שעברו המעפילים בדרכם לארץ ישראל.  לקהל הרחב מהארץ ומחו”ל מתקיימים  סיורים מודרכים בין גדרות התיל וצריפי המחנה, מפגש מרגש עם עדויות במאגר המידע הממוחשב וביקור חווייתי ומרגש באונייה המדמה אוניית מעפילים.

פרויקטים לפיתוח באתר: אתר לאומי זה נמצא בתנופת פיתוח מתמדת והמעוניינים יכולים להצטרף ולתרום לאחד מהמיזמים הבאים: ארכיון המידע הממוחשב הכולל איסוף עדויות של מעפילים ופעילי עלייה, הקמת מרכז כינוסים לזכרם של חללי ההעפלה, שדרוג צריף המגורים, שחזור צריף חדר האוכל ועוד.

 
לפרטים נוספים ולתרומות למחנה המעפילים עתלית ניתן לפנות בדוא”ל: noa.gefen@shimur.org.il
 
 
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.