חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

מאמרים

סיכום שבוע שימור אתרים 2014 בראש העין

  • 3.6.2014
  • |
  • רינת שגיא
  • |
3.6.2014
במסגרת שבוע שימור אתרים הנהדר המתקיים מדי שנה בחודש מאי ברחבי הארץ, יצאו כל תלמידי כיתות ד’ בראש העין הלומדים במסגרת תכנית הלימודים השנתית על “היישוב שלי”, לסיור לימודי בגרעין ההיסטורי של העיר. אליהם הצטרפו גם חברי מועדוני הגיל השלישי.

ב-12, 14 וב-15 במאי יצאו כל תלמידי כיתות ד’ משבעה בתי ספר יסודיים לביקור באתרים נבחרים. בכמה מן התחנות המתינו תושבים ותיקים שסיפרו למבקרים מחוויותיהם ומזיכרונותיהם מראשית היישוב. במפעל הטבק למשל, אירח את המבקרים אחד מבעלי המפעל שפועל בעיר ברציפות מראשית שנות ה-50.

בכל אתר המתינו למסיירים משצ”ים (מדריכי של”ח צעירים) מחטיבות הביניים “גוונים”, אולפנת “זבולון” ו”עתיד”, שהעניקו למבקרים הסבר על המקום. פשצי”ם (פרחי של”ח צעירים) הובילו את הקבוצות מתחנה לתחנה. גם מתנדבי הארכיון ההיסטורי השתתפו וסייעו בתפעול האירוע. 

מוקדי הסיור היו בית מורשת יהדות תימן, מגדל השמירה ברחוב אבן גבירול, הקולנוע, בית “הפועל”, המפעל לטבק, בית הכנסת “אלבום”, וכן מבנה מתקופת המנדט ששימש כמאפייה ומפעל לשמיכות.

יסכה רווה, מנהלת הארכיון ההיסטורי והמרכז לתיעוד ראש העין: “הצלחנו לשלב בתכנית הלימודים ביקור באתרים עירוניים נבחרים, והכוונה היא להפוך את האירוע למסורת”.

 
 

הישארו מעודכנים

    מאמרים ועדכונים אחרונים
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.