חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תפריט תכניות חינוכיות מספר 15522 במערכת גפ"ן

בית האוסף "קיבוץ של פעם" ביד מרדכי

התוכנית: חוויה קיבוצית

כיתה: א’, ב’, ג’

טקסט: בביקור יכירו התלמידים דרך החפצים שהיו וכבר אינם את סיפור הקיבוץ אז והיום, יכירו מושגים כמו “החינוך המשותף”, “הלינה המשותפת, בית הילדים, מנשקה, גיוסים, כולם באים לידי ביטוי בתצוגה

עלות הפעילות: 20 ₪

הערות: סדנה: “חפצים מספרים” -הכרת חפצים נוסטלגיים ומקביליהם כיום. הכיתה מתחלקת לקבוצות של 5 תלמידים בכל קבוצה. כל קבוצה מקבלת מספר חפצים מפעם. בשלב הראשוני על התלמידים לגלות מה שם החפץ ושימושו. בשלב השני על התלמידים לכתוב מהו החפץ המקביל כיום. (לדוגמא פרימוס, מכשיר לחימום ובישול אוכל- מקבילו כיום כיריים המופעלות על ידי גז). כל קבוצה מציגה חפץ אחד ומקבילו לשאר החברים ומקיימים שיח משותף- מה ניתן ללמוד על החיים בעבר דרך החפצים? האם אפשר להבין את השימוש בחפץ רק דרך ההתבוננות בו? מה מספרים לנו משחקי הילדים, הספרים והתקליטים על חיי הילדים בעבר? האם הם דומים לחיינו?
עלות: 350 ש”ח.
סדנה: היכרות עם ענפי הקיבוץ- בנסיעה בעגלה רתומה לטרקטור נסייר יחד ברחבי הקיבוץ, הנהג הנאמן שלנו הוא גם מדריך ובמהלך הנסיעה נשמע הסברים אודות ענפי הקיבוץ שלנו- הרפת, הפרדסים, השכונות החדשות, נראה את בתי הספר ועוד….
עלות: 500 ש”ח.
סדנה: בית הדבש והדבורה- זהו סיפור על חקלאות שהתחילה את דרכה מרעיון של אישה אחת בשם לוסיה פרידמן. בביקור נלמד על עולם הדבורים, נצפה בפתיחת כוורת פעילה דרך קיר זכוכית ונלמד על מכוורת יד מרדכי, המכוורת הכי גדולה בארץ.
עלות הסדנה 750 ש”ח

 

התוכנית: קיבוצניק ליום אחד

כיתה: ד’, ה’, ו’

טקסט: בביקור יכירו התלמידים דרך החפצים שהיו וכבר אינם את חיי החלוצים, יכירו מושגים כמו “החינוך המשותף”, “הלינה המשותפת, בית הילדים, מנשקה, גיוסים, כולם באים לידי ביטוי בתצוגה

עלות הפעילות: 20 ₪

הערות: סדנה: קיבוצניק ליום אחד- התלמידים יתחלקו ל4 קבוצות. כל קבוצה תקבל כרטיסייה עם שם הענף ומספר משימות לביצוע: ענף הנוי- עליהם לנקות ולסדר את הרחבה מעלים, ענפים ולכלוך, להשקות את כל הצומח ברחבה. ענף הקומונה- לסדר את בגדי העבודה לפי הסדר הבא פלמחניקים בגדי חאקי, שאר הענפים בגדי חלוצים ועוד…, ועדת תרבות- להמציא שיר עם בית ופזמון על הקיבוץ ולעבור בין החברים, לשיר לשמירת המורל הגבוה.
עלות הסדנה 500 ש”ח
הערות: סדנה: היכרות עם ענפי הקיבוץ- בנסיעה בעגלה רתומה לטרקטור נסייר יחד ברחבי הקיבוץ, הנהג הנאמן שלנו הוא גם מדריך ובמהלך הנסיעה נשמע הסברים אודות ענפי הקיבוץ שלנו- הקפת, הפרדסים, השכונות החדשות, נראה את בתי הספר ועוד
עלות: 500 ש”ח.
סדנה: בית הדבש והדבורה- זהו סיפור על חקלאות שהתחילה את דרכה מרעיון של אישה אחת בשם לוסיה פרידמן. בביקור נלמד על עולם הדבורים, נצפה בפתיחת כוורת פעילה דרך קיר זכוכית ונלמד על מכוורת יד מרדכי, המכוורת הכי גדולה בארץ.
עלות הסדנה 750 ש”ח.

 

התוכנית: סיפורו של מקום

כיתה: ז’, ח’, ט’, י’, י”א, י”ב

טקסט: נלמד כיצד הגשימו החלוצים את חלומם להקמת התיישבות שיתופית, מדוע אמצו את שמו של מרדכי אנילביץ’ ומה המשמעות שיצקו לשם זה. דרך חפצי המייסדים יכירו את אורח החיים הייחודי לקיבוץ בעשורים הראשונים לקיום המדינה.

עלות הפעילות: 20 ₪

 

סדנה: “דילמות משדה הקרב”

בסדנה התלמידים ייחשפו לדילמות ערכיות אמיתיות של מקימי ומגיני הקיבוץ בקרב על יד מרדכי וינהלו שיח ערכי על אפשרויות הבחירה שעמדו בפניהם ועל הזיקה של הקיבות למורשתו של מרדכי אנילביץ’.

עלות: 350 ש”ח.

סדנה- “15 שניות”
זה הזמן שיש לתושב הקיבוץ כשהוא שומע אזעקת צבע אדום כדי להגן על היקר לו מכל ולהגיע אל המרחב המוגן.
כשחושבים על הנתון המדהים הזה אי אפשר שלא לתהות:
מה מניע אדם “רציונאלי” משכיל ומבוסס לעזוב את הנוחיות והבטחון של מרכז הארץ ולעבור עם ילדיו אל ישוב בעוטף עזה?
מפגש אישי עם חבר קיבוץ, לשיחה נדירה וגלויה בגובה העיניים.
כיצד ניתן לגור, לנהל שגרה, ולגדל ילדים בצל האיומים החוזרים ונשנים.
ולמה דברים שרואים מכאן, ממש לא רואים משם…
עלות: 350 ₪

 

 

FacebookTwitterShare

צור קשר עם האתר

    פרטי יצירת קשר

    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

    Mail Yeuda dekel