חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תפריט תכניות חינוכיות מספר 15522 במערכת גפ"ן

מוזיאון ההעפלה וחיל הים - חיפה

המוזיאון סיים בימים אלה תהליך חידוש ושדרוג התצוגה והוא פתוח לקהל.

הביקור במוזיאון מתחיל בסיפור ההעפלה – המאבק על זכותנו לעלות לארץ ישראל בין השנים 1934–1948. מאבק המעפילים והיישוב היו מאבני הדרך להקמת המדינה. בתצוגה מסמכים היסטוריים, קטעי עיתונות, צילומים, דגמים אורקוליים וסרטים. אוניית המעפילים “אף על פי כן” משמשת מוצג מרכזי בפרק ההעפלה ובאמצעותה מסופר סיפור ההעפלה כולו.

אגף מיוחד מוקדש לתולדות חיל הים ששורשיו נטועים במפעל ההעפלה. בתצוגת חיל הים צילומים, תעודות, מרשמי קרב, דגמי אוניות, מוצגים מקוריים, נשק ואמצעי לחימה ימיים. בחצר המוזיאון ספינת טילים וצוללת בהן ניתן לבקר.

המוזיאון שייך ליחידת המוזיאונים של משרד הביטחון.

התכנית: בואו נכיר את חיל הים

כיתה: א’, ב’

בפעילות נשמע מהו חיל הים, מתי הוקם, מי הקים אותו ומי היו החיילים הראשונים. נלמד על אניית חיל הים הראשונה, נשחק ונלמד על מבנה האניה וחלקיה, נגלה כיצד אוניות מדברות אחת עם השנייה ונכיר את חיל הים ונבקר בספינת טילים ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

הערות: ניתן להזמין סדנה בתוספת תשלום

התכנית: לגעת בהעפלה – לצלול לחיל הים

כיתה: ג’

בפעילות נשמע מהי העפלה ועל אניית המעפילים המקורית “אף על פי כן”. נלמד על חיי הילדים במחנות המעצר בקפריסין ואיך “עושים מהלימון לימונדה”. נשמע מהו חיל הים, מתי הוקם, מי הקים אותו ומי היו החיילים הראשונים. נגלה כיצד אוניות מדברות אחת עם השנייה ונבקר בספינת טילים ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

הערות: ניתן להזמין סדנה בתוספת תשלום

התכנית: להעמיק בהעפלה – ל”הפליג” בחיל הים

כיתה: ד’, ה’, ו’

בפעילות נשמע מהי העפלה ועל אניית המעפילים המקורית “אף על פי כן” ומעפיליה בשילוב סרט בנושא. נלמד על חיי הילדים במחנות המעצר בקפריסין ואיך “עושים מהלימון לימונדה”. נגלה כיצד הוקם חיל הים ועל שורשיו במפעל ההעפלה. נשחק במשחק משימות מאתגר ומהנה בתצוגת חיל הים ונבקר בסטי”ל ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

הערות: ניתן להזמין סדנה בתוספת תשלום

התכנית: מההעפלה לחיל הים

כיתה: ז’, ח’

בפעילות נכיר את סיפור האוניה “אף על פי כן” מנקודת המבט של המעפילים ואנשי הפלי”ם, נשמע את סיפור ההתנדבות של אנשי הפלי”ם ונלמד על שגרת החיים ודרכי ההתמודדות של המעפילים במחנות המעצר בקפריסין. נשמע על הקמת חיל הים והקשר להעפלה ונלמד על התפתחותו באמצעות משחק דיגיטלי תחרותי. נבקר בספינת טילים ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

התכנית: מחפשים שורשים בהעפלה – טועמים מחיל הים

כיתה: ט’

נלמד על שלוש תקופות ההעפלה תוך התייחסות לנושאי לימוד בהיסטוריה: הצהרת בלפור, המנדט הבריטי, ארגונים במפעל ההעפלה, העלייה היהודית והספר הלבן. נשמע את סיפור האוניה “אף על פי כן” ומעפיליה, נלמד על שגרת חייהם של המעפילים במחנות המעצר בקפריסין, על הקמת חיל הים ושורשיו במפעל ההעפלה, ונבקר בספינת טילים ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

התכנית: מחפשים שורשים בהעפלה – טועמים מחיל הים

כיתה: י’, י”א, י”ב

נלמד על ההעפלה בהתאם לנושאי הלימוד בהיסטוריה כשבמרכז סיפור האוניה “אף על פי כן” ומעפיליה: פעולות וניסיונות הצלה של היישוב היהודי למען יהודי אירופה, המדיניות הציונית בהתייחס לשארית הפליטה ומחנות העקורים, העפלה כחלק מהמאבק להקמת המדינה, עמדת בריטניה בשאלת העקורים וארץ ישראל, עלייה יהודית כנושא במוקד הסכסוך היהודי – ערבי. נלמד על שגרת חיי המעפילים במחנות המעצר בקפריסין, על הקמת חיל הים ושורשיו במפעל ההעפלה, על חיל הים ופעולותיו במהלך מלחמות ישראל ונבקר בספינת טילים ובצוללת.

עלות הפעילות: 16.5 ₪ לתלמיד

FacebookTwitterShare

צור קשר עם האתר

    פרטי יצירת קשר

    מוזיאון ההעפלה וחיל הים - חיפה

    • מיקום:
    • טלפון:
    • דוא“ל:
    • שפות הדרכה:
    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

    Mail Yeuda dekel