חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

קחו חלק

רחוב הרב קוק בירושלים - הרס מבנה היסטורי

מחוז ירושלים
01.07.2008

צילומים: איילה גלדמן – צוות תכנון ירושלים

 

ביום חמישי, 31.7.08, נהרס בניין היסטורי ברחוב הרב קוק בירושלים. מדובר במבנה היסטורי משנות ה-20 של המאה הקודמת, שמהווה בניין משמעותי בהיסטוריה של החינוך בירושלים, ושימש כבית יתומים של הרצברג. בשלב מסוים שימש כבית ספר למל בגרסתו השנייה לאחר שעבר מהעיר העתיקה, ולאחרונה הוא שימש את בית הספר אנקורי ללימוד לבגרויות.

המבנה ההיסטורי שכן במרכז העיר, כחלק ממכלול של מבנים לשימור, צמוד לחצר הרב קוק, אתר שימור בפני עצמו, וליד בית אנה טיכו, מכללת הדסה ועוד מבנים רבים ומיוחדים ברחוב הרב קוק וברחוב הנביאים, השוכנים במתחם הייחודי במרכז העיר. 

המבנה מסומן לשימור מאז שנת 1968, והריסתו מהווה פגיעה חמורה במרקם הייחודי של המתחם במרכז העיר. השטח המדובר נמכר ליזם פרטי על ידי עיריית ירושלים כשבתכנון פרויקט גדול, ככל הנראה של שני בניינים בני 8 קומות או יותר.

אנו, במועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, מזועזעים מההחלטה על הריסת הבניין ומביעים את תמיהתנו על כך שמבנה שהומלץ לשמרו על ידי הוועדה לשימור בעירייה והיה מסומן לשימור במשך שנים, שונו התב”ע ותכניות הבינוי מבלי שזה הובא לידיעתנו ולידיעת הציבור. מדיניות השימור בירושלים תמוהה להפליא בכך שדווקא מקומות שסומנו לשימור על ידי הוועדה העירונית, נהרסים בזה אחר זה בגלל אינטרסנטים ובכך מוחקים את אופייה המיוחד של העיר. לפיכך אנו דורשים שתיפתח חקירה בנושא, כיצד התנהל הטיפול בתיק זה ולהסיק את המסקנות המתבקשות.

מעוניין לקחת חלק?

    מאבקים ציבוריים נוספים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.