חפש:
0
סל קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

תפריט תכניות חינוכיות מספר 15522 במערכת גפ"ן

מורשת צאן ברזל

טקסט אודות האתר: בשנת 2003 – 24 שעות בלבד לאחר שנעל סופית את שעריו של בית המלאכה הירושלמי לסמלים, מטבעות ומדליות שייסד אביו שמואל קרצ’מר מאה שנים לפני כן – הלך לעולמו אומן המתכת אליהו קרצ’מר.

בנו של אליהו, בעז קרצ’מר, חבר קיבוץ צאלים יותר מארבעים שנה, הביא לקיבוצו כמה מאות פריטים – מעט מהאלפים הרבים שיוצרו בבית המלאכה מתחילתה של המאה ה-20 ועד סופה.

בשנת 2018 פתח את שעריו מוזיאון “מורשת צאן ברזל” במשכנו רחב הידיים בקיבוץ צאלים. זהו מוזיאון מרתק המתהדר בעיצוב ייחודי, ובעבודות המתכת המרהיבות שהוא מציג מוטבעת המורשת של כולנו, שלובה בסיפור המשפחתי. כאן תגלו אוסף נדיר של עבודות מתכת, תבליטים, מדליות וסמלים שייצרה משפחת בעלי מלאכה ירושלמית. היצירות המרהיבות, החקוקות בפלדה, מספרות את סיפורן של פלשתינה, הציונות ומדינת ישראל במהלך המאה ה-20 ועד ימינו אנו.

התכנית: סיור בתצוגת עבודות מתכת המספרות את סיפור הציונות, מתקופת המנדט, מאורעות, מחתרות. מלחמת העצמאות, ומדינת ישראל עד שנות ה-2000. העצמאות

כיתה: ד’, ה’, ו’, ז’, ח’, ט’, י’, י”א, י”ב

טקסט: הרצאה ומצגת המתארות את מקור המוצגים ו”סיפור הצלתם”. בהמשך: סיור מודרך, פרונטלית בחדרי המוזאון – המחולקים כרונולוגית ונושאית: מ”בצלאל” של בוריס שץ, שלטון המנדט, קונגרסים ציוניים, הרצל , שואה, העפלה, מחתרות, התיישבות, הכרזה ועצמאות, מדינת ישראל וצה”ל.

עלות הפעילות: 25 ₪

פרטי יצירת קשר:

דוא”ל: boaz@zeelim.co.il

טלפון: 0523575324  089989211

FacebookTwitterShare

צור קשר עם האתר

    פרטי יצירת קשר

    עוגיות

    אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

    מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

    על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על “אני מסכים”, אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

    Mail Yeuda dekel